Soyo K7V Dragon Plus! problemer med XP1600~
Fra : Rune Klausen

Dato : 03-09-02 12:15

Når jeg sætter min cpu til at kører 133 på bussen, så går min computer
oftere ned, end når den kører 100MHz
Min comouter havde faktisk kørt i næstn 9 dage uden reboot, så tænkte jeg
at jeg lige ville opdatet bios'en og sætte den til at kører XP1600, men så
holdt den kun i 1½ time eller noget, før den gik kold. (Billede fryser, og
der kommer en hyletone ud af mit lydkort.)

Nogen som har været ude for samme problem ?

Jeg har GeFroce4 TI 4200
samt 2 IBM diske på onboard RAID controlleren
Rammen er PC2700

-Rune

Fra : Jackie

Dato : 03-09-02 13:07

Jeg har samme bundkort, men kører med XP 1800+.
Hvad hastighed har du sat dine ram til, da jeg mener at Soyo Dragon plus kun
understøtter PC2100 ram? Jeg har også nogle problemer med at den kan fryse,
og der kommer en hyletone fra lydkortet, men slet ikke så tit som du snakker
om, og jeg fik at vide at det muligvis kunne være rammene der fik lidt for
lidt eller lidt for meget strøm. Da det kun sker ca. en gang om ugen, har
jeg valgt ikke at rode med det, da jeg ikke er expert i strøm til ram.

Synes umiddelbart det kunne lyde som et ram problem. Ved ikke om det betyder
noget at du har PC2700 ram i bundkortet, når det kun understøtter PC2100 ram
(jvf. manualen)...Kan du prøve at sætte nogle PC2100 ram klodser i, for at
tjekke at det ikke er der, at problemet ligger?

Det første Soyo bundkort jeg fik, var defekt, da FSB kun kunne sættes til
100 Mhz. Hvis den blev sat til 133 Mhz ville maskinen ikke starte op, men
det virker som om, at du godt kan få gang i maskinen, men at den er meget
ustabil.

Jackie

Fra : Rune Klausen

Dato : 03-09-02 17:17

"Jackie" <jackieloa"REMOVE"@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lidt eller lidt for meget strøm. Da det kun sker ca. en gang om ugen, har
> jeg valgt ikke at rode med det, da jeg ikke er expert i strøm til ram.

Måske jeg skulle prøve at rode lidt med det :P

> [...]
> (jvf. manualen)...Kan du prøve at sætte nogle PC2100 ram klodser i, for at
> tjekke at det ikke er der, at problemet ligger?

Det kan faktisk godt værre at mine ram er PC2100, de er købt i decembers,
men jeg kan ikke finde min kvitering :/

> [...]
> det virker som om, at du godt kan få gang i maskinen, men at den er meget

Det undre mig bare at lige så snart jeg sætter FSB til 133 frem for 100 så
bliver den meget ustabil

tak for hjælpen

-Rune

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 03-09-02 16:39

Har du chekket hvor varm CPU'en bliver?
Det kan du gøre i bios.

Det lyder helt klart som om din CPU bliver for varm.
Specielt når du siger at dit motherboard hyler.
Nogle motherboards har alarm som går igang ved xx antal grader.

Bliver CPU'en for varm bliver systemet ustabilt og vælger tit og ofte at
reboote i utide.

Bruger du kølepasta mellem CPU og køler?
Er din køler stor nok?

Det er muligt du bliver nødt til at gi' den en gang ny pasta, da der kan
være en lille luftlomme mellem CPU'en og køleren - og det er ikke godt.

Jeg har selv en 1800+ som kører 47-52 grader med noget kvalitets pasta.

Bri@n

Fra : Rune Klausen

Dato : 03-09-02 17:27

"[4130] Co@ch" <BeOne@NotLast.dk> wrote in message
> [...]
> Specielt når du siger at dit motherboard hyler.
> Nogle motherboards har alarm som går igang ved xx antal grader.

Det er lydkortet som giver en skinger hyle tone

> Bliver CPU'en for varm bliver systemet ustabilt og vælger tit og ofte at
> reboote i utide.

Den rebooter ikke, den fryser, og kommer med den høje hyletone

> Bruger du kølepasta mellem CPU og køler?
> Er din køler stor nok?

Jeps, jeg bruger silverado ved 6v og min cpu bliver omkring 55grader, en af
mine venner har en 1700+ som han kører ved ca 70 grader, uden problemer

-Rune