Så er Agnes hjemme igen - men desværre er ~
Fra : nitsen

Dato : 02-09-02 17:05

Hejsa

Så er lillefisen hjemme - hun er rimelig vågen og dalrer rundt som en fuld
sømand og har ikke hørt Raiku sagde hun ikke måtte hoppe op steder hvor hun
kunne falde ned - så vi er lidt efter hende her *sss* - det bedste er at
sove på maven af os - lige nu snorker hun på Maries mave. Agnes har spist og
drukket - så alt skulle jo bare være lykke men ak nej!

Operationen forløb uden problemer - såret på Agnes mave er superflot - noget
pænere syarbejde end på min mavse *ggg* - desværre fandt Raiku for megen
væske i Agnes bughule - det kan være tegn på smitsom bughindebetændelse - så
vi skal observere Agnes og kommer hun sig ikke efter operationen i løber af
2 - 3 dage - tjah - så sender Raiku den prøve ind hun har taget og lagt i
fryseren og vi må så håbe den ikke viser det vi frygter. Har Agnes smitsom
bughindebetændelse, så mener Raiku det er en hun har fået i barselsgave af
sin mor *suk*. Sygdommen er heldigvis ikke voldsomt smitsom, men hvis hun
har den, så kan hun have smittet Frode også - æuv - det er ikke helt let at
bevare optimismen med sådan nogle odds. Sygdommen kan desværre ikke
helbredes og er oftest dødelig - så Raiku mente Agnes skulle aflives hvis
hun har den - Raiku mener dog ikke vi skal tage sorgerne på forskud - og
Agnes har jo ikke just tegn på sygdom med alt det krudt hun har i r.... - og
Frode er også frisk som en havørn - Raiku sagde dog også at væsken i
bughulen kan optræde som en tilfældighed - så lige nu svinger jeg mellem
masser af håb og en grim knude i maven af frygt for mine missers helbred.

Jeg har heldigvis en god fornemmelse ved at vi har Raiku til dyrlæge - så
uanset hvad er kattene og vi i eksperthænder.

Har nogle af I andre erfaring med smitsom bughindebetændelse? Jeg har været
inde på Netdyredoktor.dk og læse om det - så vi ved hvilke symptomer vi skal
holde øje med.

Lidt triste men håbefulde hilsner fra

Anita og Agnes der sover trygt hos Marie og Frode der bare er ligeglad og
ret tilfreds med at han pjækkede fra dyrelægen i dag *sss*

Fra : Inger Kaya

Dato : 02-09-02 17:14

Åh nej dog ... sikken en melding. Håber virkelig også det bedste.
Føler meget med jer de kommende dage og håber Agnes bliver helt okay
igen. Men ved også det er nogen lange dage nu....

/ kramm, Inger Kaya

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-09-02 17:27

Hej Anita

Smitsom bughindebetændelse er det, der også kaldes våd FIP - og det er
ganske rigtigt en grim sygdom, som der - indtil videre - ingen kur er imod.
Dødeligheden er 100% hvis altså først det er konstateret, at det er FIP, og
da den er smitsom vælger man så at aflive (med mindre man kun har en
kat...).
Jeg kender indtil flere som har haft FIP blandt deres katte, og hvor det
heldigvis ikke har smittet andre end den først ramte kat - men har desværre
også hørt om et par tilfælde, hvor det er gået værre (det har dog ofte været
i hjem, hvor der var mange katte (10+)). Det siges, at 80-90% af alle katte
bærer den Corona-virus, som i værste fald kan mutere og blive til FIP - det
sker oftest i stress-situationer, hvor immunforsvaret påvirkes (ved
flytning, første løbetid, kønsmodenhed eller lignende).
HVIS det viser sig at der er FIP, så vil jeg på det kraftigste anbefale, at
alle jer, som har Agnes' søskende og Tortie selv, samt jeres øvrige katte,
bliver undersøgt og testet med det samme - men lad nu være med at rende
dyrlægen på døren lige i morgen, vent og hør Agnes' testresultater, som vi
selvfølgelig krydser både fingre, arme, ben, tæer og knurhår mv. for er
negative!

