markering om links
Fra : Merlin

Dato : 02-09-02 19:11

Hvordan udgår jeg markeringsrammen omkring et billedlink, når der klikkes ?

(jeg har hørt at man kan indsætte en lille kodestump i HTML)

På forhånd tak for hjælpen
Steen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 02-09-02 20:07

Merlin wrote:
> Hvordan udgår jeg markeringsrammen omkring et billedlink, når der klikkes ?
>
> (jeg har hørt at man kan indsætte en lille kodestump i HTML)
>
> På forhånd tak for hjælpen
> Steen

Hvis jeg husker ret så er det noget i stil med:

Frank B. Daugaard
Site Builder

Fra : Hintzmann

Dato : 03-09-02 07:15

> Hvis jeg husker ret så er det noget i stil med:

Blot til info

this.blur() ødelægger muligheden for at bruge tastaturet til at TAB-navigere
rundt på siden.

Det vil sige at folk med musseskade eller andre handicap ikke kan bruge din
hjemmeside.

Hintzmann

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 03-09-02 12:12

"Hintzmann" skrev ...

> Blot til info
>
> this.blur() ødelægger muligheden for at bruge tastaturet til at
> TAB-navigere rundt på siden.

Denne gør ikke:

<!--
function fjernRamme()

{ for (a in document.links) document.links[a].onfocus =
document.links[a].blur;
}
if ( document.all )
{ document.onmousedown = fjernRamme;
}

//-->

Michael Kjærgård
http://randerscimbria.dk

Fra : Hintzmann

Dato : 03-09-02 12:33

"Michael Kjærgård" <michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk> wrote in message
> "Hintzmann" skrev ...

> Denne gør ikke:

Man kan godt TAB'e med din kode. Det kunne man også med den forrige kode.
(begge brugte blur)

Men hvis jeg ikke har en stiplede ramme rundt om linksene, så har jeg ikke
en ærlig chance for at se hvilket link jeg "står" på

Hintzmann

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 03-09-02 12:52

"Hintzmann" skrev ...

> [...]
>
> Men hvis jeg ikke har en stiplede ramme rundt om linksene,
> så har jeg ikke en ærlig chance for at se hvilket link jeg

Hos mig kan man (IE6). Har du prøvet mit link?

Michael Kjærgård
http://randerscimbria.dk

Fra : Hintzmann

Dato : 04-09-02 07:55

Michael Kjærgård wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Hintzmann" skrev ...

> Hos mig kan man (IE6). Har du prøvet mit link?

Jeg har prøvet dit link http://randerscimbria.dk i MSIE6 (virker)
og MOZ
(virker ikke) og jo jeg kan godt se meningen i din kode.
Hvis man først engang har klikke med musen, så mister man den
stiplede linie
på liksne. Hvis man ikke bruger musen så har man den stiplede
linie.

Personligt benytter jeg både mus og tastatur.

Web-designere må selv om de vil fjerne den "kosmetisk forkerte"
stiplede
linie om links. Jeg syntes bare ikke om at man gør det på
bekostning af
tilgængelighed.

Alt andet lige er din kode bedre end at sætte blur direkte på
linket

Hintzmann

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Kristensen

Dato : 02-09-02 20:25

Merlin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan udgår jeg markeringsrammen omkring et billedlink, når der klikkes ?
>
> (jeg har hørt at man kan indsætte en lille kodestump i HTML)

Du kan også bruge style="outline: none;".

Eks.:<a style="outline:none;"></a>

Fra : Merlin

Dato : 02-09-02 23:00

Supert, tak for svarene !