Pop-ups
Fra : LBH

Dato : 03-09-02 16:44

Hejsa

Jeg er dødtræt af diverse pop-ups som bliver genereret af Internet Explorer.
Kan man ikke komme af med dem på en eller anden måde?
De kommer ofte når jeg åbner eller lukker et program som f.eks. KaZaA eller
lignende. Er der ikke nogle filer eller des lige som man kan slette så man
kommer af med problemet?
Hvis nogen kan hjælpe mig, så skriv gerne en udførelig forklaring til
hvordan jeg løser problemet.
Jeg har Internet Explorer 6.0 og Windows XP installeret.
Er det noget som er kommet med et af programmerne WinAmp, KaZaA, Realplayer,
WinRAR, Quicktime eller måske DivX som jeg alle har installeret?

På forhånd tak

Lasse

Fra : Martin Christensen

Dato : 03-09-02 18:37

Fra : Madsen

Dato : 03-09-02 22:38

LBH skrev:

> Jeg er dødtræt af diverse pop-ups som bliver genereret af Internet
> Explorer. Kan man ikke komme af med dem på en eller anden måde?

Med en popup-stopper. Jeg bruger Popup Ad Filter og er ret tilfreds
med den. http://www.meaya.com/

> De kommer ofte når jeg åbner eller lukker et program som f.eks.
> KaZaA eller lignende. Er der ikke nogle filer eller des lige som
> man kan slette så man kommer af med problemet?

KaZaa er spyware. Det vil sige at den installerer småprogrammer som
f.eks. holder øje med hvilke hjemmesider du besøger, eller hvad der
er værre.
Spyware kan fjernes med Ad-aware. http://www.lavasoft.nu/index.html
Sørg for at holde Ad-aware opdateret med den sidste nye referencefil.
Du kan med fordel hente Refupdate 2.01 fra ovenstående side. Med den
installeret er det ret nemt at holde Ad-aware opdateret.

Madsen.