Håbefulde hilsner
Camilla

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-02 20:49

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle jer, som har Agnes' søskende og Tortie selv, samt jeres øvrige katte,
> bliver undersøgt og testet med det samme

Camilla,- man kan desværre ikke teste raske katte for FIP, man kan tage en
blodprøve som fortæller om katten har et tittertal, men dette tittertal
betyder ikke nødvendigvis, at katten har FIP.
Man kan ved en syg kat tage blodprøve for FIP, og hvis denne prøve viser et
højt tittertal, kan der efter 3-4 uger tages nok en prøve som så skal være
steget med 3-400%, man tager også ryngtenbilleder for at se om den
sygdomsramte kat har væske i bughulen, har den det tages der væskeprøve.
Man kan altså ikke teste raske katte for FIP men man kan teste raske katte
for at se for højt tittertalet er for Corona.
Corona og FIP er ikke samme sygdom.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-09-02 20:53

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev..
> Camilla,- man kan desværre ikke teste raske katte for FIP, man kan tage en
> blodprøve som fortæller om katten har et tittertal, men dette tittertal
> betyder ikke nødvendigvis, at katten har FIP.

Nej, det er jeg helt klar over - men derfor vil jeg nu stadig kraftigt
anbefale en grundig undersøgelse og blodprøve med tittertal-test af Agnes'
søskende mv. - HVIS det altså skulle vise sig at være det værst tænkelige...

> Corona og FIP er ikke samme sygdom.

Er det ikke også det, jeg har skrevet? At den Coronavirus, som man mener
80-90% af vores katte bærer/har i sig, *kan* mutere og blive til FIP
specielt i stress-situationer... Corona er faktisk slet ikke nogen sygdom
som sådan, men en virus, der som regel ikke gør noget særligt - er der bare
(der er dog flere stammer af Corona, og langt de fleste af dem er
"fredelige" og bliver relativt hurtigt bekæmpet af det naturlige
immunforsvar - men så er der altså også lige den ene...).

Mvh. Camilla

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-09-02 21:37

På et tidspunkt forelskede jeg mig i en svensk hankat
som jeg godt ville bruge til en parring, det var meningen ejeren skulle tage
hankatten til dk,den var "rejseklar"
4-5 dage før ringede ejeren til mig at katten var lidt sløj
så han ville tage den til dyrlæge, om eftermiddagen ringede han igen, katten
havde fået taget en titerprøve
den vidste citat" Antistoffer påvist mod FIP, mængde
1:128 d.20.02.97 han blev foreslået at få katten
aflivet med det samme, det ville han ikke, d. 5.3.97
en ny titer-test EDTA som viste et titertal 1:40, katten
fik det hurtigt bedre, og en dag blev jeg spurgt om jeg
var interesseret i at købe ham, istedet for bare en parring
jeg var vild med ham (katten) så jeg sagde ja, Simba
havde det fint da han kom til mig, og blev bare sundere og flottere for hver
dag der gik, han er morfar til min lille
Olivia, og i dag er han neutraliseret og lever et hyggeliv
hos Sofie (der var her på listen engang) i Albertslund,
han var meget tæt på at blive aflivet, så det er ekstremt
vigtigt ikke at "overreagere" (sagde hun 1½ time efter at
hun gik i sort) høje titertal er IKKE det samme som FIP,
og hvis nu nogle af jer der har Tortie og Tortie-børn
bliver for bange og utrygge, specielt i forbindelse med
jeres andre katte, så er der stadig plads til dem her,
ihvertfald til vi er 100% sikre på om det er FIP

Knus
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-02 22:00

Rigtig.... man har hørt mange dyrlæger sige "afliv" pga et tittertal, og
mange af disse katte som tidligere fik "dødsdommen" lever i bedste stil
idag.
FIP er til dags dato stadig et tabuemne.... hvorfor???? ANGST og uvidenhed.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:al0i66$d5e$1@sunsite.dk...

---
DK. True Trust

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-02 21:39

Hej igen Camilla
Det var ikke ment som en bebrejdelse, men blot for at forklare, at Corona og
FIP ikke er det samme.
Men når man tester et rask dyr, får man kun et tittertal, som kan være højt
eller lavt, men høje tal er heller ikke bevis nok i sig selv, at katten har
FIP det fortæller blot, at katten som ca 80-90% af alle andre katte har
corona.
Jeg har selv tittertestet mine katte, og alle havde et tittertal på mellem
0-142 så det må siges at være lavt, men det er der.
Hvis Agnes søskende ikke viser tegn på sygdom, ville jeg sparre pengene og
bekymringerne til de måske blev syge på et andet tidspunkt.
Tittertallet vil kun give unødvendige bekymringer, da tittertalet ikke vil
fortælle om Coronaen "mutere" eller ej.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

> [...]

