Afinstalation af NAV 2002
Fra : Newsreader

Dato : 02-09-02 23:31

Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP
pro UK).

Mit problem er, at hver gang jeg afinstallerer NAV kan jeg ikke
efterfølgende komme på nettet. Geninstallerer jeg NAV så kan jeg igen
komme på.

Jeg har foruden den traditionelle afinstallation og brugt Symantec's
Rnav.exe tool og fulgt den foreliggende vejledning. Endvidere har jeg
fulgt Symantec's vejledning for manuel afinstallering af NAV, og sidst
men ikke mindst, har jeg foretagen en manuel rensning af
registreringsdatabasen med regedit og regdt32.

Og lige meget hjælper det. Hvad f**den skal jeg gøre for at få det til
at fungere igen UDEN skulle geninstallere NAV? Og UDEN at skulle
geninstallere XP (som tidligere er blevet foreslået)?

Efter evigheders venten hos Symantec og en forvirret teknikker lykkedes
det mig at komme igennem til deres en i deres hotline som hævdede at han
vidste hvad der skulle til, og som hellere end gerne ville hjælpe ....
hvis jeg ville betale 29 euro! Så muligheden er der åbenbart, men
hvordan?

mvh
Newsreader

http://www.kandu.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 02-09-02 23:38

Newsreader <Newsreader.news@kandu.dk> wrote:
> Jeg har nu fire gange forsøgt at afinstallere NAV 2002 fra min PC'er (XP
> pro UK).

Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

Fra : Newsreader

Dato : 02-09-02 23:48

On Mon, 2 Sep 2002 23:38:23 +0100, Alex Holst <a@mongers.org> wrote
in <v8p0la.eb1.ln@miracle.mongers.org>:

>Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
>hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

Tak - og jeg har givet den et fut til dk.edb.sikkerhed.virus.

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: research@direkte.org

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-09-02 13:37

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Du skal spoerge i dk.edb.sikkerhed.virus -- her kan vi bedst hjaelpe dig
> hvis du helt vil undgaa den slags falsk sikkerhed.

... falsk?
Jeg har flere gange fået en advarsel om en virus ved at besøge et websted.
Undgå den ved at være forsigtig?Det var desuden ra3.dk landsholdets
hjemmeside. .. desuden virkede NAV hos mig.

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-09-02 14:07

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> writes:

> Jeg har flere gange fået en advarsel om en virus ved at besøge et websted.
> Undgå den ved at være forsigtig?

Ja. Hvis din browser er sat rigtigt op, underforstået at det er en
browser der *kan* sættes rigtigt op, så vil virusen ikke være en trussel.

Det kræver selvfølgelig at man følger med i om der bliver fundet fejl
i ens browser, og at man opdaterer når de bliver rettet. Helst også
at rettelsen sker hurtigt. Altså sparer man ikke noget i forhold til
at holde sin antivirus opdateret, ud over at der er færre nye huller i
de fleste browsere end der er nye viruser.

> Det var desuden ra3.dk landsholdets hjemmeside. .. desuden virkede
> NAV hos mig.

Er du sikker? Du kan ikke se hvis der er en virus den ikke fanger.

Hvis din browser er sikker behøver du ikke antivirus for at forhindre
web-baserede viruser. Hvis din browser ikke er sikker, så husk at intet
antivirusprogram er 100% sikkert mod nye viruser.

/L

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-09-02 14:30

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> [...]
> web-baserede viruser. Hvis din browser ikke er sikker, så husk at intet
> antivirusprogram er 100% sikkert mod nye viruser.

Dvs. at en virus der har inficeret i en evt home.html fil vil kunne stoppes
af en browser på højeste sikkerhedsniveau? - jeg kører desuden winxp med
alle opdateringer + IE 6.0..
Desuden .. jeg husker naturligvis ikke hvilken version jeg kørte med på det
tidspunkt..

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-09-02 14:37

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> writes:

> Dvs. at en virus der har inficeret i en evt home.html fil vil kunne stoppes
> af en browser på højeste sikkerhedsniveau?

Enten ja, eller også *kan* browseren ikke sættes sikkert op.

> - jeg kører desuden winxp med alle opdateringer + IE 6.0..

Jeg prøvede at være objektiv, men det smutter som sædvanligt når det
kommer til IE :).
Jeg bruger ikke IE netop fordi jeg ikke tror på at jeg kan sætte den
sikkert op. Måske kan andre, men jeg tør ikke.
Se f.eks. <URL:http://www.pivx.com/larholm/unpatched/>.

> Desuden .. jeg husker naturligvis ikke hvilken version jeg kørte med på det
> tidspunkt..

.... eller hvilke kendte, upatchede sikkerhedshuller der var på det tidspunkt.

/L