MS Windows
briani 27239
Acrobat Reader vil åbne .exe-filer
Fra : Filip Skjerning

Dato : 03-09-02 08:49

Hej.
Jeg har det problem, at hver gang jeg skal hente et program (*.exe) fra
nettet, får jeg følgende fejlmeddelelse: Acrobat Reader - Filen starter ikke
med '%PDF-'.
Jeg ved ikke, hvordan AR har fået den idé, at den skal åbne mine exe-filer,
og jeg ved heller ikke, hvordan jeg slipper af med det igen.
Så det håber jeg, nogle her i gruppen gør!
Jeg har Win 98 og Acr. Reader 5.0.

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
Hjemmeside: http://skjerning.net
Måløv IMU: http://www.nuk.dk JesusNet: http://www.jesusnet.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-09-02 11:04

"Filip Skjerning" <smail@skjerning.net> wrote in message
> Så det håber jeg, nogle her i gruppen gør!
> Jeg har Win 98 og Acr. Reader 5.0.

Hvilken browser ?

Prøv evt. i news:dk.edb.internet.software.browser da det er et
browser-opsætningsproblem...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Filip Skjerning

Dato : 03-09-02 11:31

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Filip Skjerning" <smail@skjerning.net> wrote in message

> Hvilken browser ?

Internet Explorer 5.01

> Prøv evt. i news:dk.edb.internet.software.browser da det er et
> browser-opsætningsproblem...

OK - det er ikke altid nemt at vide, hvor man skal sende spørgsmålet hen;
der kan jo være så mange ting, der spiller ind.

Fra : Gevaldi

Dato : 03-09-02 11:45

Jesper G. Poulsen skrev:
> "Filip Skjerning" <smail@skjerning.net> wrote in message
>
> Hvilken browser ?
>
> Prøv evt. i news:dk.edb.internet.software.browser da det er et
> browser-opsætningsproblem...

At Associere filer med et bestemt program kan da
ikke være et browser spørgsmål, men derimod et
spørgsmål om at definerer under mappeindstillinger
hvilket program der skal åbne hvilken type filer.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 08:06

"Gevaldi" <georg_valdi369@hotmail.com> wrote in message
> At Associere filer med et bestemt program kan da
> ikke være et browser spørgsmål, men derimod et

Det kommer an på browseren... Kender du Opera, Mozilla eller Netscape?

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-02 17:37

1. Prøv at åbne Stifinder
2. Vælg menuen 'Funktioner'->'Indstillinger'
3. Vælg fanebladet 'Filtyper'
4. I listen med filtyper bladrer du ned til EXE og klikker...
5. Du kan nu redigere egenskaberne for EXE filer - hvis der står noget
med Adobe så fjern det.

6. Tryk OK

Problem løst! (forhåbentlig)

Vh,
Claus

Fra : Filip Skjerning

Dato : 04-09-02 08:38

"Claus Bernth" <news.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4. I listen med filtyper bladrer du ned til EXE og klikker...
> 5. Du kan nu redigere egenskaberne for EXE filer - hvis der står noget

Det gør der ikke
Egenskaberne for exe-filer kan man heller ikke redigere i. Knapperne "Fjern"
og "Rediger" er nedtonede.

> Problem løst! (forhåbentlig)

Desværre ikke. Men tak for forsøget!!

Andre bud?

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-02 08:58

Filip Skjerning wrote:

> Det gør der ikke
> Egenskaberne for exe-filer kan man heller ikke redigere i. Knapperne "Fjern"
> og "Rediger" er nedtonede.

Nu er jeg lidt på herrens mark for jeg ikke husker hvordan det fungerer
præcist på win98... Har du erfaring med RegEdit/registreringsdatabasen?

Ellers måske en ide at køre f.eks. 'Norton WinDoctor' eller måske køre
en windows-update på... Jeg ved dog ikke om det løser problemet... :(

Alternativt kan du downloade 'RegClean' fra microsoft som måske kan
rette fejlen.

Når du står i stifinderen og ser alle filerne - og du kigger på en
program-fil - hvad står der så i filtype kolonnen?

Vh,
Claus

Fra : Filip Skjerning

Dato : 04-09-02 16:45

> Nu er jeg lidt på herrens mark for jeg ikke husker hvordan det fungerer
> præcist på win98... Har du erfaring med RegEdit/registreringsdatabasen?

Ikke noget videre, desværre.

> [...]
> en windows-update på... Jeg ved dog ikke om det løser problemet... :(
>
> Alternativt kan du downloade 'RegClean' fra microsoft som måske kan

Jeg har ikke Norton. Jeg har besøgt Windowsupdate og hentet nogle ting, men
det har ikke hjulpet. Jeg har også prøvet RegClean, men det gav ingen
forskel
(selv om den dog rettede nogle ting).

> Når du står i stifinderen og ser alle filerne - og du kigger på en
> program-fil - hvad står der så i filtype kolonnen?

Der står bare "Program".

- Filip

Fra : Claus Bernth

Dato : 04-09-02 17:44

Filip Skjerning wrote:

> Der står bare "Program".

PAS!

Vh,
Claus

Fra : Filip Skjerning

Dato : 05-09-02 01:39

"Claus Bernth" <cbernth@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> PAS!

OK - tak for dine forsøg!!

Jeg har fulgt dit råd: Jeg har prøvet at rode lidt rundt i
registreringsdatabasen - for at se, hvor Acrobat Reader optrådte, og jeg
fandt et sted under plugins, hvor .exe-filer blev henvist til AR. Det
slettede jeg (efter for en sikkerheds skyld at have taget backup), og nu
virker det hele som det skal.

Fra : Claus Bernth

Dato : 05-09-02 02:04

Filip Skjerning wrote:
> Jeg har fulgt dit råd: Jeg har prøvet at rode lidt rundt i
> <snip>
> og nu > virker det hele som det skal.

Tillykke

Og så har du endda også lært noget