> "fredelige" og bliver relativt hurtigt bekæmpet af det naturlige
> immunforsvar - men så er der altså også lige den ene...).

---
DK. True Trust

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-09-02 21:50

Birgitte skriver:

> [...]
> bekymringerne til de måske blev syge på et andet tidspunkt.
> Tittertallet vil kun give unødvendige bekymringer, da tittertalet ikke vil

Hej Birgitte!
Arch...en træls situation. Jeg sidder jo og bliver helt skidt tilpas over Agnes'
tilstand.

Jeg har Agnes' søster Ada, men også 6 andre (inde) katte som jeg nødig vil
udsætte for smitte.
Har du en ide om hvor stor risikoen er for at hun kan have smittet dem hvis hun
skulle vise sig syg på et senere tidspunkt?

Hilsen Dorthe ( - der er urolig med stort U ! )

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-02 22:14

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hej Birgitte!
> Arch...en træls situation. Jeg sidder jo og bliver helt skidt tilpas over

De 6 andre katte du har og Ada har jo været sammen indtil nu, så uanset om
det senere viser sig, at Ada bliver syg, har du allerede udsat dem for
Corona, men det kan også være de i forvejen er en af de 80-90% med
Coronavirus i kroppen.
Sørg du for at give al din kærlighed, nusse og kæle og ikke stresse kattene
mere end nødvendigt er, samt sørg for at kattene altid er sunde og raske og
altid er fuld vaccineret, på den måde gør du dit til, at imunforsvaret ikke
svækkes unødvendig.

Fra : AEK

Dato : 02-09-02 17:34

Hej Anita !

Av, den var værre.
MEN forhåbentlig er det ikke bughindebetændelse.

Jeg ved ikke , hvad jeg skal skrive ( Kender intet til sygdommen ) - MEN
Oscar, tøsen , Tilde & jeg krydser poter og fingre for, at Agnes er sund og
rask.
Pøj pøj.
Nus dem fra os.

Tanker fra
Anya.

Fra : Louise Viborg

Dato : 02-09-02 17:53

Hej Anita!
Det var dog forfærdeligt!! Jeg føler virkelig med dig!
Misserne og jeg krydser fingre og poter for, at hun (og ikke mindst
Tortie og de andre killinger) er raske!

Hold os endelig underrettet...

Venlige hilsner og tanker
fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - KILLINGER TIL SALG

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-09-02 18:14

Åh Anita
Nu tuder jeg altså, det kan jeg næsten ikke håndtere,
vi krydser alt hvad krydses kan, og du må endelig give
besked så snart du ved noget

Fra : Mette B

Dato : 02-09-02 18:24

Hej Anita.

Vi havde en gang en killing der havde smitsom bughindebetændelse og den
måtte desværre aflives. Vores andre katte og en anden killing vi havde fra
samme kuld blev heldigvis ikke smittet.

Vi krydser fingre og poter herfra for at Agnes er sund og rask.

Mange tanker fra Mette

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-09-02 18:29

Hvis Raiku mistænker FIP så forstår jeg ikke hvorfor
hun ikke sendte/sender den prøve med det samme

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-09-02 19:06

"nitsen" skrev:

> [...]
været
> inde på Netdyredoktor.dk og læse om det - så vi ved hvilke symptomer vi

Hej Anita.

Det var da en trist besked at få

Hvis du har mod på at læse engelsk, er her en side specielt om FIP
http://www.catvirus.com/
(Jeg synes dog udviklingen af den ser ud til at være gået lidt i stå).

