Netbeui eller Ipx
Fra : Ivan

Dato : 03-09-02 18:17

Dav i NG

Nu er jeg næsten helt forvirret. Først for jeg at vide at jeg skal bruge IPX
til mit netværk. Så gør jeg det, naturligvis. Så læser jeg, der er nogen der
anbefaler Netbeui.
Hvad er så bedst til lokalnetværk.

Til nettet er det jo TCP/IP

Nogen der kan et godt svar.
Hilsen den forvirrede.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-09-02 18:28

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote:

> [...]
>til mit netværk. Så gør jeg det, naturligvis. Så læser jeg, der er nogen der

Hvis det allerede virker med IPX så fortsæt du bare med det. If it
ain't broken, don't fix it.

Lidt mere generelt kan man sige at fordelene ved Netbeui er at det er
let at sætte op og at dens mere grimme sider ikke har særlig stor
betydning for et lille lokalnet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 19:23

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Lidt mere generelt kan man sige at fordelene ved Netbeui er at det er
> let at sætte op og at dens mere grimme sider ikke har særlig stor
> betydning for et lille lokalnet.

Jeg altid anbefalet Netbeui til små netværk, men eftersom den ikke er så let
at installere i Windows XP er jeg faktisk gået over til at anbefale IPX ;) -
sparer mig for en masse besvær.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-02 20:49

"Stig Meyer Jensen" skrev i en meddelelse
> Jeg altid anbefalet Netbeui til små netværk, men eftersom den ikke er så let
> at installere i Windows XP er jeg faktisk gået over til at anbefale IPX ;) -
> sparer mig for en masse besvær.

Den ligger da på CD'en, så det er bare at installere den.......

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Claus Madsen

Dato : 05-09-02 10:37

Jan Vestergaard wrote:

> Den ligger da på CD'en, så det er bare at installere den.......

Jeps, den ligger på CD'en, meeen har DU prøvet at bruge den i XP?

/CM

Fra : Mogens

Dato : 05-09-02 10:59

On Thu, 05 Sep 2002 11:36:36 +0200, Claus Madsen
<clamad@_NOSPAM_hotmail.com> wrote:

>Jeps, den ligger på CD'en, meeen har DU prøvet at bruge den i XP?

NetBEUI virker ganske udemærket i Windows XP og ja, det er
afprøvet. Kører faktisk med det i dette øjeblik

mvh Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-09-02 14:25

"Claus Madsen" skrev i en meddelelse

> Jeps, den ligger på CD'en, meeen har DU prøvet at bruge den i XP?

Ja - jeg har installeret den på mine 2 PC'er - og det virker
fint ude problemer !

Så jeg kører Netbeui for lokalnet og
TCP/Ip for TDC Bredbånd....

Og det fungerer problemfrit !

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-09-02 13:30

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - jeg har installeret den på mine 2 PC'er - og det virker
> fint ude problemer !
>
> Så jeg kører Netbeui for lokalnet og
> TCP/Ip for TDC Bredbånd....
>
> Og det fungerer problemfrit !

Enig. Men en ting er at forklare en bruger at han/hun skal installere en
protokol - men der er en del flere krumspring i at installere Netbeui fra Cd'en
end Ipx/spx som er i systemet i forvejen....

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-09-02 18:32

"Ivan" skrev i en meddelelse
> [...]
IPX
> til mit netværk. Så gør jeg det, naturligvis. Så læser jeg, der er nogen

Det er "bare" to forskellige protokoller - og det
er ligegyldigt, hvilken du bruger.

Jeg tror ikke, at du vil mærke forskel......

--

Jan Vestergaard
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk