TDC Bredbånd
Fra : Preben Christensen

Dato : 03-09-02 22:24

Hej

Jeg har lige et spørgsmål
Jeg har BB hos tdc og har fået en fast ip adresse.
Jeg vil gerne have en ftp server kørende på den faste ipadresse ( det er jo
det smarteste) den kører win 98 og med cesar ftp, den virker når jeg sætter
den til selv at finde en ip adresse, men når jeg vil sætte den faste ip
adresse på kan den ikke komme på internettet. Det skal lige siges jeg har en
computer som kører Win XP de er begge sat på en switch. Hvad er gatewayen,
og dns den primære og sekundære. og kan jeg i det hele taget få det til at
virke så jeg osse kan se min win 98 lokalt.

Hilsen Preben

Preben Christensen

**** Har stadig prisbillige Cpu-kølere mail mig ***

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-09-02 22:38

"Preben Christensen" <ag-data@c.dk> skrev i en meddelelse
> den virker når jeg sætter
> den til selv at finde en ip adresse, men når jeg vil sætte den faste
ip
> adresse på kan den ikke komme på internettet.

Du skal bare lade den få adressen via DHCP

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Elmo Jensen

Dato : 03-09-02 23:12

I indlæg <3d752bb2$0$87290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev usenet@makr.dk .....

> Du skal bare lade den få adressen via DHCP

Skal han egentlig ikke have en router når han kører med switch som fordeler
ud til flere maskiner og han har fast IP? Det har jeg da....

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[news4@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Fidonet 2:236/35][Virnet 9:451/35][Zyxnet 16:45/35][OS2net 81:445/35]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-09-02 23:16

"Elmo Jensen" <news4@ddibbsystem.dk> skrev i en meddelelse
> Skal han egentlig ikke have en router når han kører med switch som
fordeler
> ud til flere maskiner og han har fast IP? Det har jeg da....

Nu er det lidt svært at gennemskue hans system, men hvis han blot har de
to maskiner koblet på en switch koblet på modemet, så vil de ikke kunne
virke på samme tid

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Elmo Jensen

Dato : 04-09-02 07:44

I indlæg <3d753487$0$87292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev usenet@makr.dk .....

> Nu er det lidt svært at gennemskue hans system, men hvis han blot har de
> to maskiner koblet på en switch koblet på modemet, så vil de ikke kunne
> virke på samme tid

Hvis vi regner med det han skriver, så vil han have sin win98 maskine til
at køre FTP server på fast IP og samtidig kunne bruge sin XP maskine. Det
scenarie indebærer da efter min overbevisning en router.

Konfiguration:
* Fra ADSL-modem til router
* Fra router til switch (ex.vis uplinkport)
* Fra switch til win98 pc
* Fra switch til xp pc

Router sættes op til kun at tillade indgående access til win98 pc (NAPT).

Det er da vist korrekt, ikke?

Til Preben: Hvis du vil bruge din win98 pc til server, og det er en SE
version du har af win98, så kan du jo med fordel samtidig bruge "PWS"
(Personal Web Server) som ligger på cdrommen. Den supporterer faktisk ASP
ganske fornuftigt.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jacob Sindal

Dato : 04-09-02 10:32

>.... Det
> scenarie indebærer da efter min overbevisning en router.

Eller en gateway/proxyserver

Fra : Henrik

Dato : 04-09-02 00:58

> [...]
> og dns den primære og sekundære. og kan jeg i det hele taget få det til at
> virke så jeg osse kan se min win 98 lokalt.

så vidt jeg ved TDC Bredbånd er normalt med modem, hvis det er det du har og
kan bruge begge pc samtidig, har du højst sansynligt ikke en fast IP, men
dynamiske, sikkert to, som dine PCer vælger via DHCP, hvis du vil have en
FTP kørende med en fast ip, og stadig vil kunne bruge to PCer, skal du have
fat i en Router til at route trafikken fra den faste IP til den PC som har
den ip du har givet den.
Hvis du vil køre ftp på dynamiske IP vil de skifte fra tid til anden.

mvh
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-02 11:05

"Henrik" skrev i en meddelelse
> Hvis du vil køre ftp på dynamiske IP vil de skifte fra tid til anden.

Der kan man så løse problemet med f.x. www.dyndns.dk hvor man får
en fast adresse, der peger på den skiftende IP........

--

Jan Vestergaard
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Preben Christensen

Dato : 04-09-02 20:21

Jeg har et modem fra tdc.
Når jeg kører med win xp er der ingen problemer den får den faste ip adresse
som jeg skriver ind på den min win 98 får så en dynamisk ip og de kan begge
komme på internettet uden problemer.

Hilsen Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-02 22:02

"Preben Christensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg skriver ind på den min win 98 får så en dynamisk ip og de kan begge

Lidt mystisk ?

Du kan ikke have en fast og en dynamisk samtidig på samme forbindelse !

Så hvis det er tilfældet, så er det to dynamiske - og den ene er så
bare tilfældigvis ikke skiftet i en længere periode - og det er
heller ikke unormalt........

Men det gør den på et tidspunkt !

--

Jan Vestergaard

Fra : Preben Christensen

Dato : 08-09-02 10:43

I har fuldstændig ret. Den får ikke den faste ip-adresse.
Så mit næste valg bliver at sætte den ene pc op til at proxyserver det er jo
ingen grund til at ofre en router når jeg skal køre den ene som en server
alligevel