Hjælp til FTP speed problemmer.
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 03-09-02 00:22

Hej alle.

Håber jeg kan få noget hjælp med dette lille problem.

Jeg bruger windows XP Home ED og har sat en FTP server op at køre (
Bulletproof FTP server )
Alle 3 maskiner kører med XP.
Mit problem er nu at når jeg prøver at uploade fra mine 2 andre computere
til serveren kan det maks. ske med en hastighed af 60 Kb/s.
Jeg kører med et 100 Mbit netkort i alle 3 maskiner.
Når jeg henter fra serveren kommer hastigheden op på ca. 6500 Kb/s så der er
der ingen problemmer.
Hvad kan dette skyldes ? Nogen der ved det ? Eller bare har et bud på hvad
der kan være galt ?
Jeg har prøvet med andre FTP servere men med samme resultat...!
Jeg undskylder på forhånd at jeg har sendt denne besked til dk.edb.internet
& dk.edb.netværk
samtidig men jeg håber dog det er de rigtige grupper at spørge i.
MVH.

Kenneth.

Fra : Leony

Dato : 03-09-02 09:44

"Kenneth Andersen" <Kenneth@osterbrogaarden.dk> skrev i en meddelelse

> Mit problem er nu at når jeg prøver at uploade fra mine 2 andre computere
> til serveren kan det maks. ske med en hastighed af 60 Kb/s.

Går det ikke over din ADSL i stedet for dit LAN.
60 KB/s svarer til en upload på ca. 512 Kbps.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 03-09-02 12:43

Hej Leony.

Havde det bare været det Men de 3 computere som sidder sammen i netværk
har ingen internet forbindelse.
De kører kun på det interne netværk.
Glemte at skrive før at da jeg kørte med Win98 der virkede det fint.
Der havde jeg gerne en upload og download hastighed på de ca. 6,5 Mb/s
Det er kun efter at jeg har skiftet over til windows XP at det er gået galt.

Desværre....

Mvh.
Kenneth

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 03-09-02 21:19

On Tue, 3 Sep 2002 01:22:05 +0200, Kenneth Andersen wrote:
> [...]
> der ingen problemmer.
> Hvad kan dette skyldes ? Nogen der ved det ? Eller bare har et bud på hvad
Der kan være en mismatch half-full duplex på en eller flere porte.
/hjj