Advarsel mod firmaet Webbiks !!!
Fra : Paw Jensen

Dato : 03-09-02 16:12

Hej.

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe, men hvor skulle jeg ellers poste
dette ??

Jeg vil hermed henlede opmærksomheden på et firma som virker MEGET USERIØSE.

Firmaet hedder Webbiks (www.webbiks.dk).

Den 9/8 bestilte jeg en telefon hos dem, og de krævede forudbetaling,
hvilket jeg gjorde samme dag.

Da telefonen ikke var modtaget ugen efter, rykkede jeg dem. De lovede at
sende dagen efter. Da den endnu ikke var kommet 4 dage senere, rykkede jeg
endnu en gang. Svaret var det samme; vi sender i morgen.

Jeg har d.d. endnu ikke modtaget nogen telefon, ej heller fået penge retur.

Andre der kender dette firma ??

Med venlig hilsen

Paw Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 16:54

Jeg har købt min Siemens SL45i hos dem for 14 dage siden, ingen problemer!
Og de svarede på alle mine mails med spørgsmål omkrig mobilen inden for max.
2 timer.

Fra : Tom K.

Dato : 03-09-02 17:03

Ja...de/han er ikke de/den hurtigste i verden, regn med 14 dages
leveringstid.

Lidt uprofessionelt at man ikke kan ringe til dem/ham.

.......Men telefonerne er billige.

-Tom-

Fra : wils

Dato : 04-09-02 02:41

Ja man kan desværre kome ud for længere leveringstider hvis vi ikke har
varen på lager, og hvis det er samme tilfælde ved vores leverandør, så
skal telefonen først sendes fra producenten til leverandør og så til
kunden, der kan desværre gå helt op til 30 dage, men det er i sjældne
tilfælde, normalt leveringstid ca. 1-3 dage efter betalingen er
registret.

Grundet vi ikke har telefon nummeret, er hvis jeg skulle have en lønnede
tuil at tage telfonen vil priserne stige, jeg har ike selv tid til at
tage telefonen, da jeg er en travlt mand, derfor har vi kun e-mail og
ICQ# som mulighed for at kontakte firmaet, og vi svarer hurtigst muligt,
som regl inden for nogle timer .

MVH
Webbiks V/William Christensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Winding

Dato : 04-09-02 08:13

Jamne hvorfor siger du så til kunden 2 gange at telefonen bliver sent dagen
efter - når det tydeligvis ikke sker?

--
Jesper

Fra : John Doe

Dato : 03-09-02 20:20

Generalt så er forudbetaling en dårlig ide! Efterkrav er den bedste (og
dyreste) løsning. Så er du sikker på ikke at blive snydt...

/ Johnny

Fra : Jesper Winding

Dato : 03-09-02 23:28

"John Doe" <not@email.com> skrev i en meddelelse
> Generalt så er forudbetaling en dårlig ide! Efterkrav er den bedste (og
> dyreste) løsning. Så er du sikker på ikke at blive snydt...

Jah - hvis de ikke sender en mursten! så er du sq lige vidt...

--
Jesper

Fra : wils

Dato : 04-09-02 02:45

Ja forudbetaling er ike den besdte løsning, men det er de måder vi
fortiden kan tilbyde, der vil snart komme Dankort, Mastercard, Denske
net betaling, esolo betaling, da jeg for tiden arbejder på at få en
anden shop løsning, der understytter de betalings metoder, så iden for
så langt tid vil vi både have fået nyt design, samt lager status, men
det tager sin tid, regner tidligst med at være færdig sisdt på året
eller i starten af næste år.

MVH
Webbiks.dk V/William Christensen

http://www.kandu.dk/

Fra : Dr. Ralph

Dato : 03-09-02 21:32

> [...]
>endnu en gang. Svaret var det samme; vi sender i morgen.
>
>Jeg har d.d. endnu ikke modtaget nogen telefon, ej heller fået penge retur.

Jeg kender personen, der står bag dette firma, og kan sige, at han er
helt reel. Dog lyder det som om, han har lavet en svipser i dit
tilfælde.

Jeg vil gøre ham opmærksom på det - og få ham til at bringe et svar
hér.

Fra : wils

Dato : 04-09-02 02:37

Hej det er mig der ejer Webbiks.dk.

Jeg kan se det drejer sig om en Motorola V50, telefonen er bestilt på
lager, men da vores leverandør ikke har den på lager skal der påregnes
ekstre lang leveringstid.

Jeg kan kun undskylde herfra, men fejlen eller forsinkelsen har ligget
hos min leverandør da telefonen sendes direkte derfra har vi ikke
pracist kunne oplyse pracise forsendelse tidspunkt.

MVH
Webbiks V/William Christensen

OBS. Hvis du vil have pengene retus skal jeg bede dig om at tage kontakt
til mig via min e-mail: webbiks@mobil.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Paw Jensen

Dato : 04-09-02 05:14

Jeg tror udmærket at du ved jeg ønsker pengene retur. Dette gjorde jeg klart
opmærksomt på i en af mine tidligere mails til dig.

DERFOR JEG ØNSKER PENGENE RETUR ALDELES OMGÅENDE !!!!

Denne mail er også postet i nyhedsgruppen, samt sendt direkte til Webbiks
hjemmeside.