Min far har haft en kat, som desværre måtte aflives sidste år pga. FIP (tør)
.. Sygdommen påvirkede både hans syn og hans motorik (ballance) i bagkroppen
og det gik kun en vej. Forfærdeligt sørgeligt for han var en skøn kat
-( Men det positive ved historien er, at min fars anden kat ikke på noget
tidspunkt har vist tegn på smitte. Han lever stadig og er sund og rask (dog
lidt alderssvækket, da han er ret gammel)

Så lad nu være med at tage sorgerne på forskud. Måske viser det hele sig at
være "en storm i et glas vand". Fingrene krydses ihvertfald her i huset

Mange hilsner
Katrine

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-09-02 19:26

nu har det første "chock" lagt sig og jeg har fået tudet/
bandet af, fornuften er ved at indfinde sig igen, HVIS
coronavirussen allerede har muteret til FIP så burde
Agnes have været sløj, selve forløbet med våd FIP
varer ikke ret længe, så jeg VIL tro det bedste.

her er en link til cornell's side om FIP
http://web.vet.cornell.edu/public/fhc/fip.html

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-09-02 20:04

En side mere om FIP
http://www.dr-addie.com/

Fra : nitsen

Dato : 02-09-02 21:30

> [...]
> Agnes have været sløj, selve forløbet med våd FIP
> varer ikke ret længe, så jeg VIL tro det bedste.

Også min logik lige nu - tøsen har jo virket helt sund indtil nu - jeg kan
slet ikke tro at den lille hærger fejler noget - men måske Raiku frygter at
operationen kan udløse en stressfaktor der får FIP til at bryde ud - jeg
tror jeg skal have talt med Raiku igen.

Mvh

Anita og Agnes der nu råhygger i fars arm

Fra : Kate

Dato : 02-09-02 19:47

Åhnej, Anita.

Jeg håber bare sådan at Raiku tager fejl, det ville da være skrækkeligt
hvis lille Agnes er syg. Jeg bliver helt ked af det bare ved tanken.
Hvorfor sender Raiku ikke bare den prøve ind som hun har taget? Gav hun
nogen begrundelse for at vente?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : nitsen

Dato : 02-09-02 21:21

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev ...
> [...]
> hvis lille Agnes er syg. Jeg bliver helt ked af det bare ved tanken.
> Hvorfor sender Raiku ikke bare den prøve ind som hun har taget? Gav hun

Vi håber heller ikke Agnes fejler noget - nej, Raiku gav ingen begrundelse
for ikke at sende prøven af væsken fra bughulen ind. Hun ville venteog se om
Agnes blev frisk uden problemer på normal tid inden hun foretog sig
yderligere.

Mvh

Anita der må erkende at en kælen kat og tastatur ikke er nogen helt god
cocktail

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-09-02 21:29

Kate wrote:

> [...]
> ved tanken. Hvorfor sender Raiku ikke bare den prøve ind som hun har
> taget? Gav hun nogen begrundelse for at vente?

Nu har jeg jo ikke snakket med Raiku, men jeg kan da sagtens gætte
på, hvorfor hun ikke sender prøven ind med det samme.

Normalt stiller man diagnosen FIP udfra de kliniske symptomer og
bruger måske testen som en hjælp eller bekræftelse. Testen kan
nemlig ikke skelne om katten har FIP eller den blot har været udsat for
coronavirus og kan derfor ikke stå alene ved en diagnosticering af FIP.
Har katten et højt titertal (antistof) ved en test, er der også mulighed for
at det er forhøjet pga. infektion og kommer testen tilbage som positiv,
kan det derfor give en periode med forgæves bekymringer indtil katten
kan testes igen, så man kan følge udviklingen i titertallene eller der
kommer symptomer og i nogle tilfælde kan det forårsage unødvendige
aflivninger.

I ganske mange tilfælde er det kun muligt at diagnosticere FIP 100 %
sikkert ved vævsprøver efter at katten er død (!) og man er derfor nødt
til at forlade sig på dyrlægens erfaring med sygdommen.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-09-02 20:04

Puha Anita!
Sikke en besked at få. Jeg sender alle mulige gode tanker til dig og Agnes,
håber det hjælper!
Jeg skal udenbys en uges tid. Vil du ikke nok være sød at ringe til mig hvis I
får en afklaring på situationen? Sender lige mit mobi-nummer privat.

Dorthe ( - der er meget bekymret, både for Agnes og mine egne 7 mislinger!)

nitsen skriver:

Fra : nitsen

Dato : 02-09-02 21:18

> [...]
hvis I
> får en afklaring på situationen? Sender lige mit mobi-nummer privat.

