FIP?
Fra : Ukendt

Dato : 04-09-02 17:02

Hej Gruppe

Jeg har fulgt med i indlægget om FIP og delt bekymringerne....på sidelinien.
Men nu er FIP måske rykket endnu tættere på. Min mor købte for et par mdr
siden en brite-killing. Den har allerede været hos dyrlægen 4 gange. Første
gang...fordi den nøs og havde feber. Opdrætteren havde ikke selv opdaget
dette og min mor fik under sit besøg ikke mulighed for at se killingen før
den var puttet ind i transportkassen...Min mor burde have krævet at se
ordentligt på missen....men sådan er man så klog bagefter, og det var også
et af de eneste steder i DK, som hun kunne få lige netop den farve brite...
Nå men den lille mis kom sig, og havde det fint lige indtil han skulle
vaccineres for anden gang. Han blev faktisk meget syg efter den vacc. Min
mor ringede til opdrætteren, og spurgte hvordan killingen havde taget den
første vacc, men hun havde ikke lagt mærke til noget. Katten døjede blandt
andet med vejrtrækningen og blev oppustet. Han kom herefter til dyrlægen og
fik pencillin....og fik det nogenlunde igen. Aktivitetsniveauet har nemlig
været lavt. Katten laver ikke andet end at spise og sove, men igår var den
oppustede mave vendt tilbage. Katten har så været ved dyrlægen i dag, hvor
han fik to sprøjter, der skulle få ham til at kvikke op og så noget speciel
foder og en ormekur. Men hvis han ikke får det bedre inden mandag skal der
tages blodprøver, hvor han blandt andet skal tjekkes for FIP og leveren.
Min mor er selvfølgelig meget bekymret....og det er jeg også. Hvordan
forholder det sig med risikoen for FIP hos min mors andre katte og mine
katte?

En bekymret Gonzo

Fra : Mette B

Dato : 04-09-02 17:23

Hej Gonzo.

Det lyder da ikke så godt med din mors kat. Vi må håbe at det ikke er noget
alvorligt den stakkels misser fejler.

Jeg ved desværre ikke så meget om FIP, men havde en gang en killing der blev
aflivet pga. det. Men der var ikke nogle af vores andre katte der blev
smittet af den. Heldigvis.

Må jeg spørge hvorhenne din mor har købt katten? Svar evnt. privat. Jeg har
også en (dårlig) erfaring med køb af en brite.

Forresten tak for vaskerådene, jeg vaskede både Choko og Gonzo og de blev
bare så fine begge t Og der kom ikke et miv fra dem, selvom de ikke er
blevet vasket før. så det må man sige de tog i stiv pote.

Trøstetanker fra Mette.

Fra : Freedom

Dato : 04-09-02 21:58

> Må jeg spørge hvorhenne din mor har købt katten? Svar evnt. privat. Jeg
har
> også en (dårlig) erfaring med køb af en brite.

Hejsa, ja dårlig erfaring mht. køb af brite kender jeg sørme også til, min
søster har været ude for det samme som du skriver om, hun leverede dog
killingen tilbage efter den var syg fra den første dag, nyste/rendende øjne,
håber ikke det er denne killing for opdrætteren virkede ligeglad med at få
den tilbage til hunkatte som lige havde født;( Jeg ville også gerne høre
hvor den er købt henne?

Iben

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-02 22:43

Hej Iben

Jeg vil gerne høre nærmere om din søsters oplevelse, og jeg vil også gerne
besvare dit spørgsmål, men gør det kun via privat mail....har gjort det
samme til Mette B....så hvis du er interesseret, må du meget gerne oplyse en
mail-adresse.

Venlig hilsen

Gonzo

Fra : Freedom

Dato : 04-09-02 22:48

Gonzo, jeg har email adresse er:

katz@events.dk

Iben

Fra : les

Dato : 06-09-02 16:11

In article <3d767ce6$0$16828$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, "Gonzo" <Gonzo
Mail> says...
> [...]
> samme til Mette B....så hvis du er interesseret, må du meget gerne oplyse en

jeg vil også gerne vide hvor den er købt henne da jeg selv går og
overvejer at købe en brite.

mvh

christian

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-02 15:17

Hej Christian

Hvis du har en mail skal jeg gerne oplyse dig om hvor min mor har købt
britekillingen som skal tjekkes for FIP på mandag.

Gonzo

Fra : Broxgaard

Dato : 04-09-02 19:11

jeg ved lige om fip men ikke meget... og jeg efter at jeg ved hvis de har
fået fip er der hvis kun en udvej og det er af aflive dem... jeg mente ikke
at de kan gøre noget ved det!

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Bente Jepsen

Dato : 04-09-02 22:22

I Ribe i søndags fik jeg et par nr. af kattemagasinet
med hjem.
I det nr. fra december 2000 er der en lang artikel om
FIP.

Bente