Bcc: i php ... argh :)
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 03-09-02 12:58

Hvorfor virker dette ikke:

$recipient = "modtager@domæne.dk";
$kopi = "admin@domæne.dk";

$subject = "Bla bla ...";
$message .= "Bla bla ...\n\n";
$headers .= "From: $email\n";
$headers .= "Bcc: $kopi\n";
$headers .= "X-Mailer: Bla Bla ...\n";
mail($recipient, $subject, $message, $headers);

Dvs. modtager@domæne.dk modtager sin email, men min mailserver siger at
Bcc: modtageren er ukendt.
Og ja, Bcc: emailadressen er valid.
Har også forsøgt med Cc:, men samme resultat.

Kan det være noget indbygget sikkerhedsrutine jeg har overset?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-09-02 21:18

Fischer & Døssing skrev:
> $headers .= "Bcc: $kopi\n";

Måske det *skal* være BCC: med store bogstaver ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-09-02 08:34

Søren C. Fischer (scf@image.dk) skrev:

> Måske det *skal* være BCC: med store bogstaver ?

Hvad jeg kunne finde ud af så duer Bcc: ikke i windows.
Mon det passer??

Og det skal være Cc: eller Bcc:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-09-02 09:45

Fischer & Døssing skrev:
> Og det skal være Cc: eller Bcc:

Hmmm.... På dette link benytter de store bogstaver (CC hhv. BCC):
http://www.azero.dk/?/support/programmering/php/faq/

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-09-02 10:02

Søren C. Fischer (scf@image.dk) skrev:

> Hmmm.... På dette link benytter de store bogstaver (CC hhv. BCC):
> http://www.azero.dk/?/support/programmering/php/faq/

Det er også "unix-kode".

Jeg kan ikke huske den url jeg fandt igår, hvor der stod beskrevet noget
med forskelle ml. win og unix m.h.t. php mail cc: og bcc:

Jeg løste problemet ved at sende en ekstra mail i php med samme indhold,
men anden modtager.
Ikke så professionelt, men det virker.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 04-09-02 14:27

Fischer & Døssing wrote:

> Jeg kan ikke huske den url jeg fandt igår, hvor der stod beskrevet noget
> med forskelle ml. win og unix m.h.t. php mail cc: og bcc:

Har du evt. tjekket PHP's egen manualside om mail()? :) Der står rent
faktisk lidt om, hvordan det forholder sig i ældre og nyere versioner af
PHP.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-09-02 21:46

Jonas Koch Bentzen (ingen.email@eksempel.dk) skrev:

> Har du evt. tjekket PHP's egen manualside om mail()? :) Der står rent
> faktisk lidt om, hvordan det forholder sig i ældre og nyere versioner
> af PHP.

Ja, men jeg har måske overset noget?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-09-02 00:17

Fischer & Døssing wrote:

> Ja, men jeg har måske overset noget?

Svaret på de fleste spørgsmål i tråden her står i kassen med titlen
"Warning" på http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-09-02 06:49

Jonas Koch Bentzen (ingen.email@eksempel.dk) skrev:

> Svaret på de fleste spørgsmål i tråden her står i kassen med titlen
> "Warning" på http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php.

Hihi ... :)