Skal nyhedsgruppen(rne) dø?
Fra : Michael Boysen

Dato : 02-09-02 20:32

Hej alle

Det er med stor forundring jeg i den senere tid har læst adskillige
indlæg her i gruppen med et eneste formål.......at lokke folk væk fra
gruppen.

For mig at se er det resultatet af meget kortsigtet tankevirksomhed.
Hvor mange er interesserede i at denne gruppe (og for den sags skyld
alle andre) uddør fordi folk lokkes til diverse kommercielle sider?
Næppe andre end dem som driver de respektive sider?

Det er især sider som scandicangler.dk, fisketips.dk og 123nu.dk som
reklamerer kraftigt.
Uden at det skal blive personligt kan jeg give et par eksempler:
Scandicanglers famøse "interview", Ole Mose som i stedet for at besvare
spørgsmål blot giver et link med opfordring til at søge, og (ikke så
meget på det seneste) Lars Aagaard som heller ikke holder igen med at
nævne 123nu.

Min hensigt med dette indlæg er ikke at køre hetz mod disse sider, for
selvfølgelig er det ok at henvise til f.eks. en relevant artikel, men
for mig at se er det ikke ok, hvis motivet udelukkende er at trække folk
væk fra gruppen.
Er det fedt hvis man pludselig skal følge nyhedsgrupper/diverse fora via
sin browser?
Der er trods alt en del som stadig bruger modem og de skal ofre
væsentlig meget mere, hvis de ikke kan hente "nyheder" on-line og
derefter læse off-line.

Måske er dette bare en gang galde, men så har jeg da fået lidt luft

Håber dem som føler sig truffet af dette indlæg tager det til
efterretning.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : dilas

Dato : 02-09-02 20:49

Hej!
Nu bruger jeg ikke hele mit liv herinde, men jeg synes da du har ret!. Vi
kan sgu godt selv finde ud af, hvad vi vil se på!. Og ja, hvor fedt er det
at følge nyheder på Scandic Angler i stedet for her?. Det er vist fedest for
SA, som iøvrigt er en fin side, men kæmper som alle kommercielle sider med
næb og klør for at kapre folk. I sidste ende er det jo folk selv, der kan
vælge til eller fra.

En anden ting, er så de ustandselige "lokkeraids" herind, med det ene og det
andet, som jeg godt kunne undvære. Det er sådan lidt spammail-agtigt!. Og
jeg har fattet, at siderne findes og jeg gider ikke gå derind alligevel, før
jeg har lyst. Det får jeg faktisk mindre lyst til, hver gang der kommer et
"Opslag" fra en af dem!

Hilsen
Lasse

Fra : H.O.T

Dato : 02-09-02 21:06

"dilas" <dilas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg tror, at jeg er den eneste herinde der ikke har været inde på siden.....
Hvorimod her finder jeg stor fornøjelse ved at se spørgsmålene der kommer,
og især svarene....Det dækker mit behov rigeligt, for at holde mig opdateret
med nye fiske steder og udstyr......
Henrik
ps. Men jeg er også stor fortaler for, at man får svar, som lyder
prøv at søg på goggle,
hvorfor vil du vide det
osv......

Fra : H.O.T

Dato : 02-09-02 21:07

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor vil du vide det
> osv......
>
> Hvis der er nogen der er i tvivl, så er det ironi......

Henrik

Fra : Lars Aagaard

Dato : 02-09-02 21:11

Hej Michael,

Jeg mener ikke at det er helt fair at nævne 123nu.dk i denne sammenhæng...
Indrømmet - tidligere var vi tit på banen med opslag, men som regel kun
hvis vi havde en spændende nyhed eller andet, som vi gerne ville bringe
til andre end lige de faste besøgende, og så er det vel ok med et (Opslag) ?

