MS Windows
briani 27239
Lange filnavne i en batchfil
Fra : _ ct

Dato : 03-09-02 08:42

Hej!

Når jeg nu skal skrive en lang path i en batchfil

Eksempel:
xcopy c:\Documents and settings\data\hej.txt c:\xcopy

Hvordan skriver jeg så dette!

Tak for alt hjælp!

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Claus Henriksen

Dato : 03-09-02 10:32

On Tue, 3 Sep 2002 09:42:08 +0200, "_ ct"
<cajuth@(remove_all_this_in_the_brackets)tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Når jeg nu skal skrive en lang path i en batchfil
>
>Eksempel:
>xcopy c:\Documents and settings\data\hej.txt c:\xcopy

Ved lange mappe- og filnavne bruger Windows de første 6 tegn i navnet,
herefter kommer en tilde ~ og derefter et tal. Hvi der er flere navne,
der starter med de samme 6 tegn, bliver det første nummereret 1 det
næste 2 og så videre:
langt filnavn.doc - langt filnavnnavn.doc - langt filnavnnavnnavn.doc
bliver således til:
langtf~1.doc
langtf~2.doc
langtf~3.doc

Prøv med
xcopy c:\docume~1\data\hej.txt c:\xcopy

Claus Henriksen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 03-09-02 11:27

"_ ct" <cajuth@(remove_all_this_in_the_brackets)tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:al1upf$1m6bbb$1@ID-139211.news.dfncis.de...
> [...]
>
> Når jeg nu skal skrive en lang path i en batchfil
>
> Eksempel:
> xcopy c:\Documents and settings\data\hej.txt c:\xcopy

Jeg mener at kunne huske at man kan bruge citationstegn (" ")... prøv det!

...::jmj::..

Fra : Claus Henriksen

Dato : 03-09-02 11:48

On Tue, 3 Sep 2002 12:27:20 +0200, "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>meddelelse news:al1upf$1m6bbb$1@ID-139211.news.dfncis.de...

>Jeg mener at kunne huske at man kan bruge citationstegn (" ")... prøv det!

Det kan man sandelig - så lærte jeg også noget nyt i dag

Claus Henriksen

Fra : Snuden

Dato : 03-09-02 12:45

> [...]

>xcopy c:\Documents and settings\data\hej.txt c:\xcopy
>
>Hvordan skriver jeg så dette!

xcopy "c:\Documents and settings\data\hej.txt" c:\xcopy

Snuden