Paw Jensen

Fra : Paw Jensen

Dato : 04-09-02 05:18

Her er hvad der sker når man mailer ham
Vores computer er desværre gået ned, derfor har vi ikke mulighed for at
svarer på e-mails eller behandle ordre i den periode, vi arbejder på at få
systemet til at kører igen hurtigst muligt, hvilket er ca. 2-4 dage fa d
4.9.2002.

MVH

Webbiks.dk v/William Christensen

Shop: www.webbiks.dk

SE-CVR-nr.: 26365988

Jeg kan kun sige, at han virker total useriøs.

At han ikke informerer om den lange leveringstid er total uacceptabel.
Så ville jeg sgu hellere give et par kroner mere, og få telefonen når jeg
skal bruge den...

SUK....

Fra : wils

Dato : 04-09-02 06:04

Hvad er der useriøst ved at vores pc er gået ned fra d 4.9.2002 ?, jeg
skal have skiftet bundkort og det kan desværre tage nogle dage før jeg
får systemet oppe og kører igen.

Vil du have leveringstiden oplyst skal du tage kontakt til os inden
varen er bestilt, så kan du få oplyst lager status og hvor langt
leveringstid der er.

Men din ordre er nu annuleret, og du vil få pengene tilbage hurtigst
muligt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thïngmand

Dato : 04-09-02 07:26

> Hvad er der useriøst ved at vores pc er gået ned fra d 4.9.2002 ?, jeg
> skal have skiftet bundkort og det kan desværre tage nogle dage før jeg
> får systemet oppe og kører igen.

Har du hørt om webmail? Vil man drive en seriøs forretning, kan man vel nok
finde en computer at læse sin mail fra - ven/arbejde/bibliotek/webcafe....

Fra : Fischer

Dato : 04-09-02 07:46

> Hvad er der useriøst ved at vores pc er gået ned fra d 4.9.2002 ?
> , jeg skal have skiftet bundkort og det kan desværre tage nogle
> dage før jeg får systemet oppe og kører igen.

Jeg må tilmelde mig koret - det lyder ikke specielt seriøst.

Hvis man driver en virksomhed baseret på kommunikation via E-mail, så er man
da nødt til at gøre alt for at holde denne kommunikation i gang.

Selv om ens PC dør, så kan man da lynhurtigt bikse en anden PC sammen til
E-mail.
Det kræver såmænd kun et par timers arbejde og en gammel 486'er, så er den i
luften. Og sådan en kan fås for et par hundrede på ethvert loppemarked!

*Fischer

Fra : wils

Dato : 04-09-02 13:29

Har du hørt om regnskab, faktura udskrivning, e-mail konto osv.

Alt det date ligger på min pc som skal have skiftet bundkort, det er mig
derfor ikke muligt at yde kundeservice i den periode, jeg har såmendt
også gjordt folk opmærksom på dette, står på forsiden af min forretning.

http://www.kandu.dk/

Fra : wils

Dato : 04-09-02 13:29

Har du hørt om regnskab, faktura udskrivning, e-mail konto, ordre
oversigt osv.

http://www.kandu.dk/

Fra : Fischer

Dato : 04-09-02 14:37

> Har du hørt om regnskab, faktura udskrivning, e-mail konto, ordre
> oversigt osv.

Ja - dagligt.

Men hvis du satte din E-mail konto op på en anden PC kunne du i det mindste
forklare situationen for dem der skrev til dig.
Jeg synes det er useriøst at nedlægge kommunikationen med sine kunder i
flere dage på grund af et simpelt PC nedbrud.

> Alt det date ligger på min pc som skal have skiftet bundkort, det
> er mig derfor ikke muligt at yde kundeservice i den periode.

Jeg ville straks skaffe/låne/leje en anden PC og putte min harddisk over i
den. Eller indlæse min backup (uha!) ind på den.

Men diskussionen er vist ved at være OT, så jeg lukker nu.

*Fischer

Fra : wils

Dato : 04-09-02 15:58

Kunder får et auto svar når du kontaker mig pr. e-mail, der forklarer at
min pc er gået ned, og derfor kan jeg ikke yde kunderservice i den
periode.

Nå men skal faktisk have sendt mit bundkort afsted, så kan ikke svarer
flere indlæg, før jeg får det nye tilbage, tidligst sisdt på ugen.

http://www.kandu.dk/

Fra : rimsoh

Dato : 06-09-02 23:00

Ja jeg vil enda påstå at et par timers arbejde så er det nye bundkort
monteret, samt maskinen kører.
Kan lige laves mandag morgen efter posten er læst, så kører den til middag.
Mandag er altid en god dag, for vis du taber skrugen eller har en skruge løs
? har andre mere seriøse foretninger åbent!!

--break--

Fra : wils

Dato : 06-09-02 23:56

Min maskine er såmendt oppe og kører igen, det er såmendt ikke noget
problem at samle maskinen, det tager i sig selv jo kun ca. 15 minutter,
men problemet er jo at bundkortet skal sendes tilbage til min
leverandør, hvor det så skal testes og sendes tilbage, det tager jo
nogle dage frem og tilbage.

http://www.kandu.dk/

Fra : sjoveren

Dato : 04-09-02 16:16

Det er altså ikke første gang det sker for webbiks.dk
Køb på efterkrav, det kan jo ikke være meningen man forudbetaler 2000
3000 kroner og så først for telefonen
1 md efter

mvh
sjoveren