Neverwinter Nights - Jeg hader 3D!
Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-02 11:50

JEG HADER OGSÅ WINDOWS XP FORDI JEG NU AF EN ELLER ANDEN ÅRSAG KUN KAN
SKRIVER MED STORE BOGSTAVER; SÅ BÆR OVER MED DET: COMPUTERE ER IKKE HVAD
DE HAR VÆRET: NU HAR MAN IKKE LÆNGERE KONTROL OVER HVAD DER SKER OG HAR
PROGRAMMET ENDELIG TILLADT BRUGERKONTROL SÅ KAN MAN IKKE FINDE FUNTIONEN
FORDI DEN ER GEMT VÆK I EN MIO: ANDRE UBRUGELIGE FUNTIONER:

NÅR; MEN JEG VILLE BARE LIGE BROKKE MIG OVER AT ALLE SPIL SKAL VÆRE I
TRE_D (KAN IKKE SKRIVE TAL!): HVAD SKAL MAN BRUGE DET TIL? DET ER GRIMT
_ F:EKS: SER ANSIGTER UD SOM OM DE ER SEKSKANTEDE OG HAR DIFUSE
OVERGANGE MELLEM ALTING (ØJNE; MUND OSV:): OG HVORFOR SKAL DER PROPPES
STADIG FLERE OG FLERE (HELT UNØDVENDIGE) FUNTIONER IND I SPILLET? DET
HELE KOMMER TIL AT HANDLE OM; OM MAN KAN HUSKE ALLE DE HUNDREDER AF
KOMMANDOER DER ER OG IKKE OM GAMEPLAYET: DET ER ELLERS EN SKAM FOR
BALDURS GATE ET OG TO VAR GODE SPIL _ DE BEDSTE JEG HAR SPILLET OG SÅ
VAR DE I TO_D:

NS

Fra : DarkJedi

Dato : 02-09-02 13:50

Hvordan skrev du titlen?

--
^ DarkJedi ^

<-- What if there were no hypothetical questions? -->

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-02 16:09

DarkJedi skriver:

> Hvordan skrev du titlen?

Der virkede det godt nok, men så trykkede jeg SHIFT ned lidt for længe
og så *VUPTI*, kun mulighed for store bogstaver. Nå, men det er da
heldigvis gået over igen.

NS

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-09-02 16:13

Niels Skaaning wrote:
> DarkJedi skriver:

> Der virkede det godt nok, men så trykkede jeg SHIFT ned lidt for længe

*Imens* du skrev, ikke?

> og så *VUPTI*, kun mulighed for store bogstaver. Nå, men det er da
> heldigvis gået over igen.

Ja, sikkert da du slap shift... eller trykkede på CAPS LOCK igen... :)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-02 16:32

Jacob Skaaning skriver:

> *Imens* du skrev, ikke?

Nej, faktisk ikke. Jeg trykkede på SHIFT og overvejede så lige, hvad jeg
skulle skrive, da der pludselig kom først ét bip, så to bip, så tre bip.
Derefter kunne jeg kun skrive små bogstaver med CAPS LOCK aktiveret, og det
var ikke muligt at skrive tal.

> Ja, sikkert da du slap shift... eller trykkede på CAPS LOCK igen... :)

Du er en sjov gut, hva'. Du må være gøgler og så er vi i hvert fald ikke i
familie for jeg kommer fra en præsentabel familie ikke en gøglerfamilie.

NS

Fra : Simon Nejmann

Dato : 02-09-02 21:33

On Mon, 02 Sep 2002 17:31:44 +0200, Niels Skaaning
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Derefter kunne jeg kun skrive små bogstaver med CAPS LOCK aktiveret, og det

Det var noget handikap hjælp du fik aktiveret der... Sticky-keys eller
noget i den retning - hold en modifier tast (shift, alt eller ctrl)
nede i et stykke tid og den bliver siddende.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Hektor

Dato : 02-09-02 13:44

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> JEG HADER OGSÅ WINDOWS XP FORDI JEG NU AF EN ELLER ANDEN ÅRSAG KUN KAN
> SKRIVER MED STORE BOGSTAVER; SÅ BÆR OVER MED DET:

Tryk på Caps lock, så virker dit WindowsXP igen !

Mvh
Hektor

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-09-02 13:52

> [...]
> KOMMANDOER DER ER OG IKKE OM GAMEPLAYET: DET ER ELLERS EN SKAM FOR
> BALDURS GATE ET OG TO VAR GODE SPIL _ DE BEDSTE JEG HAR SPILLET OG SÅ

Er du færdig med at klynke? Måske du skulle starte havelågen, tage ned
på nærmeste AMU-center og erhverve dig et pc-kørekort... Eller vælge den
lette løsning: indrøm over for dig selv at det her computerværk nok
alligevel ikke var noget for dig, og sælg lortet.

- Martin

PS:

Fra : Jeppe

Dato : 02-09-02 13:59

Niels Skaaning <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> _ F:EKS: SER ANSIGTER UD SOM OM DE ER SEKSKANTEDE OG HAR DIFUSE
> OVERGANGE MELLEM ALTING (ØJNE; MUND OSV:):

Jeg er helt enig. Tag bare grafikken i Warcraft III, det er lige før den er
grimmere en i Warcraft I. Den er ihvertilfælde grimmere end i Starcraft og
så er det helt unødvendig med 3D i det spil.

