MS Windows
briani 27239
AVI filer og afspilning ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 03-09-02 20:53

Hvorfor vil hverken realplayer elelr windows media player afspille
andet end lyd på mine avi filer ?

Der kommer intet billede kun lyd ?

Mpeg virker fint nok.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-09-02 21:55

Tue, 03 Sep 2002 21:53:21 +0200, skrev Dr. Ralph
<dr.ralph@solremove.dk>:

>Hvorfor vil hverken realplayer elelr windows media player afspille
>andet end lyd på mine avi filer ?

Du mangler sikkert et codec, prøv at hente divx på
http://www.divx.com, så skulle du kunne se dem i mediaplayer,
real ved jeg ikke.

Hjælper det ikke, så spørg i news:dk.edb.videoredigering.

Fra : Allig8or125

Dato : 03-09-02 22:05

"Dr. Ralph".

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Madsen

Dato : 03-09-02 22:19

Dr. Ralph skrev:

> Hvorfor vil hverken realplayer elelr windows media player afspille
> andet end lyd på mine avi filer ?
>
> Der kommer intet billede kun lyd ?

Du mangler nok at installere det rigtige codec.
Prøv at hente og installere Nimo Codec Pack på følgende adresse:
http://www.btinternet.com/~nimosiro/
Du kan lige så godt vælge 'Full Install'. Så er du sikker på at
have codecs inde til det hele.

Madsen.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-09-02 19:02

> [...]
>http://www.btinternet.com/~nimosiro/
>Du kan lige så godt vælge 'Full Install'. Så er du sikker på at

Nu har jeg så hente det - og det virkede - enste problem er nu, at min
windows media player bryder sammen hver gang jeg prøver at åbne en fil
(uanset filtype). Den er ubrugelig, og jeg kan ikke se den kan
afinstalleres - hvad pokker gør jeg ?

Realplayr virker fint, men jeg kan bedre lide windows media player.

Kan jeg evt. hente den nyeste media player og lægge ovenpå og håbe det
løser problemet ?

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-09-02 11:53

> [...]
> windows media player bryder sammen hver gang jeg prøver at åbne en fil
> (uanset filtype). Den er ubrugelig, og jeg kan ikke se den kan

Det har jeg også prøvet.
Men jeg kunne afinstallere pakken igen.
Så virkede MP igen.

Per

Fra : Madsen

Dato : 09-09-02 14:16

Morten Bowman Hansen skrev:

> Yup, men jeg synes nu også tit jeg har oplevet det ikke virker ved
> andre progs.

Det har jeg så endnu ikke oplevet. Ikke med WinXP i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-09-02 19:51

Dr. Ralph skrev:

> [...]
> åbne en fil (uanset filtype). Den er ubrugelig, og jeg kan ikke se
> den kan afinstalleres - hvad pokker gør jeg ?

Hmm, det problem har jeg ikke oplevet ved at installere den Nimo Pack
på WinXP Pro med nyeste MPlayer installeret, så det tør jeg ikke sige.

> Kan jeg evt. hente den nyeste media player og lægge ovenpå og håbe
> det løser problemet ?

Hvis du kører med WinXP Pro så har du så vidt jeg ved også den nyeste
MPlayer. Jeg mindes ikke at jeg har opdateret den imens jeg har haft
WinXP Pro i hvert tilfælde. Ved ikke engang om den bliver opdateret
med SP1.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-09-02 20:18

Madsen skrev:

> Ved ikke engang om den bliver opdateret med SP1.

Der sker vist noget med Mplayer med SP1 for førhen var min MPlayer i
WinXP Pro evigheder om at starte op. Efter SP1 starter den med det
samme så det er da en positiv forbedring.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-09-02 14:04

Per Thomsen skrev:

> Det har jeg også prøvet.
> Men jeg kunne afinstallere pakken igen.
> Så virkede MP igen.

Mystisk. Jeg har installeret den 2-3 gange, efterhånden som der
er kommet en nyere Nimo-pack og har aldrig oplevet at MediaPlayer
efterfølgende ikke virker. (WinXP Pro UK).

