Auto-Lader til N3210 og N3310??
Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-02-01 18:19

Hejsa!
Jeg ville høre om der er nogen der ved om en auto lader til en N3210 også
passer til en N3310? alså om stikkene i bunden af de 2 telefoner er ens??
(Da jeg har tænkt at købe en autolader til min 3210!. Men måske en dag vil
invister i en 3310 kunne det jo være meget rat ikke at skulle købe en igen!)

Tak!

Mvh
Dan

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 20-02-01 21:16

samme lader som til en 6110 som også passer til 6210, den skal dog være fra
nokia, og ikke det billige lort.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-02-01 21:41

>samme lader som til en 6110 som også passer til 6210, den skal dog være fra
>nokia, og ikke det billige lort.
[...]

Jeps, de alle sammen passer sammen. Den passer desuden også på 6150 og
5110 - og hvis ikke jeg tager meget fejl - også på 7110?

så mangler der næsten kun 8210... passer den ikke også der, mon?

--
Henrik
http://peccavi.cjb.net

Fra : John R. Jensen

Dato : 21-02-01 14:09

> Jeg ville høre om der er nogen der ved om en auto lader til en N3210 også
> passer til en N3310? alså om stikkene i bunden af de 2 telefoner er ens??

Hej,

Laderen ACP7-E passer til 3210, 3310, 5110, 61xx, 62xx, 7110, 8210 og 88xx
(det er den samme lader der følger med). Mit bedste bud er derfor at du godt
kan anvende den samme lader til både N3210 & N3310.

Det du skal kikke på er nok om ladetiden er den samme for "mobilladeren" som
for stikkontakt laderen.

Grunden til at jeg tror dette, er, at "hurtig laderen" til 3310 og 3210 ikke
er den samme. Jeg formoder at det har noget at gøre med effektafsættelsen i
telefonen, da batterispændinger er ca. en volt lavere i 3210 (2,4 Volt) end
3310 (3,6 Volt).

Jo hurtigere man lader, jo større skal strømmen være, hvilket vil medføre
større effekt afsættelse i telefonen (det er der ladekredsløbet sidder).

--
Best Regards/Med venlig hilsen

John R. Jensen