Vi har, af respekt for nyhedsgruppen, været stille længe, lige indtil en "konkurrerende"
side, begyndte at hælde det ene opslag efter det andet i gruppen. Så er det
altså MEGET svært at holde sig tilbage.

Med venlig hilsen
Lars Aagaard

Fra : Michael Boysen

Dato : 02-09-02 21:31

Lars Aagaard skrev:
> [...]
bringe
> til andre end lige de faste besøgende, og så er det vel ok med et

Jeg prøvede faktisk at give udtryk for at 123nu.dk ikke havde været
slemme på det seneste.
For et stykke tid siden var det stort set kun 123nu.dk som "spammede"
gruppen, men det slog mig netop, mens jeg skrev mit indlæg, at det
faktisk var ophørt. Jeg skal med fornøjelse nævne dit svar til Ole John
Poulsen vedr. Uggerby å. Her giver du et konstruktivt svar, hvorimod Ole
Mose viser præcis hvad jeg er utilfreds med.

> [...]
en "konkurrerende"
> side, begyndte at hælde det ene opslag efter det andet i gruppen. Så

Fortsæt endelig stilen!
At fisketips.dk "spammer" gruppen så meget som tilfældet er, må
(forhåbentlig) give bagslag på et tidspunkt. Jeg kan allerede nu læse i
denne tråd, at jeg ikke er den eneste som "nægter" at besøge siden af
denne grund.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Sune

Dato : 02-09-02 21:37

> Hej alle
>
> Det er med stor forundring jeg i den senere tid har læst adskillige
> indlæg her i gruppen med et eneste formål.......at lokke folk væk fra
> gruppen.

Nej, måske snarere et supplement til gruppen.
Der har næsten altid været referencer til websider på den ene eller anden
måde, med relevans til emnet.

Det skal bare stadig handle om lystfiskeri.
Jeg har altid brugt NG'erne meget og bruger dem bl.a. til at få noget
erfaring om hvilke Internetsider, der er værd at besøge eller ej.

> [...]
> alle andre) uddør fordi folk lokkes til diverse kommercielle sider?
> Næppe andre end dem som driver de respektive sider?

Helt uenig. Der opstår hele tiden nye websteder, som er nød til at være
gode, helst bedre end naboen, ellers gider folk ikke at besøge dem mere end
en gang.
Det er jo det naturlige sted at "fiske" besøgende.

> Det er især sider som scandicangler.dk, fisketips.dk og 123nu.dk som
> reklamerer kraftigt.

Og www.seatroutfishing.dk og flere andre. Alle spændende websider, som jeg
er glad for at have lært at kende via NG'erne.

> Uden at det skal blive personligt kan jeg give et par eksempler:
> Scandicanglers famøse "interview",

Er det ikke en storm i et glas vand ? Var det ikke bare to konkurrenter
"seatrout" og "Angle" der skulle pisse territorie af ?

>Ole Mose som i stedet for at besvare
> spørgsmål blot giver et link med opfordring til at søge

Her giver jeg dig nu ret. Enten giver man et svar på det der er spurgt om
eller en meget præcis link, der leder direkte til svaret. Men det er nu
desværre et gammelt fænomen, som har eksisteret længe.

> [...]
> væk fra gruppen.
> Er det fedt hvis man pludselig skal følge nyhedsgrupper/diverse fora via

Næh, måske ikke, men det er nu en gang udviklingen. Der er fantastisk mange
mennesker, som ikke kan eller gider sætte sig ind i nyhedsgrupperne.
Tag en rundspørge i fiskeklubben : Kender du nyhedsgrupperne ? Nej, svarer
stort set alle. Vil du lære det ? Ja, siger mange. 14 dage efter : Nå har du
set på nyhedsgrupperne ? Nej, svarer de fleste.

Som mange websteder i dag håndterer nyhedsgrupper, fungerer de jo blot som
et spejlbillede, der udveksler meddelelser med nyhedsgrupperne. Som f.eks.
www.kandu.dk. Dvs. alle kan være med - diskusionerne handler om det samme,
nemlig lystfiskeri.

