Ny mobil, men hvilken.
Fra : Ole Tranberg

Dato : 04-09-02 12:16

Jeg går så småt og overvejer at købe ny mobil - for tiden ser det
endda ud til at der er rigtig mange at vælge imellem, hvilket jo er
rart - men hvilken skal man vælge.

Jeg har i dag en T39m, som for så vidt er okay. Jeg er specielt glad
for dens kalender, som er udemærket til at lave opslag i, dog skal man
naturligvis sørge for at den er synkorniseret med Outlooks kalender.
Samtidig er det dog netop kalenderen jeg har fået større krav til.

Den telefon jeg søger, skal have følgende egenskaber:

Være så lille at man let kan have den i lommen.
Have en batterilevetid på tæt på en uge.
Have en telefonbog der minder om den der bla. er i T39m og nogle af de
nye fra Nokia, dvs. et navn, men flere numre. Desuden må den meget
gerne have plads til adresser og andet - ligesom der vist er i nogle
af Nokias modeller.
Have infarød port.
Have vibrator.
Meget gerne have GPRS.
Have en kalender som har:
- En månedsoversigt, med indikation for hvilke dage der er lavet
aftaler i.
- En ugeoversigt med "bjælker" der viser tidsrummet for de indlagte
aftaler, ligsom der er i min t39, og som vist er normalt i diverse
palm pilots.
Derudover skal kalenderen kunne synkronisere med andet end med
Outlook, dvs. den skulle gerne have et eller andet standardformat,
noget lign. det der findes i palm pilots. På den måde ville jeg kunne
slippe af med Outlooks kalender.

Alt det med farver, wap, og lign. gør hverken fra eller til - mit
indtryk er at meget af den slags ikke er til at komme udenom, hvis man
kigger på bare lidt avancerede telefoner.

Findes dette mon?

PS. Hvis der er nogen der har positiver erfaringer med at synkronisere
kalenderen fra en T39 til andet end Outlook, vil jeg også meget gerne
høre om det.

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : KGB

Dato : 06-09-02 18:01

"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i dag en T39m, som for så vidt er okay.

Det er jo en god telefon.
Er man ligeglad med størelsen er R520m bedre, ellers ikke.

> Den telefon jeg søger, skal have følgende egenskaber:

> Være så lille at man let kan have den i lommen.

Jeg har mange forskellige lommestørelser i hhv mine jakker og bukser, så jeg
skal ikke kunne sige hvad der kan være i dine lommer. Men man skal godt nok
mange år tilbage for at en mobiltlf. ikke kan få plads i mine lommer.

[snip lidt her og der]

> [...]
> Derudover skal kalenderen kunne synkronisere med andet end med
> Outlook, dvs. den skulle gerne have et eller andet standardformat,

Jada

En palmpilot med indbygget tlf - der findes nogle modeller.
Erix = P800 (Udgivelsesdato uvis. Var lovet i sept. men er - som allle tlf
nu engang er - forsinket).
Nokia = communicator (der kommer hele tiden nye modeller, men den nyeste og
kommende lever op til dine krav)

> PS. Hvis der er nogen der har positiver erfaringer med at synkronisere
> kalenderen fra en T39 til andet end Outlook, vil jeg også meget gerne
> høre om det.

Lotus Notes skulle også virke problemfrit.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ole Tranberg

Dato : 09-09-02 09:13

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote:

> "Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo en god telefon.
> Er man ligeglad med størelsen er R520m bedre, ellers ikke.

Jeps, det er skam en god telefon, det jeg savner mest er nok et
display med flere linier i.

> [...]
> skal ikke kunne sige hvad der kan være i dine lommer. Men man skal godt nok
> mange år tilbage for at en mobiltlf. ikke kan få plads i mine lommer.

Du har ret - det er jo nok så småt ved at være overflødig at nævne
størrelsen, trods alt.

Men så alligevel
Disse du nævner herunder, er nemlig lige en tand for store - i hvert
fald dem jeg kender til.

> [...]
> kommende lever op til dine krav)

> Lotus Notes skulle også virke problemfrit.

Ja okay - her skulle jeg jo nok have været lidt tydeligere. Det store
problem er at jeg meget gerne ville have min telefon til at
kommunikere med nogle programmer til Linux. Der findes programmer til
Linux der kan den slags, men de er designet til at kommunikere med
Palm Pilots, som åbenbart har en lidt anden syntaks en min telefon

--
Ole Tranberg

Fra : KGB

Dato : 09-09-02 09:45

> Jeps, det er skam en god telefon, det jeg savner mest er nok et
> display med flere linier i.

Så skulle du have valgt R520

> [...]
> Linux der kan den slags, men de er designet til at kommunikere med
> Palm Pilots, som åbenbart har en lidt anden syntaks en min telefon

Heh, du er en af den slags ...

Lotus, kan den ikke køre under Linux ... Det tror jeg nok ?! (ikke sikker)

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk