CSS -probs med H1, 2, 3 osv.
Fra : Onkel Ond

Dato : 02-09-02 23:54

Er det ikke nok muligt at lægge skygge på <H1></H1> osv., vha. CSS?
En eller anden har sagt at CSS er min ven, men vi taler ikke helt samme
sprog, så det er småt med forståelsen.
Så mig og CSS vi sidder mest bare i hvert sit hjørne af stuen og skæver
til hinanden -vil gerne mere, men ved ikke hvordan...
Hjælp...?

Problemet er opstået på denne side:
http://uncleevil.hjem.wanadoo.dk/fdf/graested/v.3/basic.html
hvor jeg gerne vil give den røde overskrift i Iframen en svag, mørk, skygge,
for at øge læsbarheden.
Er næsten 100 på at det kan lade sig gøre, men kan ikke hitte u' a'et...
http://uncleevil.hjem.wanadoo.dk/fdf/graested/v.3/fdf.css
http://uncleevil.hjem.wanadoo.dk/fdf/graested/v.3/iframe.css

/Onkel Ond

--
Coitus Ergo Sum

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-09-02 00:16

Tue, 3 Sep 2002 00:54:13 +0200, skrev "Onkel Ond"
<jafj@hotmail.PUNKTUM.com>:

>Er det ikke nok muligt at lægge skygge på <H1></H1> osv., vha. CSS?

<head>
..skygge   {
   color: red;
   height:32px;
   width: 450px;
   font-size: 28px;
   font-family: Verdana, Arial, sans serif;
   font-weight: 900;
   text-align: left;
   filter: shadow(color : #333333, direction : 150)
   }
</head>
<h1 class="skygge">HER STÅR OVERSKRIFTEN PÅ FORSIDEN</h1>

Virker kun i IE.

Fra : Onkel Ond

Dato : 03-09-02 07:58

I meddelelsen <news:38s7nu0e2rdv7ttajvsjaa1utlqu9htbgd@dtext.news.tele.dk>,
skrev Knud Gert Ellentoft bl.a.:

> <h1 class="skygge">HER STÅR OVERSKRIFTEN PÅ FORSIDEN</h1>

Æv, jeg var sikker på at man kunne definere det i stylesheetet for alle H-tags
Det ville jo gøre det lidt nemmere, sådan overall. Thx anyway :)

> Virker kun i IE.
Og se det er jo trist, når jeg har brugt forholdsvis meget krudt på at få resten
af sitet til at validere.
Kunne se ud som om jeg må rundt om PhotoShop alligevel...
Eller selvfølgelig, finde en anden farve til overskrifterne...

Takker!

/Onkel Ond

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 08:27

"Onkel Ond" <jafj@hotmail.PUNKTUM.com> skrev i en meddelelse

> Æv, jeg var sikker på at man kunne definere det i stylesheetet for alle
H-tags
> Det ville jo gøre det lidt nemmere, sådan overall. Thx anyway :)

- det kan du godt, du skriver bare:
H1 {
//css
}
- i stedet for
..skygge{
//css
}
- så vil det slå igennem for alle dine <H1> -tags uden at du skal angive en
klasse i dem.
MEN, jeg selv bruger også altid klasser i stedet for at *overskrive*
eksisterende tags, fordi det giver en større frihed, man kunne jo finde på
at <H1> skulle se anderledes ud et andet sted på sitet.....
MVH
Chrisser

Fra : Lars Sonne

Dato : 03-09-02 08:41