Manglende kontakt med router
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 11:14

Jeg har en cisco 765 router, som ejg tilsyneladende ikke kan komme i kontakt
med. Jeg har desværre ikke noget konsolkabel med og Faststep kan ikke finde den
over eth. Det ser ud til at mac adressen står på en label (0040f9-16e8c1) og
jeg har forsøgt mig med

arp -s 192.168.1.1 00-40-f9-16-e8-c1

Men den svarer stadig ikke på 192.168.1.1

Jeg havde kontakt med den (telnet) får men da jeg skrev "set ip address
192.168.1.2" mistede jeg forbindelsen med den....

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 11:15

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> over eth. Det ser ud til at mac adressen står på en label (0040f9-16e8c1) og

Doh! Den hedder Cisco 761 M!

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-09-02 11:28

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
SNIP
> Jeg havde kontakt med den (telnet) får men da jeg skrev "set ip address
> 192.168.1.2" mistede jeg forbindelsen med den....

> [...]

Har du prøvet at telnette til 192.168.1.2 ?

Kent Nielsen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 11:36

"Kent Nielsen" <NielsenXXX@softhome.net> skrev i en meddelelse

> "Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP

> Har du prøvet at telnette til 192.168.1.2 ?

Ja, hverken telnet eller ping virker.

Men er der forresten nogen der ved hvordan et config kabel er wired? Er det 1-1
eller null-modem eller? Der er sikkert en lokal bilka hvor jag kan opdrive et
sådant kabel...

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-09-02 12:21

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
1-1
> eller null-modem eller? Der er sikkert en lokal bilka hvor jag kan opdrive et

Bare hvis der nu er nogen der ender i samme situation: et ganske almindelige
9-pin serielkabel (1-1) virker fint.

Problem solved.