Servlet som baggrundsjob
Fra : Allan Unnerup

Dato : 20-02-01 21:27

Hvorledes kan man starte en servlet fra en anden servlet, men som
baggrundsjob?

Altså: Servlet A starter servlet B, men venter ikke på svar fra servlet B.
Servlet A skal bare fortsætte ufortrødent.

Hilsen Allan

Fra : Jesper Thorhauge

Dato : 20-02-01 22:44

Hej

Du kan evt. starte den som separat Thread: ex.:

Thread servBack = new Thread(new myServLet());
servBack.start();

Husk at implementere run() og extende Thread i din B-servlet som skal køre
i baggrunden......ellers brokker Java sig gevaldigt. Hvis din
baggrundsservlet ikke skal "kommunikere" med brugeren, synes jeg dog at
det ville være lettere at starte en instans af en "rigtig" klasse i
baggrunden..

Mvh

/JesperT

Fra : Allan Unnerup

Dato : 21-02-01 10:00

> [...]
>
>Husk at implementere run() og extende Thread i din B-servlet som skal køre
>i baggrunden......ellers brokker Java sig gevaldigt.

Findes der en tutorial?

>Hvis din
>baggrundsservlet ikke skal "kommunikere" med brugeren, synes jeg dog at
>det ville være lettere at starte en instans af en "rigtig" klasse i
>baggrunden..

Egentlig har jeg ikke brug for at den kommunikerer med brugeren. Jeg har kun
erfaring med JSP, Servlets m.v. og ikke "rigtige" Java-programmer med main()
og dertilhørende API'er, så jeg havde ikke overvejet at lade servlet A
starte en instans af en klasse.

Er der også en tutorial på det? Eller står det i enhver JAVA-bog for
begyndere?
Jeg har kun bøger om servlets, og der står ikke noget om det.

Hilsen Allan

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-02-01 10:30

Det eneste du skal, er bare at se bort fra alt hvad der hører til
Servlet-sdandarden (doGet(), doPost() osv.) og så har du en almindelig
klasse.

Den kan du skrive så den gør hvadsomhelst, og samtidigt lade den
implementere Thread.

Trådprogrammering er behandlet i masser af java-bøger, og også i Sun's
Java Tutorial på java.sun.com.

-dennis