Massageolie
Fra : Musling

Dato : 02-09-02 18:59

Min kæreste og jeg bruger en gang imellem en
massageolie fra Matas Sports Care, som
indeholder
"Mineral oil, Peanut Oil, Lemon Oil, Tocopheryl
Acetate".

En gang imellem sker der jo så det hyggelige, at
massagen udvikler sig til lidt mere, og et par gange
er der røget lidt olie "indenbords".
Nu spekulerer jeg så lidt over, om sådan noget
olie kan skade underlivet, eller om det kun er
naturlige olier der er i den? Det skulle jo nødig ende
med diverse underlivsskavanker....

Nogen der kender til det?

Musling

Fra : Tomas O.

Dato : 02-09-02 19:29

Musling skrev:

> Min kæreste og jeg bruger en gang imellem en
> massageolie fra Matas Sports Care, som
> indeholder
> "Mineral oil, Peanut Oil, Lemon Oil, Tocopheryl
> Acetate".

Tocopheryl Acetate er Vitamin E.
http://shop.store.yahoo.com/healthgenesis/evit1400.html

> En gang imellem sker der jo så det hyggelige, at
> massagen udvikler sig til lidt mere, og et par gange
> er der røget lidt olie "indenbords".

Fyyyy

> [...]
> olie kan skade underlivet, eller om det kun er
> naturlige olier der er i den? Det skulle jo nødig ende

Jeg ved ikke noget med bestemthed, men har ikke hørt om nogen der
har lidt skade af det.

Hilsen
Tomas

Fra : Musling

Dato : 02-09-02 19:41

Tomas O. wrote:

> Tocopheryl Acetate er Vitamin E.
> http://shop.store.yahoo.com/healthgenesis/evit1400.html

Okay - så blev jeg så klog.

> Fyyyy

Hvad kan jeg sige - andet end at det kan jo "smutte", når
man intet tøj har på, og ryggen bliver masseret

> Jeg ved ikke noget med bestemthed, men har ikke hørt om nogen der
> har lidt skade af det.

Det virker jo umiddelbart også som meget naturlige ting der
er i, men det var jo rart at vide lidt om hvor stor risikoen for
infektioner eller lignende er...

Men tak for svaret!

Musling

Fra : Tomas O.

Dato : 02-09-02 19:50

Musling skrev:

SNIP

> Okay - så blev jeg så klog.

Me too.. anede det ikke før jeg slog det op på nettet

Det findes i mange former for naturlige olier.

SNIP

> Hvad kan jeg sige - andet end at det kan jo "smutte", når
> man intet tøj har på, og ryggen bliver masseret

Det kender jeg INTET til.. Øhem... *host*

SNIP

Du kunne evt. spørge på www.netdoktor.dk

Hilsen
Tomas

Fra : Musling

Dato : 02-09-02 20:04

Tomas O. wrote:

> Du kunne evt. spørge på www.netdoktor.dk

Det overvejede jeg også, inden jeg skrev her - og jeg gør
det også senere, men der er jo ingen svargaranti på
netdoktor, og selvom der kommer svar kan der sikkert
gå en del tid. Og det er jo ikke til at vide hvornår
lysten kommer over os igen
(Og jeg ved godt at der heller ikke er nogen svargaranti
her, eller at det ikke er læger der skriver her, men jeg
satsede på at chancen for et hurtigt svar her var større
end andre steder - og det viste sig jo at være rigtigt

Musling

Fra : Tomas O.

Dato : 02-09-02 20:34

Musling skrev:

SNIP

> [...]
> netdoktor, og selvom der kommer svar kan der sikkert
> gå en del tid. Og det er jo ikke til at vide hvornår

Nej det er jo ikke noget man lige vil styre for meget

> [...]
> satsede på at chancen for et hurtigt svar her var større
> end andre steder - og det viste sig jo at være rigtigt

Du kunne gribe knoglen og snakke med din læge? Eller finde en læge
på nettet der måske har en brevkasse.

Hilsen
Tomas

Fra : Henning

Dato : 03-09-02 06:50

Musling wrote:

> Okay - så blev jeg så klog.

E vitaminer virker fremmende på sårheling, så
det skulle der ikke være nogen rissiko ved at bruge.

MVH
Henning