Ja - en grim en - og selvfølgelig skal jeg nok ringe til dig når jeg ved
noget - heldigvis har Agnes det rigtig godt efter omstændighederne og ligner
ikke en lille mismnsjertiut894 (Agnes kom lige forbi) - lige nu ligger hun
foran tastaturet og råspinder som sædvanlig *ssssss*

nus til alle mislinger og vufferne herfra

Mvh

Anita og Agnes der gør hvad hun kan for at hjælpe mor med at skrive

Fra : AEK

Dato : 02-09-02 21:37

Hejsa !

Er det almindeligt, at dyrlæger chekker bughulen for væske eller er Raiku
blot ekstra vågen for disse ting ?

/ Anya.

Fra : nitsen

Dato : 02-09-02 21:57

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev
> Hejsa !
>
> Er det almindeligt, at dyrlæger chekker bughulen for væske eller er Raiku
> blot ekstra vågen for disse ting ?

Det kan jeg ikke svare på - Agnes er min første hunkat i årevis (min hunkat
nummer 2 i øvrigt - jeg har ellers kun gjort i hankatte) - og den første der
er neutraliseret - men Raiku kendte Agnes historie og herkomst fra hendes
fine bog - og så har hun måske været extra opmærksom - jeg fik at vide, at
når missemor havde levet som "vildkat", så var Agnes i en risikogruppe.

Mvh

Anita

Fra : AEK

Dato : 02-09-02 22:11

Hejsa !

Grunden til, at jeg spørger er, at Tildemusen var en hel uge om at komme til
hægter efter sin neutralisering.
Hun har altid været et bette skravl . Dog synes jeg, at det endelig går
fremad ( Der er IKKE fundet orm siden sidste kur og pelsen er ved at være
rigtig flot ).

Når man læser dit indlæg, sætter det ubevidst lidt tanker i gang.

Jeg håber virkelig , at alt er ok med Agnes.

Tanker fra
Anya.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-09-02 23:31

In article <al0j8a$kgv$1@sunsite.dk>, nitsen <nitsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
> når missemor havde levet som "vildkat", så var Agnes i en risikogruppe.

først - Anita og misserne - hvor jeg føler med jer! Bare det viser sig
at være "ingenting"... Krydsede fingre og mange tanker herfra.

ang. at undersøge bughulen. Jeg ville gætte på at det er noget man
simpelthen kan se, når man lukker bughulen op for at lave
sterilisationen - altså, at der er for meget væske?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck

Fra : nitsen

Dato : 03-09-02 07:16

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev

> først - Anita og misserne - hvor jeg føler med jer! Bare det viser sig
> at være "ingenting"... Krydsede fingre og mange tanker herfra.

taaak - Agens har det fint i dag og lige nu har jeg visse problemer med at
finde taster fordi der er Agnes overalt på tastaturet *gggg*

> ang. at undersøge bughulen. Jeg ville gætte på at det er noget man
> simpelthen kan se, når man lukker bughulen op for at lave
> sterilisationen - altså, at der er for meget væske?

Jep - der er jo blevet pillet indvendig i damen - havde hun nu vaæret en
lille dreng, tjah så ville alarmen jo ikke havde lydt og vi havde levet
lykkeligt videre - med mindre katten da havde tydelige tegn på mistrivsel -
og det har Prinsesse Agnes overhovedet ikke - jeg er imponeret over så frisk
hun er her til morgen - det er mest øretatoveringen der genere og er øm -
maveskindet ser ikke ud til at genere damen - nåja - hun har ikke været
kravlet op under loftet endnu - men ellers hopper hun glad rundt allevegne
og er atter mors egen velcrokat - så optimismen breder sig her i huset.

Optimistiske hilsner og masser af spiiiiiiiiinjegrullermigidinhåndnusmigså
fra

Anita (der ihærdigt forsøger at fjerne kat fra tasterne) og Agnes der altså
synz det er nussetiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid

Fra : Pia J

Dato : 03-09-02 07:29

> [...]
altså
> synz det er nussetiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid

Det lyder hyggeligt!

:Pia

Fra : Denise

Dato : 03-09-02 08:04

Hej Anita
Jeg synes det lyder meget optimistisk med Agnes, så vi krydser fingre og
poter for at det var en falsk alarm
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 03-09-02 16:46

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in news:al1k0a$lng$1@sunsite.dk:

> men ellers hopper hun glad rundt allevegne
> og er atter mors egen velcrokat - så optimismen breder sig her i
> huset.

