Diablo II = Neverwinther night????
Fra : Janus Nygaard

Dato : 03-09-02 19:28

Hey

Er total vild med diablo 2 men har spillet det meget nu og vil gerne prøve
noget andet... så var det jeg tænkte om neverwinther night er sagen?

Mvh Janus

PS: Har prøvet dungeon siege... ikke lige mig=(

Fra : Devast8or

Dato : 03-09-02 19:34

Jeg har selv spillet D2 konstant i ca. 2 år og jeg synes NWN er supergodt.
Det er ikke kun ren kamp, du skal også rende rundt og snakke med folk, og
bestemme dig til hvad du vil gøre.

NWN er baseret på AD&D 3e reglerne, så det er en del mere indviklet end D2,
men du behøver kun at forstå de grundlæggende træk for at kunne spille det.
Har du spillet Baldur's Gate? Det var baseret på AD&D 2e reglerne, og NWN er
sat i samme verden som BG. Det er også de samme der har lavet det.
Personligt fortryder jeg på ingen måde købet af NWN (men pas på, priserne
svinger meget. El-giganten havde det billigt).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 03-09-02 21:26

> [...]
>
> Mvh Janus
>
> PS: Har prøvet dungeon siege... ikke lige mig=(

Hvis du ikke kunne lide Dungeon Siege, fordi der var lidt action og for
meget "rollespil" iforhold til Diablo II, så er NWN ikke noget for dig.
NWN er en form for fortsættelse på Baldurs Gate spillene. Så hvis du kunne
li dem så vil du også blive glad for NWN.

Men den rigtige arvtager til Diablo 2 er ikke kommet endnu :)

-The Baptizer
www.area42.dk/diablo

Fra : Simon Kamber

Dato : 04-09-02 17:38

On Tue, 3 Sep 2002 20:28:17 +0200, "Janus Nygaard"
<Antiloop-jn@chicks.dk> wrote:

>Er total vild med diablo 2 men har spillet det meget nu og vil gerne prøve
>noget andet... så var det jeg tænkte om neverwinther night er sagen?
Kan ikke sige dig om du vil synes bedre om NWN, men jeg kan jo nævne
et par forskelle:

*Hvis du spiller det medfølgende modul kommer du til at "leve med"
mere snak og mere pointe i questsne end i diablo.

*Karakterer er mere avancerede, hvor du i D2 lavede en karakter ved at
vælge navn og klasse, skal du i NWN vælge bl.a. køn, race, klasse,
alignment(god<-->ond og lovlydig<-->kaotisk), stemme, udseende, evner,
stats, samt hvis du har de rigtige klasser: spells, følgedyr, skole
o.s.v. (lyder forvirrende og kræver at man sætter sig ind i det, men
egentlig betyder det bare at der er større forskel på folk, og giver
en følelse af mere pointe i spillet)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen