Dårlig performance med onboard promise
Fra : Jens W. Skov

Dato : 04-09-02 15:01

Hej

Jeg har et MSI 845E Max2-BLR hvorpå der sidder en Promise ATA-133 "raid"
controller.
Jeg kører to Maxtor 740L 80Gb, men én på hver promise kanal.
Hvis jeg sætter en af mine gamle ata-66/100 diske på 5400rpm på std ide
controllerin på bundkortet, så kører disse gamle drev mærkbart MEGET
hurtigere end de nye diske gør på promise controlleren (Det er iøvrigt lige
meget hvilke diske der sidder hvor - det er tydeligvis controlleren der gør
forskellen).

Er der nogen der kender noget til dette problem.
Jeg har set det tidligere på andre kort med Promise raid chipset, men bare
ikke helt så udpræget.

mvh
Jens

Fra : Sven

Dato : 05-09-02 05:37

> [...]
>
> Er der nogen der kender noget til dette problem.
> Jeg har set det tidligere på andre kort med Promise raid chipset, men bare

Kører du dine 2 Maxtor i RAID-opsætning?
Jeg har selv 2 Maxtor i RAID på et ASUS A7V333, og hvis den indbyggede USB2
er aktiv, så er RAID-performancen næsten halveret!. Når jeg så deaktiverer
USB2controlleren (så den kører som USB 1,1), så kører RAID i fuld speed. Og
det selvom jeg endda har fundet nogle WHQL-certificerede USB2 drivere.

Sven