Åh det lyder godt. Jeg håber inderligt at det "bare" var falsk alarm

Fra : Birgitte

Dato : 02-09-02 21:47

Ihh hvor gør det mig ondt, men jeg tror du skal tage det lidt roligt,
eftersom du finder Agnes frisk og veloplagt, og at hun spiser og drikker
selv er jo absolut kun positivt.
Jeg krydser finger og tæer, og flætter alle knorhår på kattene.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 03-09-02 12:45

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in news:al023m$gr9$1@sunsite.dk:
> noget pænere syarbejde end på min mavse *ggg* - desværre fandt Raiku
> for megen væske i Agnes bughule - det kan være tegn på smitsom
> bughindebetændelse

Puh jeg har fulgt med i dette her med hjertet oppe i halsen, og besluttede
så at prøve at ringe til Raiku for at få en tid til Fru V også, for måske
kunne hun få noget ud af at kigge på familien. Og hun var MEGET
interesseret i at få kigget på og neutraliseret Fru V, for hvis der også er
for meget væske i hende, ville det være en klar indikation, og i så fald
ville en blodprøve af Tortie blive interessant. Men hvis ikke, så ville det
måske bare være en tilfældighed med Agnes, og resten af familien kan føle
sig relativt sikre.

Så jeg skal ned med Fru V i morgen tidlig, og så får vi forhåbentlig gode
nyheder om Fam. Tortie i løbet af dagen.

Carsten Sørensen

Fra : Kate

Dato : 03-09-02 16:49

"Carsten Sørensen" <hwqt13001@sneakemail.com> wrote in

> Så jeg skal ned med Fru V i morgen tidlig, og så får vi
> forhåbentlig gode nyheder om Fam. Tortie i løbet af dagen.

Hej Carsten,

Hvordan ser det ud med lille Fru V? Har hun været hos Raiku idag?

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-09-02 09:34

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message
> Hvordan ser det ud med lille Fru V? Har hun været hos Raiku idag?

Hov nej, det er i dag hun er hos Raiku. Jeg har afleveret det lille skræmte
pus med de store bedende øjne (hendes nuværende navn, Fru Vandal, passede
slet ikke længere) i morges. Nu sidder jeg og fylder mig med kaffe og negle
mens jeg venter på at telefonen ringer.

Carsten Sørensen

Fra : nitsen

Dato : 04-09-02 12:44

"Carsten Sørensen" <hwqt13001@sneakemail.com> skrev

> [...]
> pus med de store bedende øjne (hendes nuværende navn, Fru Vandal, passede
> slet ikke længere) i morges. Nu sidder jeg og fylder mig med kaffe og

Her krydses hvad krydses kan - jeg håber sådan at Agnes bare er et
særtilfælde - hun er i dag tilbage til normal og ligner absolut sin søster
Fru Vandal *gggg* - hendes sår på maven heler super - jeg kan slet ikke tro
hun fejler noget - jeg venter spændt på nyt.

Spinbrum og tastaturtramp fra Agnes

Hyggehilsen fra

Anita

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-09-02 13:20

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
tro
> hun fejler noget - jeg venter spændt på nyt.

Vent ikke længere - jeg har netop hørt fra Raiku. Fru V så helt fin ud inden
i, så Agnes må bare have været et særtilfælde, jeg krydser fingre for at det
ikke udvikler sig. Jeg kan ikke vente med at komme hjem og hente den lille,
selv om hun er i gode hænder.

Carsten Sørensen

Fra : Birgitte

Dato : 04-09-02 13:28

Det var da en glædelig nyhed, så kan der slappes af, og giv så fru Vandal en
ekstra krammetur
Jeg tror nu også at Agnes er ved sine fulde fem, ellers ville hun slet ikke
være så kvik som hun er ovenpå en operation.
Held og lykke med de sunde katte der har viljen til at leve
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : nitsen

Dato : 04-09-02 14:16

> [...]
det
> ikke udvikler sig. Jeg kan ikke vente med at komme hjem og hente den

