ESC K7S5A + xp1900 >> Mobile xp1800
Fra : Mads

Dato : 02-09-02 20:20

Hejsa

Min xp1900 (som fungerer fint i et andet mb) bliver
genkendt som en "mobile AMD Athlon xp1800+" på
et K7S5A bundkort med den nyeste bios.

Wcpuid melder det samme, dog med internal clock på 1472 MHz
og en multiplier på 11!

Jeg tror det er bundkortet der er noget galt med.
Nogle andre bud!

Mvh Mads

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 02-09-02 20:35

> [...]
>
> Wcpuid melder det samme, dog med internal clock på 1472 MHz
> og en multiplier på 11!
>
> Jeg tror det er bundkortet der er noget galt med.

Kan der være nogle jumpere som ikke sidder rigtigt? Kender ikke boardet, så
ved ikke om det overhovedet har jumpere.

--
Mvh. Kim, Aalborg.
Jeg har ingen indflydelse på usenet.
Usenet har ingen indflydelse på mig.
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!

Fra : Mads

Dato : 02-09-02 20:46

Hejsa

Nææh, der er meget få jumpere på dette bundkort,
og ikke noget der har med processoren at gøre.

Mads

Fra : Hans

Dato : 03-09-02 01:53

"Mads" <2madsSPAM@tdcspace.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Nææh, der er meget få jumpere på dette bundkort,
> og ikke noget der har med processoren at gøre.

Det er formodentlig bios'en som ikke genkender din cpu korrekt. Jeg
opgraderede på et tidspunkt bios'en på et MSI bundkort og kortet viste nu at
min XP1700+ prosessor var en XP1800+. Maskinen kørte iøvrigt som den plejede
og fænomenet forsvandt ved en næste biosopdatering.

Du skal ikke være så bekymret hvis maskinen kører som den plejer.

mvh, Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-09-02 13:34

"Mads" <2madsSPAM@tdcspace.dk> skrev:
> [...]
> genkendt som en "mobile AMD Athlon xp1800+" på
> et K7S5A bundkort med den nyeste bios.
>
> Jeg tror det er bundkortet der er noget galt med.

Vil bare lige nævne, at jeg har samme konfig og der
er nævnte problem ikke.

Mvh.
Mikael