MS Windows
briani 27239
Kan ikke ændre drevbogstav i XP pro.
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-09-02 20:25

Ved godt det skal være muligt under "administration" - men når jeg klikker
på diskhåndtering kommer der en dialogboks op med teksten "Den angivne fil
blev ikke fundet" Boksen hedder "Logical Disk Manager".

Nogen der kender til en løsning på dette problem?

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-09-02 16:17

"Morten Lorenzen" <Morten@Lorenzen.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev ikke fundet" Boksen hedder "Logical Disk Manager".
>
> Nogen der kender til en løsning på dette problem?

Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig her?

-M

Fra : Madsen

Dato : 05-09-02 20:40

Morten Lorenzen skrev:

> Fundet, men hvorfor hulen kom den ikke med ind da jeg installerede
> windows?

Godt spørgsmål.

> Hmm, nevermind, nu gemmer jeg den på min hdd.

Og det hjalp, eller?

Madsen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-09-02 22:38

> Godt spørgsmål.

Et af mange :)

> Og det hjalp, eller?

Jep, nu kører det som smurt i olie :)

-M

Fra : Madsen

Dato : 05-09-02 22:45

Morten Lorenzen skrev:

[Geninstallering af C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe /com]

> Jep, nu kører det som smurt i olie :)

Ikke så ringe endda.

Madsen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-09-02 22:56

> Ikke så ringe endda.

Nej, det er faktisk ret ok. :)

Godnat herfra.

-M

Fra : Madsen

Dato : 05-09-02 17:09

Morten Lorenzen skrev:

> Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig her?

Har du tjekket om servicen Logical Disk Manager overhovedet kører?

Start > Kør > services.msc
Find Logical Disk Manager på listen, højreklik på den og vælg Start
hvis den er stoppet. Stil evt. servicen til 'Automatic', hvis den
ikke allerede gør det.

Madsen.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-09-02 18:38

> Har du tjekket om servicen Logical Disk Manager overhovedet kører?

Nej, men er nu gjort.

> Start > Kør > services.msc
> Find Logical Disk Manager på listen, højreklik på den og vælg Start
> hvis den er stoppet. Stil evt. servicen til 'Automatic', hvis den
> ikke allerede gør det.

Jeg får flg. fejl:
"Tjenesten Logical Disk Manager Administrative Service på lokal computer
kunne ikke startes.
Fejl 2: Den angivne fil blev ikke fundet."

Hmm, skal jeg evt. reinstallere XP?

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-09-02 18:44

> Hmm, skal jeg evt. reinstallere XP?

Finder ud af at filen skulle hedde noget lignende dette:
C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe /com

Leder straks XP cd'en igennem. Brb.

-M

Fra : Morten Lorenzen