Konditor Jensen fra Svendborg ca 1910
Fra : Steen Thomsen

Dato : 02-09-02 20:18

Konditor Sophus Jensen kom fra Svendborg, og havnede i Reykjavík. Hans
barnebarn er idag i 30'erne, så han er vel født i begyndelsen af
1900-tallet.

Der er vel ikke tilfældigvis nogen der kender hans aner?

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 02-09-02 22:36

Hej Steen.

ST> From: steenthomsen@danbbs.dk (Steen Thomsen)

ST> Konditor Sophus Jensen kom fra Svendborg, og havnede i ReykjavÌk. Hans
ST> barnebarn er idag i 30'erne, så han er vel f¢dt i begyndelsen af
ST> 1900-tallet.

ST> Der er vel ikke tilfældigvis nogen der kender hans aner?

- kom fra eller f¢dt?

Nå! Jeg skal på Svendborg bibliotek en af de nærmeste dage. Der findes
FT'er
for 1893 og 1903 i bogform, han skal nok være i én af dem. Jeg skriver til
dig.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 03-09-02 12:50

Hej Steen.

Jeg har kikket i Dansk Håndværkerstat 1933.
Du kan sikkert ikke bruge det til noget, men hvis din Sophus nu havde en
bror der hed Niels så kunne det måske være ham. De kunne måske begge lide
brød og kager.

Jensen, Niels Krogslund, Bagermester, Møllegade 46 (sjovt nok så bor min søn
i Møllegade), Svendborg: f. 29 juli 1902 i Vamdrup; Søn af Malermester Chr.
Jensen og Hustru Kirsten, f. Krogslund; gift 22 juni 1925 m. Alma Ingeborg
J., f. Sværd. Forretningen over.........osv.

I Svendborg findes der i bogen en, Konditor Mench med butik i Korsgade 12 i
Svendborg, medlem af Svendborg bagerlaug.
samt en Konditor Søndergaard i Møllegade 25-27

Der er også noget der hedder "Svendborg Bager og Kontitorforening"

Hilsen Jean

Fra : Steen Thomsen

Dato : 12-09-02 20:28

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> wrote

> Jeg har kikket i Dansk Håndværkerstat 1933.

Tak skal du have!

Steen THomsen

Fra : Mench

Dato : 09-11-02 14:28

"Jean Seeberg" skrev d. 03-09-02 12:50 dette indlæg :
> [...]
Hans

> Konditor Mench ,jamen det er jo mit navn,god oplysning jeg lige fik
der :0)
Hilsen Mench
ps.er der andre der kender til mit narvn ( mench ) vil jeg meget gerne
høre fra dem
lea-mench@sol.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-11-02 01:56

Hej Mench.

Så må du da hellere have det hele.

Mench, Carl Ludvig Andreas, Konditor, Korsgade 12 Svendborg: f. 1. januar
1880 i Odense;
Søn af Bagermester Joh. Peter Mench og hustru Johanne, f. Merkel;
gift 1. marts 1904 m. Emma M., f. Christoffersen.
Forretningen etabl. 1909 under ads. Korsgade 1, senere flyttet til nuv.
Svend 1. april 1898;
Mester 9. sep. 1909.
Indtr. i Svendborg Bagerlaug 1909 og medl. af dettes bestyrelse.

Se billede af C. Mench under dk.binare.historie (MENCH)

Hilsen Jean

Fra : Show The Andersens

Dato : 08-01-03 18:53

Hej!

Jeg har haft denneb posting ang en bager Mench i Svendborg stående i lang
tid. Jeg har ikke pga jul mm nået til at se derpå før nu. Jeg kan ikke
hjælpe dig m bageren der. Men studser over en bager m det navn.
Kan der være forbindelse til bagermester Henrich Michaelsen MENTZ på
Fr.bjerg f 1723 d 1766. Jeg har flere Mentz'er men ingen på fyn.

Annette

Pga. spam problemer bedes du slette "sletmig¤" ved email henv.
Al post tjekkes via SpamPal mod diverse DNSBL-servere.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 09-01-03 01:18

Hej Annette.

Det var ikke mig der efterlyste Mench, gav kun en funden oplysning ang., til
Steen Thomsen, så om der er forbindelse til Fr.bjerg ved jeg ikke, men de er
begge inden for faget og navnene ligner jo hinanden dog ikke ens stavet.

Hilsen Jean

Fra : Jean Seeberg

Dato : 09-01-03 01:39

Hej igen.

Nej det var en oplysning til en ukendt MENCH, som havde set en
korrespendance her i NG til Steen Thomsen ang., men jeg har aldrig fundet ud
af om han har set hele notatet om Mench, som jeg satte ind den 11/11-2002
under Mench.