En gang imellem prøver et websted at lave helt sit eget diskusionsforum, og
hvis de har held med det, har de bare været dygtigere og så er det måske i
den retning udviklingen skal gå. That's life.

> Der er trods alt en del som stadig bruger modem og de skal ofre
> væsentlig meget mere, hvis de ikke kan hente "nyheder" on-line og
> derefter læse off-line.

Det har du selvfølgelig ret i, og det kan så være medvirkende til, at dem
der laver helt deres eget, ikke får success med det. Hvis de alligevel får
success, er det måske fordi, der alligevel ikke er så mange der læser
NG'erne offline.

> Måske er dette bare en gang galde, men så har jeg da fået lidt luft

Galden skal ud en gang imellem, og luft - ja det skal man jo også have
(samme her iøvrigt

mvh
Sune

Fra : Michael Boysen

Dato : 02-09-02 22:12

Sune skrev:
> Nej, måske snarere et supplement til gruppen.
> Der har næsten altid været referencer til websider på den ene eller
anden
> måde, med relevans til emnet.

Jeps det er også min mening, men hvis det eneste formål er at lokke folk
væk, skranter det efter min mening. Det er ok at "reklamere" for sin
side med jævne mellemrum blot man bruger [opslag] i overskriften (jvnf.
fundatsen). Nogle gange har jeg dog den opfattelse, at visse indlæg
udelukkende er postet for at vise f.eks. en signatur.

> Det skal bare stadig handle om lystfiskeri.
> Jeg har altid brugt NG'erne meget og bruger dem bl.a. til at få noget
> erfaring om hvilke Internetsider, der er værd at besøge eller ej.

Samme her, men som sagt irriterer det mig dog, at visse personer meget
ofte henviser til samme sider uden at give egentlig hjælp. Følger man
denne gruppe er man meget hurtigt klar over at f.eks. fisketips.dk
eksisterer.

> [...]
mere end
> en gang.
> Det er jo det naturlige sted at "fiske" besøgende.

Hmmm.....
Måske har du ret, ihvertfald fik du mig til at tingene fra en lidt anden
vinkel.

> Og www.seatroutfishing.dk og flere andre. Alle spændende websider, som
jeg
> er glad for at have lært at kende via NG'erne.

Nu nævnte jeg de 3 fordi det lige var dem jeg havde i tankerne. Det er
muligt der er flere, men den du nævner hører vist ikke ind under "min"
kategori. Måske spiller min hukommelse mig et puds, men det er vist ikke
1 gang om måneden i snit, at der er henvisninger til nævnte side (jeg
har absolut ingen relationer til siden)

> Er det ikke en storm i et glas vand ? Var det ikke bare to
konkurrenter
> "seatrout" og "Angle" der skulle pisse territorie af ?

Muligvis men jeg skulle lige give et hurtigt eksempel.

> [...]
nu
> desværre et gammelt fænomen, som har eksisteret længe.

Kiggede lige på fisketips.dk og det giver ekstra næring til min
utilfredshed. Sommetider er det umuligt at give et direkte link (hvis
siden er opbygget i frames, hvilket meget få "prof" sider er), men netop
fisketips.dk kan ikke bruge denne undskyldning - Her skulle det være en
form sag at give direkte link.

> [...]
har du
> set på nyhedsgrupperne ? Nej, svarer de fleste.

Hvis jeg nu mener det er en uhensigtsmæssig udvikling bør jeg vel påpege
dette?
Du har ret i at alt for få kender nyhedsgrupperne, men det er vel os som
brugere som skal udbrede kendskabet og hjælpe andre i gang.

