Kan ABIT AX6B Plus klare en ny IDE-disk på~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 03-09-02 14:57

Hej!

Jeg har en gammel maskine stående med Abit AX6B plus bundkort:

http://www.aopen.com/products/mb/ax6bplus.htm

Er der nogen der ved, om jeg kan smække en 60-80-120GB spritny IDE100/133
disk i den? Og at det virker?

Jeg er naturligvis klar over det er synd for disken med et ATA/33 interface,
men den må bare tørre øjnene og affinde sig med sin skæbne. :)

- Klaus

Fra : Fam.Johansson

Dato : 03-09-02 20:58

Jeg har lige prøvet det på en gammel svend af et asus p97-x bundkort der,
med opdateret bios kunne klare en 33,4 gb. jeg stoppede en 80 gb ibm hd i og
anvendte diskmanager fra ibm. Hele molevitten, med montering af disken,
partionering og formatering, tog mindre end en halv time, så mon ikke dit
system også kan klare det. Diskmanager kan hentes gratis på ibm`s
hjemmeside. Jeg ved dog ikke om den understøtter andre fabrikater.

God fornøjelse.
Mvh. Kimmo