Remote assistance med XP.
Fra : Rene

Dato : 02-09-02 19:41

Hej

Jeg sidder med en stofa forbindelse og vil gerne hjælpe en der har en
flatrate forbindelse ved Dansk kabel tv.

Jeg har i midlertid det problem at når jeg åbner hans request jeg får fejlen

Remote Assistance connection could not be established because the remote
host name could not be resolved. Please try again.

Jeg kan dog godt få forbindelse til computere på et lokalnetværk. Vi bruger
begge firewallen Zonealarm, men har prøvet at lukke denne uden held. Vi har
begge dynamisk IP.

Er det en firewall ting?
Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

M.v.h Rene

Fra : M.N.

Dato : 02-09-02 20:02

"Rene" <fungus@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> begge dynamisk IP.
>
> Er det en firewall ting?
> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

For mig ser det ud til at du har en fast IP : 212.10.182.193
De dynamiske med stofa jeg har set starter med 62.

Mogens

Fra : Rene

Dato : 03-09-02 06:34

Ja men anyway...

Det er vel ikke så meget hvorvidt min IP et dynamisk eller fast der er
problemet
eller hvad? Det er jo mig der skal connecte til ham og det er hans adresse
som
XP ikke kan "resolve". Nogen forslag?

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 03-09-02 17:55

når han laver en "remote assistance" til dig, skal han gøre det til en fil
og denne fil kan du så åbne med notepad
det ip nummer skal være det ip nummer som du kan ping han på via internet

også skulle det virke

ps. og default port er 3389

Fra : Rene

Dato : 05-09-02 17:02

Ehh Jeg kan umiddelbart kun se to IP adresser

Den han kan se ved at skrive ipconfig i kommandoprompten kan jeg verken
pinge eller
noget og det er den som kommer med i den fil som sendes når han beder om
hjælp.

Jeg kan også få en anden IP adresse for ham, men det ser ud til at være en
fælles
IP for et større netværk. Jeg kan godt pinge denne men jeg får samme
fejlbesked som ved den anden når jeg prøver at oprette forbindelse med
remote assistance.

Er der flere IP adressser man kan prøve og hvordan får man fat i disse?

M.v.h Rene