MS Windows
briani 27239
Faxløsning til automatisk fax
Fra : Peter Jensen

Dato : 04-09-02 14:18

Hej ng.

Sidder og roder med en løsning hvor
jeg skal have mulighed for at sende
en fax fra windowsprogrammer.

Problemet er at jeg skal have mulighed
for at sende faxen uden brugeren skal
til at taste faxnummer osv. ind.
Det er primært Axapta det skal bruges
til, og der har jeg allerede faxnumrene
liggende.

Derfor efterlyser jeg en løsning hvor der kan
kan printes til en faxkø hvor så faxnummer
og lign. ligger i selve filen eller som en særskilt
fil som programmet så automatisk tolker.

Jag kan sagtens flette de data ind i filen - jeg mangler
bare et faxprogram der har sådan en funktion.

Har kigget på de dyre løsninger så som FaxSys
og RightFAX - men puha, inden man er færdig
er der snildt brugt 30-40000.
Der skal godt nok tastes mange numre for at
kunne forsvare dette. Så hvis nogen kender en
billig løsning hører jeg gerne herom.

--
Peter J

Fra : Claus Bernth / Sport~

Dato : 04-09-02 15:36

Er det en option at bruge et ActiveX interface?

Vh,
Claus

Fra : FeZ

Dato : 04-09-02 18:07

"Claus Bernth / Sports-MC" <claus-bernth@sports-mc.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en option at bruge et ActiveX interface?

Det vil jeg da ikke udelukke - fortæl fortæl
--
FeZ -aka- Peter J

Fra : Claus Bernth

Dato : 04-09-02 18:42

FeZ wrote:

> Det vil jeg da ikke udelukke - fortæl fortæl

Jeg kiggede en overgang på noget tilsvarende men kom aldrig videre ;-/

Anyway, Win2K har jo noget indbygget fax, og Symantec WinFax stiller en
række libraries til rådighed... Jeg har desværre *ikke* dokumentation på
hvordan det fungerer, men jeg vil tro man kan prøve sig lidt frem og
finde en løsning. Ellers er der jo allersidste udvej - at finde noget
docu og læse det

Jeg har smidt et indlæg i news:dk.binaer med samme titel som her, hvor
du kan se de forskellige libraries jeg umiddelbart kunne lokalisere på
min maskine...

Vh,
Claus

Fra : FeZ

Dato : 04-09-02 19:49

"Claus Bernth" <cbernth@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har smidt et indlæg i news:dk.binaer med samme titel som her, hvor
> du kan se de forskellige libraries jeg umiddelbart kunne lokalisere på
> min maskine...

OK takker.
Faldt lige over GFI FaxMaker som ser ud til at være vejen frem.
Findes i en version der integrerer sig med Exchange og kan
faxe automatisk ved at scanne efter tekststrenge i dokumentet
og derved finde nummeret.
Og så til "sølle" 4000 for en 10 bruger
Tror jeg kigger der istedet - men tak for forsøget.
--
FeZ -aka- Peter J