> [...]
som
> et spejlbillede, der udveksler meddelelser med nyhedsgrupperne. Som

Det overvejede jeg faktisk at nævne, men jeg tror at folk som endnu ikke
har prøvet en newsreader skifter mening/værktøj, den dag de lærer at
hente nyhedsgrupper i f.eks. Outlook ekspress. Muligvis tager jeg fejl,
men mit gæt er at det fortrinsvis er newbies som (fast) bruger
scandicangler, kandu, google og lign. til nyhedsgrupper.

> [...]
måske i
> den retning udviklingen skal gå. That's life.

Muligvis har du igen ret, men det håber jeg nu ikke.

> Galden skal ud en gang imellem, og luft - ja det skal man jo også have

> (samme her iøvrigt

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 02-09-02 22:40

> Hej alle
>
> Det er med stor forundring jeg i den senere tid har læst adskillige
> indlæg her i gruppen med et eneste formål.......at lokke folk væk fra
> gruppen.

Nyhedsgrupper dør når der ikke længere er brug for dem.

Lige så længe der er trafik her, lever den - og jeg tror ikke man kan få den
samme bredde og antal af indlæg på en nok så velfunderet website.

Jeg tror ikke der er noget at være bange for - de forskellige websites er et
supplement, men ikke en erstatning. At dem, der forsøger at lokke folk væk,
får samme anseelse som spammere og brugtbils-sælgere er deres problem.

Fra : Michael Boysen

Dato : 02-09-02 22:56

Rasmus Hayseed skrev:
> [...]
få den
> samme bredde og antal af indlæg på en nok så velfunderet website.

Det kan du have ret i.

> [...]
væk,
> får samme anseelse som spammere og brugtbils-sælgere er deres problem.

Du har i hvert fald givet mig noget at tænke over.

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Ole Mose

Dato : 02-09-02 22:44

> Hej alle

Hej Michael og andre

Jeg må sige, at jeg mener, det er en storm i et glas vand.
Et indlæg i ny og næ, kan ikke genere nogen - heller ikke selv om de sidder
med et 2400 baud modem. Det er flueknepperi så det rykker at bruge det
argument.(Ja undskyld udtrykket men det er meget beskrivende)

Jeg må også sige, at af de indlæg der har været i debatten indtil nu, er det
mest paradoksale dog kommet fra en person, som godt nok erkender at man
tidligere har lagt indlæg i gruppen, men nu er berettiget til at fordømme
andre som gør det samme.

Vi er nogen, som forsøger at gøre nettet til et sjovere sted at være. Det
koster sved og arbejde (og for mit vedkommende også penge). Jeg gør det
naturligvis fordi, jeg synes det er sjovt og lystfiskeriet har nu engang
altid haft mit hjerte. Derfor er det en glæde at se, når tingene udvikler
sig i en positiv retning og man faktisk når sit mål

Men om formålet er at skabe noget af lyst eller for at tjene penge, er for
så vidt ligegyldigt, når essensen er, at der skabes information, som står
til rådighed for enhver som har lyst og tid til at kigge på det.
I en nyhedsgruppe som omhandler lystfiskeri er det naturligt at tale om alle
aspekter - også dem som omhandler websider. Det er også naturligt at
informere om de tiltag, som der sker på webbet. Der eksisterer også et
gammelt paradoks omkring problemet. Hvordan kan det være ok at henvise til
google eller DSF, men forkert at henvise til Fisketips?
Endelig må jeg da også sige, at det svar jeg gav omkring Uggerby å, faktisk
var for at hjælpe manden. (Jeg skrev endda også hvilken forening han kunne
kontakte). Han havde stillet et spørgsmål, som han ikke havde fået svar på i
3 timer og jeg vidste at vi havde indlæg om dette. Jeg har ikke lyst til at
sidde og klippe/klistre 5 indlæg ind i min nyhedslæser, når manden kan få
sit svar med et enkelt klik.
Det er meget nemt at have ondt et hvis sted, over hvad andre yder. Det er en
hel del vanskeligere at skabe noget nyt.
Uden alle de sider du skælder ud over, ville danske lystfiskere mangle alle
de gode artikler om havkajakken og m.a. som du finder på
www.scandicAngler.com , mulighed for at følge fangststatistik på
www.fangster.dk , følge debat, se fluemøstre o.m.a. på www.123nu.nu, læse om
kyst og fluefiskeri på http://www.seatroutfishing.dk/, deltage i
strukturerede debatter og chatte på www.fisketips.dk og mange andre
muligheder.
Det er omsonst at lave websider uden det formål at have læsere. Dit eneste
bidrag til denne mangfoldighed er den 100-del af en 25 øre det koster dit
modem, at dowlnoade et link med en kort beskrivelse. Men det er
tilsyneladende i overkanten.
Nu vil jeg bede dig og andre om at overveje de her ting. For mit vedkommende
vil jeg følge denne debat og selvfølgelig respektere de holdninger, som
kommer frem.

