MS Windows
briani 27239
Genindstallering af XP
Fra : goofy

Dato : 02-09-02 14:17

Hej NG

Jeg har lidt problemer med XP home, det er billedfremviseren der ikke
starter op.
Jeg har prøvet at " reparerer" Xp uden held og en geninstallering er
tilsyneladende eneste mulighed.
For at undgå at skulle installerer alle andre programmer også, er det så
muligt at tage en kopi af " Regedit" og geninstallere den bagefter. virker
programmerne så?
Ved genindstallering laver XP en Format c, eller ligger den blot filerne
"oveni"?
Programmer og XP ligger på samme hd.

Steen Vinbæk

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 16:24

goofy skrev:

> Hej NG
>
> Jeg har lidt problemer med XP home, det er billedfremviseren der ikke
> starter op.

Er det stadig din usb kortlæser der driller.
Har du prøvet at afinstallere driveren. og software.
Når du geninstallerer driveren så sig nej til al automatik og søgen
efter driver. Du skal helt derhen hvor du får en liste over enheder, og
vælg så, har diskette.

Du kunne også prøve at søge i windows mappen efter driver filerne og
slette dem inden geninstallation, se hvad de hedder på din program cd
eller gå ind i enhedshåndtering og se driveroplysninger for din enhed.

Men jeg har en svag mistanke om at XP kan finde på at gemme driverfiler
i en komprimeret fil, så man ikke altid kan få slettet alt, er der nogen
der ved noget om det?

> Jeg har prøvet at " reparerer" Xp uden held og en geninstallering er
> tilsyneladende eneste mulighed.

Hvis du har driverproblemer hjælper det ikke at reparere, XP genbruger
de gamle drivere, det er kun hvis driverne ikke er XP godkendt, man får
mulighed for at vælge nye

> For at undgå at skulle installerer alle andre programmer også, er det
> så muligt at tage en kopi af " Regedit" og geninstallere den
> bagefter. virker programmerne så?

Du skal nok ikke genindlæse hele regedit nu da du har problemer, om du
så kan plukke fra regedit ved jeg ikke.

> Ved genindstallering laver XP en Format c, eller ligger den blot
> filerne "oveni"?
> Programmer og XP ligger på samme hd.

Hvis du ikke beder den om det, formaterer den ikke.

Xp home er lidt drilsk på det punkt, der er forskel på om du booter på
cden eller starter install inde fra en kørende XP.
Hvis du vil fjerne den gamle windows uden at formatere skal du starte
inde fra XP

--
Mvh Edmund

Fra : goofy

Dato : 02-09-02 17:11

Hej Edmund
> Er det stadig din usb kortlæser der driller.
Ja
> Har du prøvet at afinstallere driveren. og software.
ja, og hentet den sidste nye fra Kodak, får nu fejlmelding " Compactflash
filter driver not loaded" men jeg ved ikke hvor jeg kan finde denne driver.

> Når du geninstallerer driveren så sig nej til al automatik og søgen
> efter driver. Du skal helt derhen hvor du får en liste over enheder, og
> vælg så, har diskette.
Det var bl. a. problemet jeg havde " forlagt " men jeg har fundet den
så jeg vil prøve den mulighed du her nævner.
> Du kunne også prøve at søge i windows mappen efter driver filerne og
> slette dem inden geninstallation, se hvad de hedder på din program cd
> eller gå ind i enhedshåndtering og se driveroplysninger for din enhed.
Det bliver næste trin
> Men jeg har en svag mistanke om at XP kan finde på at gemme driverfiler
> i en komprimeret fil, så man ikke altid kan få slettet alt, er der nogen
> der ved noget om det?
Ikke mig

> Hvis du har driverproblemer hjælper det ikke at reparere, XP genbruger
> de gamle drivere, det er kun hvis driverne ikke er XP godkendt, man får
> mulighed for at vælge nye
Så lærte jeg også lidt idag
> Hvis du ikke beder den om det, formaterer den ikke.
OK
> [...]
> cden eller starter install inde fra en kørende XP.
> Hvis du vil fjerne den gamle windows uden at formatere skal du starte
OK
Takker for hjælpen
Steen Vinbæk

Fra : Edmund

Dato : 02-09-02 18:04

goofy skrev:

> OK

Hvis det er det du vil, skal du i starten af install vælge avancerede
instillinger og sætte kryds ud for at man selv vil vælge partition.

Hvis du ikke gør det på denne måde laver XP bare en ny mappe ved siden
af den gamle som den kalder windows.0. og så får du to muligheder i en
bootmenu bagefter. Men Hvis du kan slette mapperne inden install er der
ingen problemer, men det kan være lidt svært hvis du ikke kører fat32.

Hvis du har nogle programmer i mappen Programmer som du vil prøver at
redde bagefter, bør du nok tage en kopi eller omdøbe mappen.

Det er også en fordel at installere inde fra en kørende Xp for så får
man opdateret sine installations filer over internet.

Hvor meget den så opdaterer ved jeg ikke, det eneste jeg har hørt er at
den retter nogle problemmer med adgangskode i Genoprettelseskonsol.

--
Mvh Edmund