MS Windows
briani 27239
"virtual memory too low" i XP?
Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-09-02 11:09

Hvad sker der lige her?!

Jeg har lige formateret min HD og genintsalleret Windows XP Pro for at løse
problemet, men problemet fortsætter.

Problemet er når jeg skal genstarte eller slukke for computeren kommer der
en besked op fra windows der siger "virtual memory too low.........blah blah
blah". Det lyder lidt skræmmende og minder mig om de gode gamle DOS dage.

M7VKA
192 mb SDRam
1300 Mhz Duron
Seagate Barracuda 80GB
Gforce 3ti200

Fra : Morten

Dato : 03-09-02 12:17

Prøv at gøre din sidefil større. Microsoft anbefaler at den minimum er 1,5
gange så stor som mængden af ram.

højreklik på denne computer -> vælg avanceret ->instillinger for ydeevne ->
avanceret -> skift (virtual hukommetlse)

Husk at trykke på definer.

Mvh,

Morten

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 03-09-02 19:34

"Morten" <morten@hallerup.dk> wrote in message
> [...]
>
> højreklik på denne computer -> vælg avanceret ->instillinger for
ydeevne ->
> avanceret -> skift (virtual hukommetlse)

Tak for rådet men pagefilen er allerede sat 1,5 x ram.

Fra : Madsen

Dato : 03-09-02 14:07

Jógvan Lindenskov skrev:

> Problemet er når jeg skal genstarte eller slukke for computeren
> kommer der en besked op fra windows der siger "virtual memory too
> low.........blah blah blah".

Det har jeg også oplevet på en kammerats pc og WinXP Pro DK.

Madsen.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-09-02 07:58

Hvilken driver bruger du til dit gfx-kort?

Jeg har haft noget af det samme problem, og det var med de nye Detonator 40
drivere, fra Nvidia.

Jeg installerede 30.82 igen, og så var problemet væk.