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Michael Boysen

Dato : 02-09-02 23:47

Ole Mose skrev:
> [...]
> med et 2400 baud modem. Det er flueknepperi så det rykker at bruge det
> argument.(Ja undskyld udtrykket men det er meget beskrivende)

Nu ved jeg ikke lige hvad du svarer på, men hvis det er:

"Der er trods alt en del som stadig bruger modem og de skal ofre
væsentlig meget mere, hvis de ikke kan hente "nyheder" on-line og
derefter læse off-line."

har du misforstået mig.

Det jeg mener er, at jeg meget nødigt vil have "min kære" nyhedsgruppe
erstattet af sider som f.eks. www.eksperten.dk , hvor man ikke kan hente
trådene ned i sin newsreader.

> [...]
man
> tidligere har lagt indlæg i gruppen, men nu er berettiget til at

Det vil jeg overlade til Lars Aagaard at kommentere.

> [...]
står
> til rådighed for enhver som har lyst og tid til at kigge på det.

Jeg er selv en af nogle - det koster også mig nogle kroner - jeg har
også altid fisket - og det glæder mig over ordentlig meget når jeg
følger min statistik. Så langt er vi fuldstændig enige om sagen. Det jeg
opponerer mod er at du skriver en del indlæg, hvor du tydeligt
reklamerer for din side.

> [...]
> aspekter - også dem som omhandler websider. Det er også naturligt at
> informere om de tiltag, som der sker på webbet.

Er også helt legalt jvnf. fundatsen:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.lystfiskeri

> Der eksisterer også et gammelt paradoks omkring problemet. Hvordan kan
> det være ok at henvise til google eller DSF, men forkert at henvise
til
> Fisketips?

Problemet for mig ligger i at det er en henvisning til egen side altså
(skjult) reklame. Hvis man accepterer dette, tror jeg det vil udvikle en
tendens til mindre relevante links?!

> [...]
til at
> sidde og klippe/klistre 5 indlæg ind i min nyhedslæser, når manden kan

Sorry her var jeg måske lige lovlig hurtig. Du har ret det kunne nok
ikke laves meget anderledes.

> Det er meget nemt at have ondt et hvis sted, over hvad andre yder. Det
er en
> hel del vanskeligere at skabe noget nyt.

Jeg har ikke ondt nogle steder, men jeg påpeger noget uheldigt ved
forskellige personers adfærd i denne gruppe.
Hvad nyt er det helt præcis du taler om?

> [...]
dit
> modem, at dowlnoade et link med en kort beskrivelse. Men det er

Som skrevet erkender jeg min fejl, men det drejer sig ikke om prisen,
hvilket jeg har forsøgt at forklare.
At jeg tager folk med modem med i mine overvejelser, betyder i øvrigt
ikke at jeg selv bruger modem.

> Nu vil jeg bede dig og andre om at overveje de her ting.

Det vil jeg selvfølgelig gøre.

Jeg vil også lige pointere endnu en gang, at dette ikke er ment som en
hetz mod de omtalte sider!

