MS Windows
briani 27239
format af hd med winXP
Fra : svanly

Dato : 03-09-02 01:38

Hjælp ønskes .... hurtigt ...... til formatering af c-drev med windows
XP installeret.

Når jeg benytter c-promten får jeg at vide: >Format kan ikke køres fordi
diskenheden bruges af en anden proces. Format kan køres, hvis
diskenheden kobles fra først. ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED
BLIVER UGYLDIGE. (det står der altså). Skal frakobling af enheden
gennemtvinges?< Når jeg siger ja til dette får jeg denne besked: >Drevet
kan ikke låses. Diskenheden er stadig i brug.<

Så prøvede jeg at højreklikke på c-drevet, og fik denne besked: >Detter
drev kunne ikke formateres. Afslut alle programmer der benytter dette
drev, og kontroller, at indholdet af drevet ikke vises i et vindue. Prøv
derefter at formatere igen.<

Det var heller ingen succes, for mig at se var alle programmer lukket
ned, med der er tydeligvis noget som jeg ikke er vidende om .... jeg er
vant til at bruge windows 98, som jeg gerne vil skifte om til igen ...
hvis altså bare jeg kunne få lov til det .............. hjælp mig hvem
der kan .....

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans

Dato : 03-09-02 01:47

"svanly" <svanly.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> vant til at bruge windows 98, som jeg gerne vil skifte om til igen ...
> hvis altså bare jeg kunne få lov til det .............. hjælp mig hvem

Du skal starte op på en bootbar diskette, eller ditto win98 cdrom.

Herfra kan du formatere dit c: drev.

mvh, Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-09-02 21:12

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse
> "svanly" <svanly.news@kandu.dk> wrote in message

> Du skal starte op på en bootbar diskette, eller ditto win98 cdrom.
>
> Herfra kan du formatere dit c: drev.

Eller endnu nemmere. Boot på den cd hvor xp ligger. Der kommer du frem til
et punkt inden selve installationen, hvor du både kan partitionere og
formattere.

Kurt