Madsen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-09-02 14:11

> Mystisk. Jeg har installeret den 2-3 gange, efterhånden som der
> er kommet en nyere Nimo-pack og har aldrig oplevet at MediaPlayer
> efterfølgende ikke virker. (WinXP Pro UK).

Jeg bruger w2k, det skal siges, at jeg havde et div-x codec inde.
Men dette fjernede jeg før installation af Nimo.

Per

Fra : Madsen

Dato : 06-09-02 14:53

Per Thomsen skrev:

> Jeg bruger w2k, det skal siges, at jeg havde et div-x codec inde.
> Men dette fjernede jeg før installation af Nimo.

Ok. Jeg har ikke installeret Nimo-pack på Win2000. Det er kun på
WinXP og MPlayer 8 at jeg har prøvet at installere den.

På Win2000 er MPlayer 7 installeret, men den bryder jeg mig endnu
mindre om end MPlayer 8, så på Win2000 bruger jeg MPlayer 6.
Det kan jeg for øvrigt også finde på at gøre på WinXP.

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-09-02 14:51

On Fri, 06 Sep 2002 15:53:10 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>mindre om end MPlayer 8, så på Win2000 bruger jeg MPlayer 6.
>Det kan jeg for øvrigt også finde på at gøre på WinXP.

Ved du så hvordan man kan gøre sin MP 6 til default - og i browseren?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 15:36

Morten Bowman Hansen skrev:

> Ved du så hvordan man kan gøre sin MP 6 til default - og i browseren?

Marker den fil som skal åbnes med MP 6, højreklik på den og vælg
'Open With'. Find MP 6 og husk flueben i 'Always use the selected...'

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-09-02 16:51

On Sun, 08 Sep 2002 16:35:54 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Marker den fil som skal åbnes med MP 6, højreklik på den og vælg
>'Open With'. Find MP 6 og husk flueben i 'Always use the selected...'

Har jeg prøvet, men den har åbenbart en elendig hukommelse

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-09-02 17:03

Morten Bowman Hansen skrev:

> Har jeg prøvet, men den har åbenbart en elendig hukommelse

Hmm, er du helt sikker på at du har klikket i 'Always use the
selected...' ?

Madsen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-09-02 08:57

Fra : Madsen

Dato : 09-09-02 14:24

Dr. Ralph skrev:

> [...]
> åbne en fil (uanset filtype). Den er ubrugelig, og jeg kan ikke se
> den kan afinstalleres - hvad pokker gør jeg ?

Her i går geninstallerede jeg WinXP med SP1 og efter at have
installeret SP1 installerede jeg den sidste nye Nimo Pack (5 build 8).
Jeg valgte en fuld indstallation.
Herefter crashede MPlayeren også uanset hvilket filformat jeg
afspillede, så jeg valgte at afinstallere Nimo Pack i kontrolpanelet
og derefter crashede MPlayer ikke mere. Underligt nok så kan jeg nu
afspille alle formater i MPlayer, så noget tyder på at de codecs som
er røget ind med Nimo Pack ikke er blevet afinstalleret, men det er
også fint nok med mig, når bare MPlayer kører uden at gå ned. :)

Madsen.

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-09-02 08:05

> [...]
> er røget ind med Nimo Pack ikke er blevet afinstalleret, men det er
> også fint nok med mig, når bare MPlayer kører uden at gå ned. :)

Spøjst, det må jeg hjem og prøve. Jeg har kun checket at MP virker.

Per

Fra : Madsen

Dato : 10-09-02 12:38

Per Thomsen skrev:

> Spøjst, det må jeg hjem og prøve. Jeg har kun checket at MP virker.

Jeg synes også det lyder mystisk, men den er god nok for det er en helt
frisk installation af WinXP Pro UK med SP1 og jeg har ikke installeret
andre codecs end Nimo Codecs Pack som jeg derefter afinstallerede fordi
MPlayer gik ned. Hvis jeg går ind i systemoplysningerne så kan jeg se,
at f.eks. divX-codecs stadig er installeret selvom jeg har fjernet Nimo
Codec Pack: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/nimo.gif

Madsen.