Venlig hilsen
Michael Boysen
www.rokkerne.dk

Fra : Lars Aagaard

Dato : 03-09-02 03:17

Hej Ole,

Jeg går udfra at det er mig du tænker på, når du skriver nedenstående:

> [...]
> mest paradoksale dog kommet fra en person, som godt nok erkender at man
> tidligere har lagt indlæg i gruppen, men nu er berettiget til at fordømme

123nu.dk har aldrig tidligere lavet opslag i det omfang, som fisketips har gjort det
de seneste måneder! - så ja, det irriterer mig, da jeg selv tænker meget over at
holde igen!

Med venlig hilsen
Lars Aagaard

Fra : H.O.T

Dato : 03-09-02 07:16

Jeg mener nu, at alle de sider, ingen nævnte- ingen glemte, burde futte over
i en anden newsgroups.....
evt. dk.lystfisker, eller oprette en ny , der kunne hedde dk.fiskesider
eller ligende....
Jeg er godt træt af dem, da det ikke er en enkelt indlæg, men hele tiden, og
nu er de også begyndt på
de svenske og norske newsgroups.....
Personligt mener jeg, at de burde stoppe her, da jeg ikke har lyst til at se
henvisninger til forskellige sider, der er
lavet udfra at man skal lokke mennesker til, for at kunne fremvise, at der
så mange der her været inde på
siden, for at man kan få flere penge ud af det......

Henrik

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-09-02 09:37

> [...]

> altid haft mit hjerte. Derfor er det en glæde at se, når tingene udvikler
> sig i en positiv retning og man faktisk når sit mål

Al respekt for det, men vi der er herinde har forstået beskeden, og behøver
ikke uendelige gentagelser.

> I en nyhedsgruppe som omhandler lystfiskeri er det naturligt at tale om
alle
> aspekter - også dem som omhandler websider.

Helt klart, se f.eks det svar Henric har givet omkring flueforfang. Hans
link er lige efter bogen: præcist, informativt, og 100% et svar på det der
bliver spurgt om.

> Det er også naturligt at
> informere om de tiltag, som der sker på webbet.

Ja når det sker noget nyt, jvf. fundatsen.

> Der eksisterer også et
> gammelt paradoks omkring problemet. Hvordan kan det være ok at henvise til
> google eller DSF, men forkert at henvise til Fisketips?

Det er det heller ikke, hvis du henviser direkte til et svar på det der
bliver spurgt om, i stedet for bare at henvise til forsiden med anvisninger
om at søge videre herfra.
Fra fundatsen: "Opslag, der kun som sit eneste formål, henviser til egen
hjemmeside er ikke tilladt"

> [...]
at
> sidde og klippe/klistre 5 indlæg ind i min nyhedslæser, når manden kan få

Nu gjorde jeg mig den ulejlighed at gå ind på siden og videre under
foreninger. Eneste oplysning der fandtes der som du ikke havde skrevet
allerede var et telefonnummer!
Hvis du ikke gider klippe/klistre, eller på anden måde at give et svar her,
så lad dog være.
Der er vel gode grunde til folk spørger på usenet: nemlig at de håber at få
svar på usenet. Hvis de vil have svar på en af de kommercielle sites, vil de
vel spørge der?
Det sker for mit vedkommende ofte, at hvis der allerede står et svar i form
af en henvisning når jeg ser spørgsmålet, så vil jeg sjældent at give mit
svar i nyhedsgruppen. Hvis henvisningen er en indholdsside går jeg
selvfølgelig derind, og ser om jeg har noget at supplere med, men er
henvisningen en af de sædvanlige bevidstløse flytninger af tråden til www,
må jeg bare håbe at spørgeren får sit svar, for jeg gider ikke tjekke
videre.

