Filmanmeldelser
Fra : Birgitte Grue

Dato : 02-09-02 13:13

Kan man finde et sted med internationale filmanmeldelser på nettet?

vh/Birgitte Grue

Fra : Peter Theglev

Dato : 02-09-02 13:33

Prøv at spørge din bedste ven, www.google.com, om ikke han kan finde
noget. Han er MEGET hjælpsom, hvis du f.eks. skriver "movie review" ...

go' jagt!

Peter

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-09-02 13:51

Birgitte Grue wrote:
> Kan man finde et sted med internationale filmanmeldelser på nettet?

Du kan finde en oversigt over anmeldelse på http://www.rottentomatoes.com
som giver et godt overblik. Der er sikker flere bud i OSS'en på
www.usenet.dk men den ser ikke ud til at være oppe lige nu.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-09-02 15:36

Nikolaj Borg skrev:
> Der er sikker flere bud i OSS'en på www.usenet.dk men den ser ikke
> ud til at være oppe lige nu.

Der er endnu ikke nogen OSS til denne gruppe på usenet.dk. Jeg har lavet
en foreløbig version, som jeg ikke har fået arbejdet meget videre på.
Den ligger på http://brandtnielsen.adr.dk/dkkulturfilm.html, hvis man
vil kigge på den.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
Historikeren: »... det man ofte kalder 'populismen'.«

Fra : Mikkel Winther

Dato : 02-09-02 13:45

"Birgitte Grue" <Birgitte.Grue@bt.dk> wrote in message
> Kan man finde et sted med internationale filmanmeldelser på nettet?

De bedste steder er <www.rottentomatoes.com> og <www.imdb.com>. Derudover
kan du prøve <news:rec.arts.movies.reviews>. Er der nogen speciel film du er
interesseret i, eller er det bare generel interesse?

m.
--
"There's just some things in life you got to do. Don't mean you have to like
it."

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 03-09-02 16:42

Denne er ret god:

http://www.mrqe.com/lookup

Hilsen

Jørgen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 03-09-02 17:27

Birgitte Grue wrote:
> Kan man finde et sted med internationale filmanmeldelser på nettet?

Et par mere alternative:

www.fwfr.com - fire ord er nok
http://www.capalert.com/ - ikke anmeldelser men analyser ud fra et
konservativt kristent udgangspunkt. Ganske interessant, men til tider ret
skræmmende.
http://www.aintitcoolnews.com/ - nørdet og subjektivt, godt alternativ til
de "professionelle" anmeldelser. Siden er nok mest kendt for at være først
med det nyeste sladder og rygter om kommende film.

/Nikolaj