PC-card, hvad kan de?
Fra : erik

Dato : 04-09-02 13:26

Hej
Jeg har lige fået en notebook hvori der kan stikkes et PC-card.
PC'en har modem, LAN, rigeligt RAM, et DVD/RW-drev.
Jeg ved ikke så meget om disse PC-card, kan jeg have noget glæde af et
sådan???

Erik

Fra : Anders Lund

Dato : 04-09-02 15:10

erik wrote:
> [...]
> PC'en har modem, LAN, rigeligt RAM, et DVD/RW-drev.
> Jeg ved ikke så meget om disse PC-card, kan jeg have noget glæde af et

Det er udvidelses kort. På en bærbar er der af godegrunde ikke plads til
PCI-slots, så derfor kan man få enheder på denne vej. Nogle af de ting man
kan få er LAN, Modem og SCSI, men der findes også flere ting.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 06-09-02 10:12

> [...]
> PC'en har modem, LAN, rigeligt RAM, et DVD/RW-drev.
> Jeg ved ikke så meget om disse PC-card, kan jeg have noget glæde af et

Faktisk skulle det i starten have været til alle mulige forskellige ting.
Desværre viste udviklingen at gå en anden vej. Langt de fleste pccard
produkter man kan købe er enten netkort eller modems. Da fleste bærbare har
begge dele, og iøvrigt også usbporte er markede vist ved at svinde noget
ind.

Martin Sjøberg

Fra : Dr. Ralph

Dato : 07-09-02 01:14

> [...]
>begge dele, og iøvrigt også usbporte er markede vist ved at svinde noget

Udviklingen indenfor pc kort er ikke gået i stå, men muliheder for,
hvad pckort kan anvendes til er blevet indskrænket af en ganske
naturlig grund. Det man i sin tid primært ville anvende pc kort til er
i dag ganske enkelt implementeret i næsten alle notebooks - modem,
netkort og udvidelsesporte.

Tilnage er der stadig end el fornuftige ting:

Bluetooth (er stadig kun implementeret i få notebooks - Toshiba)
Compact flash læsere
Smart media læsere
Secuire Digital læsere

Men disse ting er også ved at blive implementeret i mange notebooks -
f.eks er der memorystick læsere indbygget i næsten alle Sony
notebooks, og SD læsere i næsten alle Toshiba notebooks.