Det er som Henrik siger tidligere, et irritationsmomment af de store at få
svar i stil med: Prøv Google, Gå ind på fisketips, prøv
www.faasvarpaaaltvedroerendefiskeri.dk..... etc.. etc..
Hvis I ikke kan give spørgeren et direkte svar, så lad dog være med at
spilde spørgerens og vi andres tid og båndbredde med bevidstløse
henvisninger.

> Det er meget nemt at have ondt et hvis sted, over hvad andre yder. Det er
en
> hel del vanskeligere at skabe noget nyt.

Det har du helt misforstået. Det er vel ingen der har ondt af de
professionelle sites, snarere tvært imod. Det vi har ondt af er at skulle se
henvisninger til dem i tide og utide i dfl.

> [...]
alle
> de gode artikler om havkajakken og m.a. som du finder på

Helt afgjort. og vi har alle muligheder for at få dette med, hvis vi selv
ønsker det. Men der er ikke en eneste læser af denne ng der ikke ved de
findes, så hvis det er trafik I ønsker er det nok med et [opslag] når der
sker noget nyt. Henvisninger i tråde tror jeg har den stik modsatte effekt
for jer. Det støjer i debatten, og bliver efterhånden opfattet som spam.

/Alex

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 09-09-02 13:34

Tja .. Hvad skal man sige , når gruppen her begyner at diskutere om den skal
leve eller
ej. Flue knepperi har der været meget af de par år jeg har fulgt med. Off
topic on topic
fundats ændringer mm. fylder mere en 20 % ( somme tider 50 % )
af det der sker. folk som går helt i selvsving hvis der trædes vedsiden af.

Jeg forstår bedre og bedre kløften mellem fritids erhervs og lystfiskere
hvis, dette forum er udtrykket for gennemsnitsholdningerne.

Nu vil jeg så udsætte mig selv for massiv kritik , de sider der er hvor ting
debatres udspringer bla. af de snæver synede holdninger fra det meget
strenge selvbestaltede
NET politi som er herinde. Jeg bruger forskellige sider alt efter hvad jeg
vil vide.

Fisketips har jeg haft meget glæde af da man her kan diskutere mange ting og
bredt uden
70 % svar som angår en snævert sat grænse for relevans.

Så dør gruppen bliver det fordi den ikke er fleksibel og fordi nogen mener
at det er et krav at en fundats overholdes gruppen skal være snæver og
specifik og ellers skal der laves nye grupper.

Havde man været mere tolerant havde der nok været mere fiske relevant liv i
gruppen end der er idag.

Lars

Fra : Alex Linaa

Dato : 10-09-02 13:18

"Lars Jakobsen" <lars.j@oesco.dk> wrote in message news:3d7c952e$0$192
> Fisketips har jeg haft meget glæde af da man her kan diskutere mange ting
og
> bredt uden
> 70 % svar som angår en snævert sat grænse for relevans.

For lige at få tallene helt på plads:

Der er i denne måned startet 45 tråde i d.f.l.
35 af disse er helt og aldeles on topic, uden fnidder af nogen art.
10 tråde er helt eller delvist off topic, blandt andet denne som du jo selv
bidrager til.
Af disse 10 tråde, står de fire der er startet hos scandicangler for langt
den overvejende del af off-topic follow-ups, og dette helt og aldeles på
grund af sandicanglers manglende evne til at følge FUT.

Med min regnestok giver dette 78% tråde on topic, så jeg synes ikke der er
noget at hyle over.

/Alex

Fra : Familien Jakobsen

Dato : 10-09-02 17:01

Hej Alex ,
ja dig kan man altid regne med .. og det er ikke negativt. 1. jeg hyler ikke
jeg bruger bare ikke gruppen så meget mere af de grunde jeg har beskrevet.
2. du har ret i denne måned... Men du fik vist ikke fat i min pointe...

Men du ved sikkert hvad jeg mener.

og OT nix den gik ikke.

Kommentarer udnødvendige
mvh