Hvorfor har en af mine fisk mistet farven?
Fra : Christian H

Dato : 02-09-02 17:01

Jeg har 10 orange og 4 blå Metriaclima estherae.
En af de orange, har mistet det meste af sin farve.
Det virker som om at det er "børsten" !
Det er den der sætter de andre på plads.

mvh
Christian H

Fra : Morten Gulev

Dato : 02-09-02 20:33

Hej Christian

Uden at kende til den art fisk, så er den almindeligste grund til at fisk
mister ders farve at de ikke får nok varieret kost. Prøv med forskellige
slags frosne foddertyper udover flagerne.
Hvis det ikke hjælper er det måske noget der bare sker hos den art.

Mvh,

Fra : Brizz

Dato : 02-09-02 21:03

> [...]
> slags frosne foddertyper udover flagerne.
> Hvis det ikke hjælper er det måske noget der bare sker hos den art.

Har selv en trio af samme slags. Mine har flotte farver. Jeg varierer med
flage foder og cyklops frostfoder hver 2 dag. Det gør meget for farverne med
frost foder.

Brian

www.gronaerten.dk
en side om bla malawi

Fra : Christian H

Dato : 02-09-02 21:38

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> wrote in message

> [...]
> flage foder og cyklops frostfoder hver 2 dag. Det gør meget for farverne

De får primært spirulinaflager. Ca hver 4 fodring får de så tetrarubin.
Og måske for sjældent får de frostfoder, og rigtig sjældent får de levende
foder.
Men hvis det er mit foder der er årsagen forstår jeg ikke hvorfor det kun er
ÉN ud af 14 af den art der har mistet farven?

Hvilket noget frostfoder giver i jeres cichlider? Når man læser på nettet,
og i bøger kan man kun blive mere forvirret end til at starte med, eftersom
folk er meget uenige om de udelukkende lever af alger eller ej.

mvh
Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-09-02 00:29

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:al0i30$1lthiu$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> [...]
eftersom
> folk er meget uenige om de udelukkende lever af alger eller ej.

M. esterhae findes både med orange og blå hanner, er du sikker på at det
ikke er en orange han
der bliver sat på plads. Du kan evt. prøve at flytte den til et andet
akvarie og se om den får farverne igen.
Der burde ikke være problemmer med at sætte den tilbage til da andre
senere.

Men er den i topform?? spiser den, og holder den fodret i sig?? Hvis ikke
så har du en syg fisk!

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 03-09-02 06:13

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> senere.
>
> Men er den i topform?? spiser den, og holder den fodret i sig?? Hvis

Den ser ud til at være i topform. Den spiser. Holder fodret i sig, hvordan
ser man det?
Den spytter det ikke ud igen med det samme, hvis det er sådan jeg skal se
det.
Det ser ud til at det er den der bestemmer over de andre fisk, jeg har endnu
ikke set nogle være efter den, men masser af gange den modsatte vej.

mvh
Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-09-02 08:33

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:al1g87$1ks4a0$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> [...]
> ser man det?
> Den spytter det ikke ud igen med det samme, hvis det er sådan jeg skal se

Det var lige præcist det jeg mente.

> Det ser ud til at det er den der bestemmer over de andre fisk, jeg har
endnu
> ikke set nogle være efter den, men masser af gange den modsatte vej.

Var det en blå eller orange han?
Hvis det er en blå er det ganske normalt at den blå farve bliver meget
lys i det,
det vil du også kunne se i flere andre arter, at den dominerende han
stikker ud fra de andre i farven.

Og hvis det ellers ikke ser ud til at den eller nogen andre fisk har det
skidt, så lad det være og betragt det som
et sjovt tilfælde.

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 03-09-02 16:33

> Var det en blå eller orange han?

Hehe, det er en orange fisk. Han/hun....tjah godt spørgsmål!
At dømme efter fisken's hersken over de andre ME er det vel en han.

Ok, tak for svarene til jer alle.

mvh
Christian H