MS Windows
briani 27239
USB-controller væk!
Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 03-09-02 10:02

Hej gruppe,

Jeg har på et tidspunkt installeret en scanner på min pc (XP Home) via
usb-port.
Jeg har ikke brugt den et stykke tid. Nu virker den ikke.
Jeg bliver bedt om at installere/tilsutte scanneren.
I mine systemoplysninger står, at USB-controller ikke er installeret,
hvilket jeg ikke forstår, da scanneren HAR virket.
Er det her problemet ligger?
Og hvordan installerer jeg i givet fald en USB-controller?
I øvrigt har min computer smidt halvdelen af mine 512 MB RAM - det forstår
jeg heller ikke.

Bo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 11:01

"Bo Illum Jørgensen" <bellebeau@get2net.dk> wrote in message
> I mine systemoplysninger står, at USB-controller ikke er installeret,
> hvilket jeg ikke forstår, da scanneren HAR virket.
> Er det her problemet ligger?

Ja, mon ikke...?

Prøv at installere den på ny.

> Og hvordan installerer jeg i givet fald en USB-controller?

Tilføj hardware.

> I øvrigt har min computer smidt halvdelen af mine 512 MB RAM - det forstår
> jeg heller ikke.

1. Jeg kan godt li' at du bruger den teknisk korrekte omtaleform vedr. RAM

2. Hvordan "smidt"...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-02 16:01

> [...]

> I mine systemoplysninger står, at USB-controller ikke er installeret,
> hvilket jeg ikke forstår, da scanneren HAR virket.

Er du sikker på du ikke har rodet i BIOS instillinger, og måske har fået
disablet USB controlleren?

> Og hvordan installerer jeg i givet fald en USB-controller?

Tjek i bios,, og ellers måske i tilføj hardware

> I øvrigt har min computer smidt halvdelen af mine 512 MB RAM - det forstår
> jeg heller ikke.

heller ikke jeg, tjek dine ram sokler.. Om de sidder rigtigt

Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 03-09-02 20:44

> [...]
> disablet USB controlleren?
>
> Jeg har løst problemet vedr. USB-controlleren. Den var disabled i BIOS'en.
Det mærkelige er, at jeg ikke har været inde i det setup - ikke engang ved
en fejltagelse! For nylig var mit A-drev også borte. Problemet var det
samme. Ingen har
kunnet forklare mig, hvordan det opstår.

> heller ikke jeg, tjek dine ram sokler.. Om de sidder rigtigt

> Jeg har tjekket soklerne, men kan ikke umiddelbart se, at noget skulle
sidde forkert. Men det kan vel også være en defekt.

Tak for hjælpen.