MS Windows
briani 27239
Installation af WinXPpro
Fra : Jan

Dato : 04-09-02 07:50

Jeg er i den heldige situation, at jeg snart får en ny computer med en
80Gb harddisk, hvorpå jeg skal have installeret Win XP Pro.
Hvad er jeres forslag til hvordan jeg smartest partitionerer HD'en?

Har selv en tanke om at dele op i følgende;

10-15 Gb C: til Windows mv.
20-25 Gb D: til programmer mv.
40-50 Gb E: til spil mv.
Måske lave en 10-15 Gb F: til at gemme datafiler på

Lyder det umiddelbart som en fornuftig opdeling, eller er der andre forslag?

Mvh. Jan

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 04-09-02 08:33

> [...]
> Måske lave en 10-15 Gb F: til at gemme datafiler på
>
> Lyder det umiddelbart som en fornuftig opdeling, eller er der andre

Hej Jan.

Det lyder helt fint det du skriver. Dog har jeg lavet det således:

20 Gb C: Windows XP+programmer
30 Gb D: Mit Personlige drev
30 Gb E: Min forlovedes personlige drev

Det er nok smag og behag.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-09-02 09:37

On Wed, 04 Sep 2002 08:49:31 +0200, Jan <akker@ishoejby.dk> wrote:

>Lyder det umiddelbart som en fornuftig opdeling, eller er der andre forslag?

Lav evt. også en til pagefilen - så bliver den ikke fragmenteret!

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@direkte.org

Fra : Leony

Dato : 04-09-02 09:35

"Jan" <akker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Måske lave en 10-15 Gb F: til at gemme datafiler på
> Lyder det umiddelbart som en fornuftig opdeling, eller er der andre

Det lyder ok.
Partitionen til Windows kan du godt lave mindre, især når du ikke skal have
programmer på den (jeg er dog ikke klar over om mv er meget pladskrævende,
så kan du selvfølgelig ikke lave den mindre). Jeg kører med 5 GB og har
masser af plads (har også programmer på denne partition).

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Pico

Dato : 04-09-02 16:57

Jan wrote:
> [...]
> 20-25 Gb D: til programmer mv.
> 40-50 Gb E: til spil mv.
> Måske lave en 10-15 Gb F: til at gemme datafiler på

Jeg har sat 2 diske i PC'en og så bliver der automatisk lavet en
kopi af det jeg mener der altid skal være backup af på disk 2,
f. eks. dokumenter, foretrukne, adressebog osv. Det kan jo
bare være en ældre mindre sag, bare tingene ligger på 2
forskellige diske.
Det skulle da være sørens om 2 HD stod af på en gang.
Selvfølgelig brænder jeg da en CD en gang i mellem når jeg
synes der skal rydes ud og skaffes plads.
Pico

Fra : Per S. Christensen

Dato : 04-09-02 22:26

On Wed, 04 Sep 2002 08:49:31 +0200, Jan <akker@ishoejby.dk> wrote:

>Har selv en tanke om at dele op i følgende;

> [...]

Jeg vill lave følgende

c: til windows + programmer + spil (altså alt det du kan installerer
igen) C drevet vil jeg anbefaleat du tager et image af med f.ekst
Ghost (koster ca. 800 kr)
d: til driver downloads,personlige dokumenter m.m. (altså filer som
skal tages backup af.
E: bruges til download af div. midlertidige filer.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen