MBONE brugt i praksis ???
Fra : _ ct

Dato : 04-09-02 05:41

Jeg stødte lige på en protokol som hedder MBONE!
Aldrig hørt om den før!
Er det en propritær Cisco protokol eller...???

Der står:
***
MBONE is the multicast backbone. It is used to transmit conference
proceedings to deliver desktop video conferencing.
The protocol is used as a multicast backbone in an Internet environment
***

Bliver den ofte brugt i praksis?
Hvor udbredt er protokollen i store netværk?

Spørger af nysgerrighed og interesse!

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-09-02 07:12

On Wed, 4 Sep 2002 06:40:34 +0200, "_ ct"
<cajuth@(remove_all_this_in_the_brackets)tiscali.dk> wrote:

> Jeg stødte lige på en protokol som hedder MBONE!

MBONE er ikke en protokol. Det er en løs sammenslutning af
organisationer, der har bygget et virtuelt multicast-netværk
ovenpå Internet.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : _ ct

Dato : 04-09-02 07:22

> MBONE er ikke en protokol.

Ok. Blot noget jeg havde skaset fra en CCNA-test fra cramsession.
Hvor udbredt er - eller bliver - MBONE?

Fra : Martin Djernaes

Dato : 04-09-02 16:03

Hej,

_ ct wrote:
> Hvor udbredt er - eller bliver - MBONE?

Et godt spoergsmaal der er svaert at svarre paa. Multicast er (meget)
udbredt i virksomheder, men der er svaert at faa udbydere til at se
oekonomien i multicast, da der kun er ringe efterspoergsel efter det. Da
der er meget faa udbydere der tilbyder multicast, er der meget lidt som
brugerbe umidelbart kan bruge det til, saa derfor spoerger det nok ikke
saa meget efter multicast. Hmm hoene eller aeg?

Martin