Mvh
Jeppe

Fra : JH

Dato : 02-09-02 14:37

"Jeppe" <jeppebomholt"fjern dette"@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grimmere en i Warcraft I. Den er ihvertilfælde grimmere end i
Starcraft og
> så er det helt unødvendig med 3D i det spil.

Også enig her. Jeg har aldrig forstået den mani med,
at alle spil for enhver pris skal være i 3d.
Bare tage Age of Empires (2d) og Empire Earth (3d).
I mine øjne er AOE et betydelig flottere spil.
Jeg hader at spille spil i fuld 3d, bliver vanvittig af,
at zoome ind/ud, justere afstand, dreje til højre/venstre osv.
Mange strategispil ville være bedre tjent med at være
i god gammeldaws 2d.
FPS spil er derimod bedre i 3d.

JH

Fra : Simon Kamber

Dato : 02-09-02 20:43

On Mon, 2 Sep 2002 15:36:32 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Bare tage Age of Empires (2d) og Empire Earth (3d).
>I mine øjne er AOE et betydelig flottere spil.
>Jeg hader at spille spil i fuld 3d, bliver vanvittig af,
>at zoome ind/ud, justere afstand, dreje til højre/venstre osv.
Delvist enig, 3d synes jeg selv personligt bedre om, mit problem er så
(som du også nævner) manien med at 3d skal medføre frit kamera. Det
optimale ville jo være at den kunne ligge i samme synsvinkel som
2dspillene(det gør mange også, så er det bare med at huske at udsynet
i diablo ikke var større end i NWN, i diablo kunne man bare ikke ændre
noget og derfor vænnede man sig til det. Har aldrig spillet Baldurs
Gate(shame on me, men har sq aldrig fået prøvet det).
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-09-02 14:32

Niels Skaaning wrote:

1. Enten er du uintelligent, eller også provokerer du bare. Måske begge
dele? Hvordan kunne du skrive subject når du jo 'kun kan skrive med store
bogstaver'?
2. Udvikling. Uden den ville vi slet ikke have computere. Væn dig til 3D.
Måske er problemet med din egen computer? Jeg syntes det meste 3D ser godt
ud, i hvert fald bedre end de gamle 2D-spil. Hvis du loadede Warcraft 1 op i
dag ville du sikkert syntes at grafikken var grim, gnidret og for stor.
3. Jeg håber ikke vi er i familie.

Fra : Herold

Dato : 02-09-02 14:56

> 3. Jeg håber ikke vi er i familie.

Hvis du ikke havde spurgt, så ville jeg have gjort det.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-09-02 16:24

Jacob Skaaning skriver:

> Niels Skaaning wrote:
>
> 1. Enten er du uintelligent, eller også provokerer du bare. Måske begge
> dele? Hvordan kunne du skrive subject når du jo 'kun kan skrive med store
> bogstaver'?

Det gik jo først galt efter jeg havde skrevet subjekt... og iøvrigt er jeg
hverken uintelligent eller provokerende. Jeg er bare træt af den totale
overdrivelse der er med alting i computerbranchen i dag. Alting skal være så
brugervenligt og så smart og så funktionelt, at man overhovedet ikke har den
fjerneste kontrol med, hvad der sker og hvorfor det sker.

Også den der 3D, sukkersøde mangefarvede GUI XP har som standard (fy for s....).
Godt man kan skifte til noget andet.

> 2. Udvikling. Uden den ville vi slet ikke have computere. Væn dig til 3D.
> Måske er problemet med din egen computer?

Jeg tillader mig at tvivle.

> Jeg syntes det meste 3D ser godt
> ud, i hvert fald bedre end de gamle 2D-spil. Hvis du loadede Warcraft 1 op i
> dag ville du sikkert syntes at grafikken var grim, gnidret og for stor.

Hvis der er noget, der er gnidret i denne verden så er det sku da 3D-grafik!
2D-grafik har tegnede baggrunde og sprites, hvor der er kælet for detaljerne, så
et ansigt ligner et ansigt og ikke som i 3D en vandfarvetegning, der har ligget
ude i regnen natten over.

Grunden til at du sikkert mener at 3D er mere detaljeret end 2D er pga.
opløsningen. 2D-spil er ofte i lavere opløsning end 3D-spil fordi de ofte er
gamle. Det eneste 3D egner sig til er i spil som Counter Strike og deslige. Det
er da et helvede med alle de kameravinkler, gnidrede textures og sekskantede
cirkler når man spiller adventure m.m. Det tager al stemningen og erstatter den
med en teknifisering som godt nok er eventyrlig, men mest i form af eventyrligt
irriterende.

> 3. Jeg håber ikke vi er i familie.

Hvorfor ikke?

NS

Fra : Crash Override

Dato : 06-09-02 11:00

Er du sød at slå et par gange ned i dine shifttaster - når tal heller ikke
virker, er det ganske tydeligt en af shift-tasterne der sidder fast..

Fra : Crash Override

Dato : 06-09-02 11:03

On Fri, 06 Sep 2002 11:59:58 +0200, Crash Override wrote:

> Er du sød at slå et par gange ned i dine shifttaster - når tal heller ikke
> virker, er det ganske tydeligt en af shift-tasterne der sidder fast..

og her ser jeg så, at du længere nede siger at du har holdt shifttasten
lidt for lang tid nede... du har simpelthen bare slået handikap-funktionen
Windows Sticky Keys til .. meget flot. Sælg din computer og køb noget med
ldit færre taster og funktioner.. evt en lommeregner.

--
crash override
http://streetwise.dk