Projekt smid bleen.
Fra : Ida Nielsen

Dato : 03-09-02 09:08

Hej min søn på 3 år har nu meddelt mig at han ikke længerer bruger ble. Fint
nok jeg har pillet den af ham.
Han skal dog huskes på at gå på toilettet, det er han ikke altid lige enig
med mig i da han lige er igang med noget andet.
Når men mit spørgsmål er så hvor tit skal man huske ham på at gå på
toilettet, jeg har ikke noget imod at vaske underbukser, men meningen med at
ligge bleen er ligesom at undgå de våde bukser

Hvad har i andre gjort?

Venlig hilsen
Ida Nielsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-09-02 09:16

Ida Nielsen <idani@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> toilettet, jeg har ikke noget imod at vaske underbukser, men meningen
> med at ligge bleen er ligesom at undgå de våde bukser

for os virkede det at indføre nogle faste toilet tider....
feks inden spisetid, inden vi går hjemmefra, inden sengetid, inden bad og
sådanne ting.... sådan at han lærer at gå på toilettet lige inden han skal
noget.... på den måde forstyrrer du ham ikke i hans leg ved at gå og minde
ham om det hele tiden og undgår derved at det bliver trælst for ham.....
samtidig er det vigtigt at holde øje med ham... hvis han viser tegn på at
skulle tisse, så gå med ham på toilettet....
hvis han tisser i bukserne så lad for guds skyld være med at skælde ham ud
for det.. uheld sker..... bare konstater "hov, du har jo tisset...." og så
lad det være ved det.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jesper Abrahamsen

Dato : 03-09-02 11:32

Når han bliver træt af at få våde bukser, så husker han vel at gå på
toilettet. Vi havde altid en potte i stuen, så den var aldrig langt
væk når den skulle bruges.

mvh

Jesper

Fra : Tomas O.

Dato : 03-09-02 12:05

Ida Nielsen skrev:

> [...]
> ham på at gå på toilettet, jeg har ikke noget imod at vaske
> underbukser, men meningen med at ligge bleen er ligesom at

Vi pillede den af min dreng omkring samme alder. Det var sommer og
han rendte ofte rundt i haven i bar numse alligevel pga varmen.

Han var jo så vant til bleen, så da han en dag skulle, hvor han
have bukser på sked han i dem og så meget mærkelig ud i hovedet.
Det der overraskede udtryk i hans ansigt og de mega store øjne han
lavede var penge værd. Han gik også som om han havde 20 kg i
bukserne og kom listende ind i stuen undskyldte at han have skidt
i bukserne og spurgte mig om han venligst kunne få rene bukser på
og et bad. Det var godt nok svært at holde masken, men det
lykkedes og han sked aldrig i bukserne igen.

Hilsen
Tomas som måtte ud i haven og grine af bagefter.

Fra : Ghita

Dato : 04-09-02 22:39

I news:Xns927E856E26B13IMP@teledanmark.dk griflede Tomas O.:

> Vi pillede den af min dreng omkring samme alder. Det var sommer og
> han rendte ofte rundt i haven i bar numse alligevel pga varmen.

Min den yngste kom af med bleen da hun lige var startet i børnehave, men
det var nu kun fordi jeg sagde at vi ikke havde flere bleer.
Hun kunne godt finde ud af teknikken på den tidspunkt. En bemærkning om
at det ihvertfald var ulækkert med bar numse i underbukserne (Veninden
havde netop smidt bleen) fik mig til at prøve ad den vej.
Min datter er utrolig stædig og kunne have brugt den undskyldning MEGET
længe.
Hun havde ikke tisset i bleen meget længe så det var heller ikke noget
problem med de "manglende" bleer.
snippenip

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 03-09-02 14:32

Ida Nielsen <idani@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:F5_c9.50271$ww6.3572485@news010.worldonline.dk...
> [...]
at
> ligge bleen er ligesom at undgå de våde bukser

Hej Ida
Jeg har spurgt dem hver ½ time de første 2 dage og så hver time en dag eller
2 og så hver anden time et par dage og derefter kun hvis vi skulle ud af
døren. Det er gået helt fint. Selvfølgelig har de tisset i bukserne, men det
har faktisk kun været, hvis de er faldet i søvn om eftermiddagen og ikke er
nået at vågne inden det løb.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,