1400 SMSér på et par uger
Fra : René Bloch

Dato : 04-09-02 11:25

Hej gruppe

Jeg er løbet ind i en ikke særligt sjov problem. Jeg har fået en TDC-regning
et uforholdsmæssigt højt beløb på SMS afsendelser - ca. 1400 på et par uger.
Det er måske ikke usædvanligt for nogle, men jeg kunne ikke genkende det. En
specificeret udskrift (til 50 kr.) fra TDC viste at alle opkald var
genkendelige for mig, undtagen ca. 1300 SMSér sendt til nummer 40390999. Så
vidt jeg kan se er nummeret faktisk et gammel TDC nummer!

I visse tilfælde har jeg sendt op til 11 SMSer på tre minutter. Jeg kan også
af udskriften se at mange af de mange SMSér er sendt på tidspunkter hvor jeg
beviseligt har været på arbejde og mobiltelefonen har ligget i min jakke
eller tidspunkter hvor jeg beviseligt har kørt bil og derfor ikke har kunnet
sende 11 SMSér på tre minutter! SMSerne er sendt over hele dagen med
forskellige frekvenser fra 4 i minuttet til ca. hvert kvarter. De starter
samtidig med at jeg har tændt telefonen om morgenen og slutter nå jeg
slukker den.

Jeg har kontakte TDC mobil flere gange og her vil de ikke undersøge sagen
telefonisk, selvom det kun drejer sig om opkald til dette nummer. TDC Mobil
opfordrede mig til at rette en skriftlig henvendelse til dem og i øvrigt
lukke telefonen. Den har nu været lukket i en måned og jeg har ikke hørt fra
TDC Mobil.

Har andre i denne NG været udsat for samme problem og hvordan blev det løst?

Er det mon en teknisk fejl ved min mobil Nokia 3310 eller har jeg fumlet ved
noget opsætning af telefonen.

hilsen René Bloch

Fra : Fischer

Dato : 04-09-02 12:03

> [...]
> genkendelige for mig, undtagen ca. 1300 SMSér sendt til nummer
> 40390999. Så vidt jeg kan se er nummeret faktisk et gammel TDC

Det er nummeret til TDC's SMS central. Alle dine SMS går den vej igennem.
Men det lyder da som om der er et eller andet helt galt !!!

*Fischer

Fra : René Bloch

Dato : 05-09-02 08:05

> Det er nummeret til TDC's SMS central. Alle dine SMS går den vej igennem.
> Men det lyder da som om der er et eller andet helt galt !!!
>
> *Fischer

Men er det så ikke underligt at de afviser at modtage en fejlmelding på
nummeret/telefonen.

De fastholder at det er et regningsstatusproblem og vil behandle det som
sådan! Selvom jeg får refunderet de mange SMSer, tør jeg ikke lukke
nummeret/telefonen op igen.

René Bloch

Fra : R. Petersen

Dato : 05-09-02 13:03

> De fastholder at det er et regningsstatusproblem og vil behandle det som
> sådan! Selvom jeg får refunderet de mange SMSer, tør jeg ikke lukke

Min far har haft samme problem. Han har sendt nogen SMS'er. Men slet ikke
i det omfang som TDC skriver til ham. Igen er det eneste nummer der står
på hans faktura 40390999. Vi har kontaktet TDC. Men de siger der ingen
fejl er sket, og alt er i den skønneste orden.

Vi gjorde ikke mere ved det, min far betalte de kr. 4,500,- som TDC
krævede.

Fra : g.g.sigurdsson

Dato : 06-09-02 11:53

Det er tale om SW fejl i telefonen. Nokia er kendt med problemet så vidt
jeg ved idet det er det samme problem med bestemte typer af Nokia 3410.

mvh,
Gisli.Sigurdsson

Fra : Fischer

Dato : 06-09-02 11:57

> Det er tale om SW fejl i telefonen. Nokia er kendt med problemet så vidt
> jeg ved idet det er det samme problem med bestemte typer af Nokia 3410.

Fedt!
En mobiltelefon der kan sende SMS'er helt af sig selv.
Hvad mere kan man ønske sig.

*Fischer

Fra : g.g.sigurdsson

Dato : 06-09-02 12:20

Du skal self trykke på send SMS knappen, hvorefter telefonen går amok og
sender det samme besked mange gange uden at spørge lov.

1. Enten ved at køre i en loop hvor afsenderen ser kun et delay på skærmen
og tror at beskeden er lige ved at blive send.

2. Afsenderen ser på skermen det samme besked blive sent mange gange (i 5
til 10 minuter).

Gisli.Sigurdsson.