Problemer med bosch 909 (muligvis defekt b~
Fra : Ole Tranberg

Dato : 02-09-02 17:40

Hej.

Min kæreste har en Bosch 909 som pludselig ikke virker som den skal.

Når man tænder den kommer der en velkomsthilsen som der plejer, men
derefter kan jeg se at den ikke får forbindelse til nettet.
Lidt efter går displayet ud - dvs. der stadig lys i det, men alle de
sorte felter er "tændt" (giver det mening? Det svarer altså til at der
er skrevet tegn over hele displayet).

Desuden er den nu også begyndt ikke at kunne lades op. Den står blot
og lader, men bliver ved med at vise at batteriet er tomt.

Jeg har på fornemmelsen at problemet er at batteriet er dødt, men det
kan jo også blot være at telefonen blot er gået i stykker. Den er lidt
over to år gammel - så begge dele kan jo virke rimeligt.

Det jeg søger er nogen der har været ud for det samme, og som fx har
løst problemet ved at skifte batteriet ud - det vil jo være lidt dyrt
at skifte det ud, for blot at opdage at det ikke var det der var galt

Hvis I har nogle andre gode råd/ideer vil jeg naturligvis også gerne
høre dem. Jeg har prøvet at lade den være slukket i et par dage, og så
tænde den igen, det hjalp dog ikke spor.

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 02-09-02 21:53

Hej
"Ole Tranberg" <olebole@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre dem. Jeg har prøvet at lade den være slukket i et par dage, og så
> tænde den igen, det hjalp dog ikke spor.

Hvis jeg ikke husker meget galt er det en eprom fejl og den kan kun kurreres
på fabrikken.
Det er IKKE batteriet (endnu).

Morten