Bedste MB
Fra : Christian Catu

Dato : 03-09-02 13:12

Hejsa
Hvad er det absolut bedste MB jeg kan få når flg gælder:

DDR Ram
Raid
USB 2.0
(gerne) LAN

/Catu
p.s. Hvad er SATA i øvrigt. Jeg kan se at Asus'nye board har SATA men jeg
kan ikke finde ud af om det er en slags raid/ide controller eller hvad det
er

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 03-09-02 13:26

Christian Catu wrote:
> p.s. Hvad er SATA i øvrigt. Jeg kan se at Asus'nye board har SATA men jeg
> kan ikke finde ud af om det er en slags raid/ide controller eller hvad det
> er

SATA betyder Serial ATA - i stedet for et 40/80 bens kabel overføres
data serielt på kun 7 ben hvilket betyder smallere kabler og dermed
bedre luftcirkulation i kabinettet.

   http://www6.tomshardware.com/storage/02q3/020812/index.html

Jeg forventer selv at investere i det nye Asus kort samt en (eller
flere) af de nye Seagate Barracuda V diske med SATA.

/Klaus

Fra : o&u

Dato : 03-09-02 13:37

On Tue, 3 Sep 2002 14:12:25 +0200, "Christian Catu"
<catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote:

> [...]
>kan ikke finde ud af om det er en slags raid/ide controller eller hvad det

SATA er serial ata. Fladkablerne erstattes af et serielt kabel. Kan
man få harddiske til det endnu ?

Skal det være til P4 eller AMD ?

Skal du kunne bruge (genbruge) et agp1x eller 2x grafikkort (de
hurtigere 4x og kommende 8x kører med 1.5 volt) ?

Har du noget imod sis ? eller skal det være intel chipset ?

mvh

John

Fra : Christian Catu

Dato : 04-09-02 08:12

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote:
> SATA er serial ata. Fladkablerne erstattes af et serielt kabel. Kan

Ja det ville da være smart at fortælle. Det skal være AMD

> Skal du kunne bruge (genbruge) et agp1x eller 2x grafikkort (de
> hurtigere 4x og kommende 8x kører med 1.5 volt) ?

Jeg har et MSI GeForce 4 TI4400 der skal bruges deri