Emulering af web-server med FP-extensions
Fra : Lars Andersen

Dato : 02-09-02 21:26

Jeg eksperimenterer med skabelonen i FP2002 til diskussionsgruppe. Jeg
vil afprøve den og udgiver den lokalt, da jeg ikke pt. har et
net-baseret websted at udgive til. Men får så beskeden at stedet skal
udgives på en web-server med FP-extensions. OK - men jeg mener man kan
installere en 'web-server emulator' på sin PC. Kan nogen hjælpe mig
videre?

v.h. Lars A.

Fra : Peter Marckwardt

Dato : 02-09-02 21:45

Lars Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> udgives på en web-server med FP-extensions. OK - men jeg mener man kan
> installere en 'web-server emulator' på sin PC. Kan nogen hjælpe mig

Med fp2002 skal du regne med at bruge IIS 5.0 - hvis du har den
installeret på din pc (følger med WindowsXP pro) er der ingen problemer.
Så skal du udgive din side til http://localhost/ditwebsted/ og så kan du
prøve det af

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : erikpmail@yahoo.dk

Dato : 02-09-02 22:20

Hej.
På win98 cd´en ligger Microsoft Personal Webserver (i mappen "add-ons"). Den
kan køre FrontPage Extensions. Læs installationsvejledningen grundigt. Der
er et par detaljer som er vigtige. Frp Extensions-delen kan opdateres fra MS
hvilket kræves for f.eks. database-funktioner.
Venligst
erik

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-09-02 22:49

> [...]
> udgives på en web-server med FP-extensions. OK - men jeg mener man kan
> installere en 'web-server emulator' på sin PC. Kan nogen hjælpe mig

Windows 2000 pro og XP Pro er født med Internet Information Services 5.0
(IIS5). Og det er en fuldblods webserver, hvor der vistnok er en begrænsning
på 5 websites. Kontrolpanel => Administation => Computeradministration =>
Tjenester og programmer => Her skulle den gerne være. Hvis ikke den er der,
kan du installere den: Kontrolpanel => Tilføj/Fjern programmer => Tilføj
Windows komponenter (lad være med at installere FTP serveren).

Hvis du kører Windows 98 findes der en Personal Webserver på CDen under
Add-ons, som du kan installere. Jeg mener ikke der følger noget med til ME.
Men ellers kan du hente PWS på Microsofts website, men vær parat til at
hente 28 Mb.

Når din webserver er installeret og kører, skal du konfigurere FrontPage
server extensions på websitet. Her vil jeg anbefale, at du læser
dokumentationen grundigt. Dokumentationen til især IIS5 er forbilledlig. Når
du har installeret serveren åbner du din browser og skriver:
http://localhost, så er der læsestof til nogle timer...

mvh
Ulrik

Fra : Lars Andersen

Dato : 03-09-02 11:00

> [...]
> Men ellers kan du hente PWS på Microsofts website, men vær parat til at

Jeg kører W98. Kan du hjælpe med at finde PWS på MS web-site? Jeg kan
kunde finde nogle patches til den.

v.h. Lars A.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 05-09-02 17:19

ME.

> Jeg kører W98. Kan du hjælpe med at finde PWS på MS web-site? Jeg kan
> kunde finde nogle patches til den.

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/NT4OptPk/win95.a
sp

....man skal selvfølgelig vide, at det er NT Option Pack 4.0 man skal ha' fat
i. Installerer man den på en NT server installerer den sig som IIS 4.0, men
installerer man på Windows 9x bliver den til Personal Webserver. Linket her
bærer dig hen til der hvor du kan vælge sprog inden du begynder at
downloade.

Jeg vil igen henlede din opmærksomhed på, at PWS findes Windows 98 CDen i
mappen Addons.

mvh
Ulrik