Hjælp. jeg kan pinge men ikke komme på net~
Fra : TheSteelDuck

Dato : 02-09-02 19:17

Hej alle
Håber ikke at dette er offtopic..
Jeg har sat nyt mobo og cpu i min PC.. Alt virker
men jeg kan ikke komme på nettet.
Jeg kan pinge i msdos-promt.
Jeg har geninstalleret win98. office. driver til mobo. direktx8.1.
haft fjernet netkort både fysisk og i opsætning og isat det igen.
(realtek8139) med div genstarter.. jeg har også prøvetg at skifte netkort og
driver..
Jeg kan over net finde min søns PC. men jeg kan ikke få en side frem når jeg
logger på nettet..
Jeg har TCPIP til automatisk indstilling.. Og jeg har i Bios enablet "Reset
confirguration"
Og jeg har haft netkortet i flere forskellige porte.. med 2 x reboot hver
gang..
Håber der er en der ved hvilke fil der gemmer de gamle oplysninger fra den
gamle opsætning..
PLEASE: lad være med at skrive at jeg skal formaterer..! det vil jeg helst
undgå..!!
og jeg har adsl hos tdc.. 256/128 netspeed.

Jeg har haft dette spørgsmål i dk.edb.internet og efter meget hjælp fra en
Tommy er vi nået frem til der ikke er noget galt med min hardware..
IE6 vil bare ikke gå på nettet, ej heller mit mail program som giver
følgende fejlmeddelse
sikker (SSL): nej
socket-fejl: 11001
fejl nr: 0x800CCC0D

et forslag var at opdaterer winsock i win98.. hvordan gør man det???

Hilsen
Andy
grandoldman@tdcadsl.dk