Hop hop - dejligt nyt - hvis Fru V ligner sin søster, så er hun hurtigt
frisk - i dag er Agnes tilbage på bøllestadiet med konstant fræs - alle løse
tæpper ligger i klumper - mine tæer er jaget vildt - der skal pilleroderages
i al ting - lige meget hvad jeg laver inkluderer det en kat (jeg tror ikke
vi skal bage i dag *ggg* - hader kattehår i dejgen) - jow - Agnes er tilbage
til normalstadiet for elefantunger + lidt extra opsparet energi fra de
sidste par dage *sss*

glad hilsen

Anita og en fræææææææææææææsetur fra Agnes

Fra : Kate

Dato : 04-09-02 16:21

> der skal pilleroderages
> i al ting - lige meget hvad jeg laver inkluderer det en kat

Åhh hvor skønt at høre, det gør mig bare rigtigt glad. Sikke et chok at
få.

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 04-09-02 21:01

"nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in
> Hop hop - dejligt nyt - hvis Fru V ligner sin søster, så er hun
> hurtigt frisk

Det må man sige, hun går glad rundt men er lidt usikker på benene.

MEN. Hun var godt nok ikke glad, og som en hilsen fik Tortie et ordentligt
hvæs og rejste børster :( Og det blev returneret, så nu går de rundt og
brummer dybt til hinanden og hvæser. De skal dog ret tæt på, omkring 30 cm
før hvæset kommer. Det havde jeg ikke regnet med. Deprimerende :( Fru V er
for længst blevet god, men Tortie er ret negativ. Sikke noget p**

Carsten Sørensen

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-09-02 21:29

Hej Carsten
Dejligt at det er vel overstået, og at Fru V*andal* så
fin ud, det med hvæseriet er meget normalt, Fru V
"stinker" af dyrlæge og puha de er onde og farlige,
du kan gnide hende med en "brugt" T-shirt eller lign.
for at "overdøve" dyrlægelugten, så falder Tortie
hurtig ned igen.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-09-02 21:07

> [...]
tilbage
> til normalstadiet for elefantunger + lidt extra opsparet energi fra de

Dejligt!! - både at Agnes er helt sig selv igen (og så *kan* hun ikke være
syg - så ville hun nok næppe fræse) og at fru V heller ingen problemer har.
Tyder alt i alt på en falsk alarm - ellers også har vores krydsede fingre,
tæer, ben, arme og knurhår mv. "givet pote" i form af deciderede
misse-rakler 0

Mvh. Camilla

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-09-02 15:50

JaaaaaaaaHuuuuuuJaaaaaa ))))))))))))))))))) For fanden da hvor er
jeg glad og lettet!!!!!! SÅDAN!!!!!
Spinbrum og potedask til Tortie og Tortie killinger fra misserne og
killingerne her, og kæmpe nu fra mig og Jakob

Monster glade hilsner
Louise Viborg

Fra : Kate

Dato : 04-09-02 16:20

> [...]
> krydser fingre for at det ikke udvikler sig. Jeg kan ikke vente
> med at komme hjem og hente den lille, selv om hun er i gode

Åh det var bare super gode nyheder. Så håber jeg bare at Agnes heller
ikke fejler noget og at det bare var en storm i et glas vand. Puhh for
en grim storm.

Fra : nitsen

Dato : 04-09-02 22:10

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev

> Åh det var bare super gode nyheder. Så håber jeg bare at Agnes heller
> ikke fejler noget og at det bare var en storm i et glas vand. Puhh for
> en grim storm.

Ja - dejligt nyt - og lige pt. ser det absolut ikke ud til at Agnes fejler
noget fysisk - er mere bekymret over hendes mentale tilstand - hun har
eddermame fis og fræs i bøtten i dag *grin*

Jeg tror lige jeg vil give Raiku et ring og lige snakke med hende - så ved
jeg hvad vi skal gøre frem over med hensyn til den lille dame.

Mvh

Anita og jegkommerligehernuerjegvækhovvardetdinetæer fra Agnes

Fra : AEK

Dato : 04-09-02 20:19

> [...]

det
> ikke udvikler sig. Jeg kan ikke vente med at komme hjem og hente den

Åh, det var skønt at høre !
Det må være en kæmpe lettelse for Jer alle.

/ Anya.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-09-02 19:14

Hej Carsten!
Dejligt at høre, at Fru V har vel overstået sin kastration, og at der intet
"mistænkeligt" var at se.
Knus fra søster Ada og Dorthe

"Carsten Sørensen" skriver: