Netbeui og TCP/IP - hvad er forskellen=?
Fra : Thomas

Dato : 02-09-02 17:06

Hej Gruppe

Jeg tænkte at jeg kunne blive lidt klogere og få at vide hvad forskellen
mellem NetBeui, TCP/IP og IPX/SPX er?
Endvidere er der fordele ved at have mange protokoller installeret samtidigt
eller skal man hellere undgå dette?

MVH
Thomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-09-02 19:55

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=netbeui
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=netbios

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=tcpip

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ipx

>Endvidere er der fordele ved at have mange protokoller installeret samtidigt
>eller skal man hellere undgå dette?

Færre protokoller som udgangspunkt. Men man kan vælge af
sikkerhedshensyn at køre IPX eller Netbeui til fildeling på
lokalnettet og bruge IP alene mod internettet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas

Dato : 02-09-02 20:35

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

snip

> Færre protokoller som udgangspunkt. Men man kan vælge af
> sikkerhedshensyn at køre IPX eller Netbeui til fildeling på
> lokalnettet og bruge IP alene mod internettet.

Hvorfor er der bedre med færre... tager det ressourser? og hvordan sætter
man sin computer op til at bruge Netbeui mod lokaltnetværk og TCP/IP mod
internet? Jeg kører XP, 2000 og 2x 98?

MVH
Thomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-09-02 22:35

>Hvorfor er der bedre med færre...

Keep it simple.

> tager det ressourser?

I en eller anden udstrækning. Det introducerer også yderligere
fejlkilder - hvilket jo er åndsvagt at acceptere med mindre man har et
konkret behov.

>man sin computer op til at bruge Netbeui mod lokaltnetværk og TCP/IP mod
>internet? Jeg kører XP, 2000 og 2x 98?

Tja. Installerer Netbeui og fjerner Netbios bindingen til TCP/IP.
Derudover er det Windows fildeling as usual.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas

Dato : 03-09-02 00:00

Det lyder godt! mange tak!

Thomas

Fra : _ ct

Dato : 03-09-02 05:33

> fjerner Netbios bindingen til TCP/IP.

Hvordan er det nu ligeman gør det i XP ?

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk