MS Windows
briani 27239
$Nt uninstallQxxxxxx$ hvad er det ?
Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 02-09-02 16:17

Ren nysgerrighed fra min side, men det er jo rart at vide, hvad
man med at gøre !

I begyndelsen af windowsmappen (windows home xp) optræder der i
*stigende* grad filer (med blå skift) som subjekt. Hvorfor starter
og slutter de med dollartegn, og hvilken gavn gør de ?
Filerne har vidt forskellige størrelser fra nogle få kb til
flere mb,, og når man åbner dem får Du en undermappe ved navn
"spuninst", som indeholder en lang remse med bl.a. alle de
programmer Du har på harddisken. Det har noget med "Windows xp
hotfix" at gøre.....

Håber at én eller anden af de vidende i ng-en kan stille min
nysgerrighed tilfreds, på forhånd tak !

Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk

Fra : ha

Dato : 02-09-02 16:23

> Håber at én eller anden af de vidende i ng-en kan stille min
> nysgerrighed tilfreds, på forhånd tak !

Windows update-filer er et bud.

mvh
ha

Fra : Snuden

Dato : 02-09-02 18:37

On Mon, 2 Sep 2002 17:17:29 +0200, "Jørgen Rubæk"
<rubaek@ejspamjubiipost.dk> wrote:

> [...]
>hotfix" at gøre.....
>
> Håber at én eller anden af de vidende i ng-en kan stille min

Det er filer evt. hotfixes/servicepacks har erstattet. De ligger her i
tilfælde af du ønsker at afinstallere de hotfixes/servicepacks du har
installeret.

At mappe- og filnavnene er blå betyder bare de er blevet komprimeret
af styresystemet for at lade dem optage så lidt plads som muligt.

mvh en der har 19 stk. af de mapper liggende :)
--
Snuden

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 02-09-02 23:45

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af styresystemet for at lade dem optage så lidt plads som muligt.
>
> mvh en der har 19 stk. af de mapper liggende :)

Tak for de hurtige svar fra "ha" og "Snuden", svarene var i
overensstemmelse med det jeg troede hensigten med filerne var.
Iøvrigt kan man jo slette hotfixene via "Tilføj og fjern
programmer", som antydes i det sidste indlæg, men det er jo sikkert
nyttige opdateringer alle sammen.