Human Nature DVD - Leje ikke køb?!
Fra : _sBL

Dato : 04-09-02 12:19

Subj. Hva skal det til for?.. har lige været på Sandrew Metronomes
hjemmeside, der står ikke noget om udgivelsesdato på købs dvd?.

Det er da noget bizar noget at udgive film til leje før til køb.. mener også
at det samme skete med Virgin Suicides.

Den er åbenbart kun ude på en Fransk Reg2 indtil videre.

bah!.

sBL

Fra : Morten DH

Dato : 04-09-02 14:44

"_sBL" <6x111910FUCKSPAM@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmeside, der står ikke noget om udgivelsesdato på købs dvd?.
>
> Det er da noget bizar noget at udgive film til leje før til køb.. mener

Det er desværre nok noget vi kommer til at se meget mere til fremover. Nogen
af de rigtig store kanoner som Block Buster forsøger ihærdigt at presse
distributørerne til at lave et såkaldt rental-vindue; hvor filmene først
kommer som købefilm et stykke tid efter man har kunnet leje dem - så de kan
opretholde deres urimeligt høje priser... og hvis selskaber som BB sidder på
90% af den samlede udlejning kan de jo bare nægte at tage distributørens
film på udlejningsprogrammet - og vupti så får de deres vilje og forbrugeren
taber...

Kunne man så bare slippe for alle de f*cking reklamer, up-front trailers,
studio promotions og så videre på købeudgaverne som fx Di$ney, Fox og andre
fylder deres film med, så kunne de for min skyld godt fylde
udlejningsudgaverne til randen med alt det bras incl. reklamer for BR
Legetøj og MacDonalds og så leje dem ud 14 dage tidligere - jeg vil stadig
købe de film jeg ved jeg vil ha og leje dem jeg er i tvivl om først - og så
ville jeg slippe for at skulle spole, skippe kapitler (hvis de da ikke har
slået den mulighed fra) og så videre inden jeg kan komme til at se den film
jeg har købt og betalt for >

Men det er jo bare min mening... og ja jeg er et brokkehoved med hang til at
hænge mig i bagateller

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-09-02 15:21

> [...]

> jeg har købt og betalt for >
>

> Men det er jo bare min mening... og ja jeg er et brokkehoved med hang til

Næh, de første 50 sider i en bog er da ikke reklamer for McD og andet snot.
Nej, du får bogen som et værk i sig selv. Det andet er latterligt.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-09-02 07:33

"_sBL" <6x111910FUCKSPAM@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da noget bizar noget at udgive film til leje før til køb.. mener
også
> at det samme skete med Virgin Suicides.

Det er faktisk meget normalt. Det afhænger fuldstændigt af distributøren.
Nogle udgiver begge versioner samtidigt, andre skubber købeudgaven 14 dage
til en måned. Sådan har det også altid været med VHS (bortset fra at der med
VHS kunne gå endnu længere tid, før købeudgaven udkom).

Som Morten siger, så er det af hensyn til videoudlejerne.

Situationen i DK har dog aldrig været så slem som i UK og USA, hvor man i
perioder har haft fastsatte udlejningsperioder på flere måneder, før
købeudgaven måtte frigives. Blockbuster prøver pt. at genindføre det system
i UK, dog vist ikke med større held.

MVH
Jens