MS Windows
briani 27239
boot.ini
Fra : Kasper

Dato : 02-09-02 20:45

Hvordan ændrer jeg min boot.ini fil, så den kan boote min red hat 7.3?
Jeg ved godt hvor den ligger osv. men hvad skal der stå i den?

Fra : Jimmy Lerche

Dato : 02-09-02 21:19

"Kasper" <hr_overgeneral@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan ændrer jeg min boot.ini fil, så den kan boote min red hat 7.3?
> Jeg ved godt hvor den ligger osv. men hvad skal der stå i den?

Tror du skal prøve i en Linux gruppe. Der er dine chancer MEGET større for
svar end her

Mvh

Jimmy

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 22:29

Kasper skrev:

> Hvordan ændrer jeg min boot.ini fil, så den kan boote min red hat 7.3?
> Jeg ved godt hvor den ligger osv. men hvad skal der stå i den?

Det er nok bedre at installere lilo eller sådan noget fra en linux
startdiskette, istedet for at pille ved 2000/XP filer. Husk at
installere linux efter windows
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-09-02 06:28

Kan du ikke. Brug Grub eller Lilo når du installerer Linux.

Fra : Kasper

Dato : 03-09-02 06:36

On Tue, 03 Sep 2002 07:28:20 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Kan du ikke. Brug Grub eller Lilo når du installerer Linux.
Det var nu netop det jeg ville undgå - det må da kunne lade sig gøre

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-09-02 14:28

Som sagt nej.
Alternativt kan du prøve Knoppix. Den skal ikke engang installeres. Du
booter bare fra CD'en eller med boot floppy.
http://www.knopper.de/knoppix/

On Tue, 03 Sep 2002 07:36:07 +0200, Kasper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-09-02 02:55

Skulle være:
http://www.knopper.net/knoppix/

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 03-09-02 19:33

Kasper wrote:
> Hvordan ændrer jeg min boot.ini fil, så den kan boote min red hat 7.3?
> Jeg ved godt hvor den ligger osv. men hvad skal der stå i den?

sådan her:
http://www.sslug.dk/linuxbog/alle/bog/opstart.html#WINDOWSIMBR

Hvorfor bruger du egentlig ikke bare grub eller lilo?

hilsen Esben