Løbetid
Fra : KT

Dato : 03-09-02 22:03

Hejsa.

Lige et hurtigt spørgsmål her før sengetid: hvor tidligt kan en tæve komme i
løbetid, og hvordan finder man ud af, at det er ved at være lige opover?
Vores Diva (5½ måned) har været hos dyrlægen i dag og fået syet sin fod
sammen , og da hun kom hjem (temmelig groggy!) blev hun snuset i alle
ender og kanter af vores hanhund. Vi regnede med, at det var pga.
dyrlægelugt og den slags ting, men han har nu gjort det hele dagen, og hun
bruger også selv _meget_ tid på at slikke og rengøre sig (hvilket hun ikke
plejer at gøre). Han plejer normalt heller ikke at udvise nogen særlig
interesse for hendes "ædlere dele"......
Kan det være tegn på begyndene løbetid allerede nu, eller er det højst
sandsynlig noget andet?
Vi har ikke lige kunnet få fat i vores opdrætter i dag, så vi håber, nogen
af jer kan be-/ afkræfte.
I må meget gerne sende det på vores mail, da vi har problemer med at se alle
indlæggene på nyhedsgrupperne - og muligvis også med at sende, så jeg håber
da, det går....

Mvh. Line

Fra : Mari

Dato : 04-09-02 18:45

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være tegn på begyndene løbetid allerede nu, eller er det højst
> sandsynlig noget andet?

Det lyder meget sandsynligt. Mine tæver er alle kommet i løbetid
omkring 5-månders alderen (store hunde lidt senere end små).
Hvor lang tid der er mellem løbetiderne varierer ligeså meget.
Min den ene har næsten præcis 130 dage mellem - mens de andre
har 5-6 måneder mellem løbetiderne.

Løbetiden varer ca. 21 dage - og man siger noget om at det er
den midsterste uge, der er den "modtagelige", men stol ikke på
det. Alle dagene er i princippet "farlige" - så pas godt på hende
i hele perioden.
Nogle hanhunde giver ingen chancer for at tæven kan sige fra.

Mh

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-02 20:57

Tue, 3 Sep 2002 23:02:36 +0200, KT wrote:

> [...]
>indlæggene på nyhedsgrupperne - og muligvis også med at sende, så jeg håber

Få hurtigst muligt hundene skilt ad! Hun er i løbetid! Så snart hun holder op
med at bløde, parrer han hende...Og måske før...
En af mine hundelinier, kommer i 1. løbetid med 6 mdr. 2. løbetid med 1 år.
Altså er endog 3. løbetid for tidligt at parre.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Winther

Dato : 07-09-02 21:12

"KT" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål her før sengetid: hvor tidligt kan en tæve komme
> løbetid

Min schæfertæve har lige haft første løbetid, og hun er 11 mdr.

Vh. Winther